Pang!!!

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Der kom kvalmen til meg!!! Akkurat 8 uker idag og spydd to ganger :( Vi som reiser på ferie på onsdag og! Det verste er at jeg ikke klarer å spise. Takler ikke tanken på mat når jeg er sånn som det her. Hva gjør jeg da?

sørg for å få i deg væske!
Blir du dehydrert er det sykehuset med en gang.

Eg sliter veldig med kvalme, spis godt når kvalmen er borte:) eg har gått ned litt:/

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Ingefærkapsler og sea-band. Spis mellom slagene, ofte og lite.

Banan er næringsrikt (den tiden det blir i magen) og lett å kaste opp synest jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

banan smaker omtrent det samme på tur opp som på tur ned så den er grei å spise når man er dårlig :) mye næring som -Malin- skriver her også :)

Følte det som hjalp meg best var å spise ofte, og så fort jeg våknet:) Men kvalmen var jo der den, ble bare mer vandt til den gjerne:p

Jeg bare tenker omgangssyke jeg, men kjenner ingen som har hatt det og må vel bare innse det er kvalmen! Men trodde liksom det hjalp å fondet opp. Ligger i senga og prøver å ikke røre på meg for da skvulper det i magen :( Æsj!

Kom her og i uke 8! Blir værre for hver uke.. Og ingen av triksene hjelper, gjør meg bare mer kvalm

❤️Februar 2015❤️

Kom her og i uke 8! Blir værre for hver uke.. Og ingen av triksene hjelper, gjør meg bare mer kvalm

❤️Februar 2015❤️
Får du i deg noe mat da? Og hvordan er hverdagen? Sengeliggende eller fungerer du nogenlunde som normalt?

Her har kvalmen allerede vart et par uker, men den ble nesten værre nå i uke 8.
Sitter på jobb å vurderer å reise hjem. Er helt skjelven og uggen.

Mine beste tips til kvalmen er å legge seg tidlig nok til at man får godt med søvn, starte dagen med noe lett å spise, for min del så dusjer og ordner jeg meg og kommer meg på jobb, og spiser så frokost nr 2 ca to timer etter første måltid. Så blir det gjerne litt frukt når jeg kjener meg sulten igjen (for jeg føler meg jo sulten hele tiden!!!)
Så er det lunsj, lunsj nr 2 ca halvannen-to timer etter og middagen lager ejg så snart jeg kommer hjem. Så blir det kveldsmat og evt noe frukt innimellom,

Med andre ord: Spise jevnlig!

Jeg har brukt seaband ved tidligere svangerskap, og innbilte meg hvertfall at de hjalp noe. Men jeg har ikke prøvd de denne gangen. -Ikke enda hvertfall ;-)

På kvelden er jeg ute å går en tur, alt mellom 4 og 6 km. Frisk luft og mosjon er jo godt for både kropp og sjel. Dersom jeg er uggen, synes jeg den gå-turen hjelper meg veldig.

Får du i deg noe mat da? Og hvordan er hverdagen? Sengeliggende eller fungerer du nogenlunde som normalt?
Tja, jeg får som regel i meg noen brødskiver og nektariner, eneste som jeg føler hjelper. Helst lyst brød. Aner ikke hvorfor! Jeg har jo vært på jobb og brekt og kastet og hele dagen omtrent og vært utslitt og sovnet hele ettermiddagen og kvelden når jeg har kommet hjem så i dag har jeg kastet inn håndkle. Drev å ordnet litt hjemme men ta det rolig for med en gang jeg begynte å gjøre masse måtte jeg kastet opp. Stod opp 12 og kastet opp 3 ganger allerede. Så da ble det senga igjen. Synes fryktelig synd på meg selv faktisk :p

❤️Februar 2015❤️

Uff :( Mye vi skal gjennom! Og det føles utrolig tungt på det verste, men får håpe det gir seg etterhvert hos oss alle!

Der kom kvalmen til meg!!! Akkurat 8 uker idag og spydd to ganger :( Vi som reiser på ferie på onsdag og! Det verste er at jeg ikke klarer å spise. Takler ikke tanken på mat når jeg er sånn som det her. Hva gjør jeg da?

Jeg kastet også opp for første gang 8+0. To ganger i løpet av dagen. Var redd for at kvalmen hadde meldt seg, men har ikke spydd noe mer siden (ikke vært kvalm heller). Krysser fingrene for deg! God ferie :)

22.02.2015 ♡

Du må prøve å finne noe du har litt lyst på og spise akkurat det. Også må du tvinge deg til å drikke. Prøv å komme på noe du har lyst på å drikke. Jeg har vært sengeliggende i 9 uker med andre mann. Denne gangen bestemte jeg med for å ta postafen hvis kvalmen ble ille, og det har hjulpet meg. Undersøkte nøye med jordmor før jeg tok det, og det er ikke påvist noe som helst skade på foster etter bruk. Finnes også andre medisiner hvis det ikke virker.

Ellers er det kanskje en ide å gjøre litt om på ferien... Hvis kvalmen startet i uke 8 så er det rimelig sannsynlig at den varer noen uker fremover..

Karborik mat hjelper! Og spis gjevnt! Seaband og prostafen er mine beste venner for tiden :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Karborik mat hjelper! Og spis gjevnt! Seaband og prostafen er mine beste venner for tiden :)

Synes du seaband virker? Vurderer å kjøpe i tilfelle jeg er skikkelig dårlig på ferie!

Ja! Må bare finne rette punktet på armen! De tar ikke alltid alt av kvalme men de tar det verste så en kan fungere. Noen dager tar de alt av kvalme, mens andre dager må jeg ty til prostafen. Alt eller hvor utslitt jeg ble dahen før og hvor mye jeg spiste :)

Kjøpte med sea-band forrige uke, og de hjelper litt nå og da. Får beskjed av samboer om å ta de på når jeg er så kvalm at jeg ikke klarer å røre meg. Heldigvis så har jeg ikke kastet opp noe enda, bare vært super kvalm siden uke 5:/ satser på at det går over :) er i uke 8 i morgen :)

Sverger til seaband mot kvalme, har ikke brukt de på noen dager men kjenner jeg må ta de på nå... Ugg..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp