panelovner

Meieriet

Elsker forumet
den nye leiligheten vi har kjøpt varmes opp med strøm, så det er satt opp panelovner. Jeg ser jo at dette ikke er ideelt pga vesla, men jeg veit ikke hvordan det ellers kan ordnes. Er det andre som har panelovner i oppholdsrom? Hvordan går det? Er det eventuelt  noen som har noen finurlige løsninger og gode tips til dette problemet?

*grøsser over tanken*

Vi har en panelovn på badet, og den holder Julian seg pent unna. Vi har vist at den er varm, og jeg skriker til for full hals når han nærmer seg-så han er vattaskremt ovnen. Dog da vi var på besøk hos svigers i høst som har ovnene spredt utover huset, var det et par uhell og noen tårer. Det viktigste er vel å passe på at de ikke kann falle og bli liggende inntil\fast v ovnen. De er jo sjelden så varme at en liten berøring gjør skade, heller når man bli fast v ovnen...

Vi har oljeovn stående i stuen, å den har Emmely full respekt til hun går bort å kjenner av og til på den men ikke så nerme at hun tar på de... Hun forstår godt at den er varm[;)]

Vi har panelovner kun på soverommene, men vi har kjøpt merke Adax som er veldig barnevennlige med lav overflatetemperatur.

Det kunne kanskje vært noe å vurdert?

Vi har panelovner på soverommene og en i stua. Vi valgte å kjøpe ADAX (som Carpus) for de er barnevennlig og blir ikke så varm. Den kan taes på når den står på fullstyrke uten å brenne seg.

Vi har slik med termostat, og den kan ha forskjellig temp om dagen og natta osv.

Takk for tips! Da bytter vi ut panelovene med adax - som jeg for øvrig adri har hørt om før [;)].
og vips - Problem solved!! [:)]

Dere vakre damer er fantastiske å kunne spørre!

Har dere noen bilder av disse Adax-ovnene? Finner så mange på nettet her...

Vi har disse:

ORIGINAL: carpus

Vi har disse:

Denne har vi i stua også. Også har vi noen mindre på soverommet.

Disse selges på elkjøpt til en grei pris!

Back
Topp