Pampers bleier

Tv2 har på brystkassen

Men tv1 harnpå brystkassen, armene, da spesielt rundt albuen og ledd der og på ene håndleddet. Også på beina, ved kne og sånt. Jeg har mild psoriasis så jeg har tenkt tanken der også.

Legen på helsestasjonen sa bare at bading 1 gang i uken med olje og smøre med fuktighetskrem. Men som sagt så virker de ikke plaget av det. Vet jeg kan smøre med kerbamid eller sånn, men det vet jeg svir også. Og når de ikke virker plaget så vil ikke jeg bruke det.

De har jo hatt ull inntil kroppen hele veien, kan det ta 6 mndr før den reaksjonen slår til?
Som med allergi kan det ta litt tid før det slår ut. Vi oppdaget det ved 4mnd. her, også ble det skikkelig ille ved 1 år. Ull frarådes i kontakt med hud ved atopisk eksem, så ville vurdert å kutte det ut. Det finnes ullplagg med bomull, bambus eller silke på innsiden. Det og superundertøy ble erstatningen for andremann her.

 
Som med allergi kan det ta litt tid før det slår ut. Vi oppdaget det ved 4mnd. her, også ble det skikkelig ille ved 1 år. Ull frarådes i kontakt med hud ved atopisk eksem, så ville vurdert å kutte det ut. Det finnes ullplagg med bomull, bambus eller silke på innsiden. Det og superundertøy ble erstatningen for andremann her.

Har nå pga temperatur brukt bomullsbody, men så har de jo ull pysj da :smiley-ashamed004 og ullbukse. Men det kan vi jo prøve å teste ut, takk for tips!
 
Har nå pga temperatur brukt bomullsbody, men så har de jo ull pysj da :smiley-ashamed004 og ullbukse. Men det kan vi jo prøve å teste ut, takk for tips!
Her har vesla vår også fått tørre flekker, ca. samme sted som dine, og virker heller ikke plaget. Oppsto rett før hun ble 6 måneder. Legen på 6-månederskontroll sa det var vanlig, og at hun trolig vokste det av seg. Synes det øker på og forsvinner om en annen, er det slik hos dine også? Håper virkelig ikke det blir verre. Vi prøver også å alltid ha et lag under ull, el. kutte ren ull rett på huden ut, har ikke merket endring foreløpig.
 
:eek::eek::eek: Vi har brukt ull hele livet på veslemann vår, og han fikk veldig tidlig tørre flekker på lårene. De begynte som små flekker på størrelse med et kronestykke. Nå er det hele begge lårene, begge leggene og underarmene og overarmene. Jeg fikk beskjed om at det bare var tørr hud. Ha olje i badevannet og smøre med fuktighetskrem. Bader han ca en gang i uka, med olje og smører med krem etterpå. Ikke merket noe bedring over hode. Han er også tørr og rød i kinnene sine, men der har han ikke hatt ull? Kan det være ulla altså? :confused004 Bruker mye av den som har bambus inni også, men har brukt mye ull. Virker ikke som han er plaget i det hele tatt, men han gråter når vi smører. Vet ikke om det svir, eller om det bare er kjedelig at jeg holder armene hans opptatt med noe annet. Han vil gjerne styre de selv, og blir grinete når jeg kler på han også. :laughing002
 
Kan anbefale gul locobase til tørre flekker, den svir ikke så mye som karbamid. Vi bruker gul locobase når det er veldig tørt, også karbamid når flekkene har blitt litt bedre. Da svir ikke den kremen like mye og den fungerer godt.
Mine barn har bare tørr hud på vinteren, men virker ikke relatert til ull her. Spesielt kinn. Ser at den eldste har vokst det mer av seg nå, mens yngste er tørr og rød. Smører morgen og kveld med fet krem, og det forebygger godt. Eventuelt et ekstra lag midt på dagen.
 
Her har vesla vår også fått tørre flekker, ca. samme sted som dine, og virker heller ikke plaget. Oppsto rett før hun ble 6 måneder. Legen på 6-månederskontroll sa det var vanlig, og at hun trolig vokste det av seg. Synes det øker på og forsvinner om en annen, er det slik hos dine også? Håper virkelig ikke det blir verre. Vi prøver også å alltid ha et lag under ull, el. kutte ren ull rett på huden ut, har ikke merket endring foreløpig.
Ja! Er akkurat sånn her, er litt derfor jeg ikke har syns det har vært så krise. Fordi de virker ikke plaget. Så fint å ha is I magen da egentlig og bsre fortsette sånn som vi har gjort :happy: så kan vi jo teste ut litt vi også, men ja ser jo ingen forverring med ull heller.
 
