Panelovner på barnerom?

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Har dere ovner på barnerommene? Vi har akkurat overtatt hus og skal bytte ut alle de gamle panelovnene med nye. Bestilte i utgangspunktet ovner til alle rom men ble så usikker på om jeg egentlig tørr å ha ovn på rommene dems? :hilarious: soverommene er i andre etasje og vedovn i første etasje. Barna er 2 og 5 så de kommer nok til å sove med dørene åpne og vurderer derfor kun en kraftigere panelovn i gangen mellom soverommene istedetfor en mindre på hvert rom..min største skrekk er brann og kjenner ekstra på det alene i hus med tre små:nailbiting:

Vi har panelovn på barnerommene ja, vi ar noe eldre unger enn deg da ( 8, 12 og 15) de sover uansett med åpne dører, men det er ovn på rommene deres. På yngste sitt er den vel og merke ikke tilkoblet for tiden. Og siden hun har åpen dør ut mot gangen der varmepumpa er trengs det ikke heller.

Vi har i tillegg (seriekoblende) røykvarslere på alle barnerommene (og andre steder i huset) og alle sover på bakkenivå med mulig rømningsvei ut vindu ved behov (om enn noe langt ned og lande midt i sykkelstativet for eldstemann da, men han har til gjengjeld like kort vei til ytterdøra som til vinduet sitt)

Vi har ikke ovner, men gulvvarme på soverommene. Hadde hatt panelovn hvis vi ikke hadde hatt gulvvarme. Har forøvrig også seriekoblede røykvarslere og røykvarslere på alle rom.

Vi bor i hus fra 1912. Har relativt nye ovner, også på minis rom. Uten den på hadde det blitt altfor kaldt, særlig når det blåser.

Har dere ovner på barnerommene? Vi har akkurat overtatt hus og skal bytte ut alle de gamle panelovnene med nye. Bestilte i utgangspunktet ovner til alle rom men ble så usikker på om jeg egentlig tørr å ha ovn på rommene dems? :hilarious: soverommene er i andre etasje og vedovn i første etasje. Barna er 2 og 5 så de kommer nok til å sove med dørene åpne og vurderer derfor kun en kraftigere panelovn i gangen mellom soverommene istedetfor en mindre på hvert rom..min største skrekk er brann og kjenner ekstra på det alene i hus med tre små:nailbiting:
Om du er redd for brann er det å sove med åpne dører en skikkelig dårlig ide.

Vi har smart panelovn på rommet til vår som er 4. Den trenger ikke stå på maks, og vår er ikke varm ut mot siden men kun opp

Back
Topp