Pampers eller Libero?

Pampers eller Libero? Eller annet merke?

• Antall som har svart
    49

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Og hvorfor?
Skjønner jeg må kjøpe en pakke av hver å se hva vi liker best. Men nysgjerrig på hva som er deres favoritt?

Evt hvilket annet merke foretrekker du?

Vi har brukt Libero Touch frem til vi kunne skifte til str. 4. Dette fordi Libero Touch er den mest skånsomme mot sart babyhud av bleiene vi prøvde på markedet. Prøvde å bruke både Änglemark sine og Pampers, men vår lille født i 2020 fikk da utslett på stompen. Da vi kunne bruke str. 4 gikk vi over til Libero Up & Go. Største bruker Änglemark nå i barnehagen.

Vår favoritt er Rema 1000. Det er de som sitter absolutt best/har best passform på våre barn. Vær oppmerksom på at noen bleietyper har tilsatt krem i seg. Små barnerumper kan bli "avhengige" og da få utslett/bli såre om man skulle gå over til et annet merke. Les på pakkene, husker ikke hvilke(n) det gjelder nå i farta, men mener det i hvert fall VAR Pampers.

Bruker libero Touch

Hent ut babypakker fra kiwi og rema dersom disse fremdeles er tilgjengelig. Da får dere prøvd flere av de vanligste bleietypene. :)

Vi likte Libero best (merket ingen forskjell på touch og de vanlige, så vi kjøpte de vanlige siden de er billigere). Nå når baby kan stå har vi gått over til Libero up and go :).

Pampers er vel (fortsatt) parfymerte og derfor ikke svanemerket? Var slik før i alle fall.
Kun brukt Libero her, var de som passet best mtp passform.

Änglamark og libero touch fungerer like bra her, så bruker änglamark, siden det er billigere.

Libero Touch ftw! Holder godt på alt den lille bæsjemaskinen vår produserer :joyful: Lillego var ikke så verst, kunne godt kjøpt de (fikk en pakke i Kiwi sin babyboks). Pampers var ikke så ille, har jo hørt mye dårlig om dem (fikk en pakke i Apotek1 sin babyboks). Men trekker jo ned at de er parfymerte da. Libero Newborn, Libero Touch Hybrid og Rema 1000 funket dårlig for oss, ble ofte lekasjer av dem.

Begge har brukt Libero touch prematur først, så begynte vi bruke Pampers med storesøster pg touch med lillebror. Storesøster brukte så videre anglemark sine frem til bleieslutt, mens lillebror bruker foreløpig up&go men tenker teste anglemark snart på han.

Om vi først bruker papirbleier, så er det Libero det går i. Bruker til daglig tøybleier.

Rema sine her, med litt Libero innimellom. Det er rett og slett forskjell på hvilke bleier som passer best til forskjellige barn, så det er vanskelig å si før ungen er der og man har prøvd seg litt fram. Men Pampers har tilsatt parfyme, som andre nevner, så vi styrer unna dem.

Änglamark hadde vi minst uhell og lekkasjer med sist, libero fungerte også bra, syns dog de ble litt klammere/varmere, men ingen stor betydning. men dyrere, så det ble bare kjøpt om vi handlet på andre butikker enn den lokale coopen. Kommer til å teste litt ulike denne gangen også, kan jo hende passformen blir feil til nestemann :happy:

Og hvorfor?
Skjønner jeg må kjøpe en pakke av hver å se hva vi liker best. Men nysgjerrig på hva som er deres favoritt?

Evt hvilket annet merke foretrekker du?
Min mellomste kunne bare bruke Pampers, mens min yngste måtte ha Libero i starten. Kommer an på barnet etter min erfaring :)

Vi bruker libero + änglamark :)
Når snart 8 åringen var baby prøvde vi rema sine , men hun fikk utslett av dem :/. Så har holdt oss unna dem til lillesøstrene hennes også :)

Var fornøyd med Libero til alle tre . Sistemann gikk jeg tidlig over til engla mark . Veldig fornøyd der også .

Bruker foreløbig alt mulig; Libero comfort, Libero touch, Pampers og Rema 1000 sine. Änglamark sine passer ikke kroppsfasongen hennes (foreløbig bare prøvd str. 1 og 2 da), mens vi enda ikke har fått prøvd Lillego'. Hun kan bæsje enorme bæsjer, så touch har vært en favoritt på natta, men nå bretter jeg bare ned litt bak på de andre bleiene så de også får en lomme bak :joyful: Er vel touch og rema sine vi har brukt mest.

Siden pampers er typ eneste merket som fortsatt har skadelige stoffer i bleia si slik at den ikke blir godkjent med svanemerket - så definitivt ikke den! Synes i tillegg den stinker når det har kommet litt tiss i bleia.

Vi har prøvd alle merker, og liker libero og Lillego like godt, så da blir det Lillego siden den er billigere ;) har også brukt en del tøybleier til sistemann.

Back
Topp