Pampers eller Libero

Sommer2016

Forelsket i forumet
Hei damer!

Hvilken bleie-merke brukte dere til babyen deres?

Vi venter jente og lurer på hvilket merke som er "best".
Er det egentlig noen forskjell, eller må man prøve seg frem?
Forskjell på gutt/jente?

Har termin i mars, men kjenner jeg meg rett så hamstrer jeg vel bleier snart :rolleyes:

Tips og råd til en 1.gangsgravid mottas med takk :)

Anbefaler deg å kjøpte litt av begge, så får du prøve deg frem, en pakke av hver. Holder i massevis, butikkene er jo åpen etter fødsel også :)

Du får også prøve begge deler på sykehuset.

Her brukte vi libero på begge fra nyfødt, med gutten byttet vi til pampers når han var 3 mnd, så byttet vi tilbake til libero rett før han sluttet med bleier.

Lillemor har bare brukt libero, innimellom pampers (da det er det besteforeldre har som lager) :P :)

Finnes også mange andre bleietype merker, Rema og Coop har egne. :) Så har jo pampers forskjellige merker også. :) Men ikke kjøp så mye, for noen får utslett av pampers, andre får av libero. Noen tisser gjennom Pampers, noen Libero. Så det er så forskjellig fra unge til unge.

Jeg er ett pampers fan , syntes de er mindre og gir bedre passform :)

Kommer veldig ann på ungens anatomi. jeg pleier starte med Libero, også byttes det på etterhvert som ungen vokser. Jeg har i perioder også brukt en type på dagen og en annen på natten når de begynner bli litt mer mobile. Mitt råd er å ikke hamstre, og iallefall ikke den minste str. Unntaket er når bleiekrigen pågikk for fullt for noen år tilbake.

De to eldste brukte Libero når de var små. Minste bruker pampers.
Det er nok forskjell på unger. Vil anbefale deg å avvente bleiehamstringa litt :D

Har alltid brukt Libero. Syns pampers bleiene blr så fuktige/klamme.

men de siste gangene har jeg kjøpt rema 1000 sine egne bleier, og de er absolutt til å anbefale ;) halve prisen er de også :)

Her bruke vi Libero. Prøvde Pampers litt når har var ca. 3 mnd. men synes ikke de holdt på natta da han tisser mye, så gikk tilbake til Libero. Er nok forskjellig ja, og smak og behag :)

Vi har alltid brukt libero, synes pampersbleiene lukter rart. Har også prøve diverse billigmerker, men synes de er litt tykkere og mer klumpete.. Men funker fint, de også :)

Begynte med Pampers, pga det var det de hadde på barselavd..
Byttet til Libero da jenta var så stor at ho måtte begynne med den Pampers str som det er parfyme i!!

Da minsten ble født begynte vi med Libero og gikk over til First Price bleiene når bleiekrigen var over :-)
Prøvd Coop og Landlord også men liker best First Price..
42 kr for ca 40 trusebleier og 26 kr for ca 40 vanlig bleier :)

BV App :-)

jeg husker jeg brukte pampers fram til nr tre med guttungen... for jeg syntes libro var veldig klompete, men på nr tre så syns jeg libro var bedre, så fra tre og til han sluttet brukte jeg libro, men helt i nyfødt stadiet så var det pampers :)

Hun eldste brukte Libero gjennom hele bleieperioden. Han minste startet med Libero og brukte det til han var rundt året, da byttet vi til Pampers og var fornøyd med de ei god stund frem til han begynte å tisse igjennom de.
Byttet da tilbake til Libero fram til han sluttet med bleier.
Jeg må vel si jeg har vært mest fornøyd med Libero.

Det beste er nok å prøve seg fram :)

både av erfaring og etter å ha snakket med de rundt kan det være veldig individuelt hvilke bleier som er best. for noen er det libero, for noen pampers og for noen et av billigmerkene.

hos oss så er det teipbleiene til pampers som har vært best, libero var tykke og stive og han tisset gjennom de flere ganger om dagen når vi prøvde de. det skjedde aldri med pampers. nå bruker han pampers active fit i bhg og libero up&go hjemme. vi liker trusebleiene til libero best :-)

så lønner seg nok ikke å hamstre for mye bleier før babyen er her og dere får prøvd de :-)

Jeg har aldri prøvd pampers så kan ikke si at de er bra,men jeg har brukt libero sine og er fornøyd,vært innom first price og men de funka ikke her.Nå bruker jeg kun rema 1000 sine og er strålende fornøyd med de..28 kr for 44 bleier..

Vi bruker Pampers og Rema.. Min gutt fikk utslett av Libero og tisset alltid gjennom. Så Pampers har funket best her :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Her bruker vi Libero til begge. Jeg syns pampersbleiene lukter vondt.

Mitt tips er å ikke hamstre bleier. De blir fort for små, og det er mange som blir såre av den ene eller andre :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

VI har sverget til Libero lenge og brukte det i starten nå også.
Da vi måtte over på størrelse 3 kikket jeg etter alternativer pga pris.
REMA 1000-bleiene er vår nye favoritt! Billigere og veldig like Libero synes jeg. Tynne og myke, og lukter ikke slik jeg synes Pampers gjør!

Gutten min reagerte veldig på Liberobleiene (fikk ildrødt utslett etter svært kort tid hver gang bleiene ble prøvd), så her var Pampers favoritten hele veien. Forsøkte noen av billigbleiene, men likte best Pampers både i forhold til passform og evnen til å holde på tiss. Ville aldri kjøpt inn masse bleier før barnet er født. Det er greit å teste ut i forhold til DITT barn hvilke bleier som passer best.

Vi likte ikke Pampers til nr. 1, så da brukte vi Libero. Han tisset bare igjennom Pampers bleiene. Til nr. 2 synes vi Libero var så harde, at vi brukte Pampers.

Når de ble litt større begynte vi med Rema 1000 bleiene til begge to og de er helt perfekte! :)

Back
Topp