:eek::eek::eek: Vi har brukt ull hele livet på veslemann vår, og han fikk veldig tidlig tørre flekker på lårene. De begynte som små flekker på størrelse med et kronestykke. Nå er det hele begge lårene, begge leggene og underarmene og overarmene. Jeg fikk beskjed om at det bare var tørr hud. Ha olje i badevannet og smøre med fuktighetskrem. Bader han ca en gang i uka, med olje og smører med krem etterpå. Ikke merket noe bedring over hode. Han er også tørr og rød i kinnene sine, men der har han ikke hatt ull? Kan det være ulla altså? :confused004 Bruker mye av den som har bambus inni også, men har brukt mye ull. Virker ikke som han er plaget i det hele tatt, men han gråter når vi smører. Vet ikke om det svir, eller om det bare er kjedelig at jeg holder armene hans opptatt med noe annet. Han vil gjerne styre de selv, og blir grinete når jeg kler på han også. :laughing002
Ulla kan også påvirke kinna ja. De gnir gjerne ansiktet inntil, men sikkel kan også forverre det.

Ellers fikk vi beskjed om maks et bad i uka, og med olje såklart.

Minsten fikk en ulltrøye til jul da han var 1 år, og prøvde da den på ham en dag i bhg. Da han kom hjem hadde han utslett over hele overkroppen formet etter genseren. Følte meg skikkelig slem da, for jeg visste jo at han ikke tålte det :bag: Fortsatte å bruke trøya, MEN alltid med bomull eller superundertøy under. Det gikk fint.

Husker at jeg ble litt oppgitt når jeg leste og hørte klager fra barnehageansatte og andre som klaget over foreldre som fortsatt ikke hadde skjønt at barna må ha ull i barnehagen. Husker jeg sa fra en gang at det faktisk ikke er alle som tåler det. Ja, ull har noen flotte egenskaper, men det kan også være ganske hardt på sensitiv hud!
 
Ja! Er akkurat sånn her, er litt derfor jeg ikke har syns det har vært så krise. Fordi de virker ikke plaget. Så fint å ha is I magen da egentlig og bsre fortsette sånn som vi har gjort :happy: så kan vi jo teste ut litt vi også, men ja ser jo ingen forverring med ull heller.
Ja, og jeg relaterer det egentlig litt til kulden også, krysser fingrene for at det går seg til. Det virket både på helsesykepleier og lege at det var ganske vanlig. Holder fast på dette med at hun ikke virker plaget jeg også, smører med a-krem. Har alltid bare badet en gang i uken med litt olje, så er ikke andre endringer enn å teste ut uten ull direkte på huden, og følge med på hvilken mat som spises, hvis det blir verre.
 
Ulla kan også påvirke kinna ja. De gnir gjerne ansiktet inntil, men sikkel kan også forverre det.

Ellers fikk vi beskjed om maks et bad i uka, og med olje såklart.

Minsten fikk en ulltrøye til jul da han var 1 år, og prøvde da den på ham en dag i bhg. Da han kom hjem hadde han utslett over hele overkroppen formet etter genseren. Følte meg skikkelig slem da, for jeg visste jo at han ikke tålte det :bag: Fortsatte å bruke trøya, MEN alltid med bomull eller superundertøy under. Det gikk fint.

Husker at jeg ble litt oppgitt når jeg leste og hørte klager fra barnehageansatte og andre som klaget over foreldre som fortsatt ikke hadde skjønt at barna må ha ull i barnehagen. Husker jeg sa fra en gang at det faktisk ikke er alle som tåler det. Ja, ull har noen flotte egenskaper, men det kan også være ganske hardt på sensitiv hud!
Ååå, skal ærlig innrømme at tanken ikke engang har slått meg. Tenkte bare at ull var gull, som de sier. :angelic: Kanskje vi skal følge litt med, og heller bruke ull med bambus innerst. Har latt han ligge på ulltepper også når jeg tenker meg om, og da gnir han jo kinnene inntil ja. Håper ikke det er ulla, men at han bare er litt sensitiv. Jeg er det selv, og får veldig tørr hud om vinteren så tenkte ikke noe mer over det da helsesøster og legen sa det var tørr hud bare. Husker på barsel, at de ville kle på han ull med det samme han kom ut. Kanskje ikke det er så bra da, om det kan være allergi og det er litt tøft for huden. :sorry: Skjønner godt at du blir provosert av slike kommentarer. Men du vet best hva som er best for ditt barn. :Heartred
 
:eek::eek::eek: Vi har brukt ull hele livet på veslemann vår, og han fikk veldig tidlig tørre flekker på lårene. De begynte som små flekker på størrelse med et kronestykke. Nå er det hele begge lårene, begge leggene og underarmene og overarmene. Jeg fikk beskjed om at det bare var tørr hud. Ha olje i badevannet og smøre med fuktighetskrem. Bader han ca en gang i uka, med olje og smører med krem etterpå. Ikke merket noe bedring over hode. