Pangafisk?

Det har jeg nok aldri hørt om... Hadde ringt noen i mattilsynet og hørt, ikke en jordmor og heller ikke en lege for de er nok ikke alltid helt oppdatert og må sjekke selv. Så ring direkte.

jeg regner med at det er det samme som lange? har ikke hørt navnet panga fisk før:-)
viss så er det en dypvannsfisk på lik linje som kveiten, å den er ikke anbefalt under svangerskap pga små mengder kvikksølv. Men tror det er veldig små mengder det er snakk om så er jo opp til hver enkelt om en vil spise:-)
Jeg føler ikke behovet, men det er fordi jeg har tilgang på så mye annen go fisk(mannen er fisker):-)

hmm...ser når at det er to forskjellige fisker...men etter å ha googla litt ser jeg at denne fisken har et litt dårlig rykte på seg....men som svaret før meg, ta en telefon til mattilsynet:-)

Pangaus?

Har ikke lest at man ikke kan det. De er ganske små så de har nok uansett lite giftstoffer. Jeg ville lett spist det hvis jeg likte det :P

Er det ikke pangasus el. denne fisken heter? Jeg visste ikke at det ikke gikk ann å spise denne fisken, jeg har spist 1.5 filet av denne... Mener å ha forstått at denne fisken ikke finnes i Norge, så det er en fisk i fra utlandet.

Emmy85 skrev:
jeg regner med at det er det samme som lange? har ikke hørt navnet panga fisk før:-)
viss så er det en dypvannsfisk på lik linje som kveiten, å den er ikke anbefalt under svangerskap pga små mengder kvikksølv. Men tror det er veldig små mengder det er snakk om så er jo opp til hver enkelt om en vil spise:-)
Jeg føler ikke behovet, men det er fordi jeg har tilgang på så mye annen go fisk(mannen er fisker):-)

Back
Topp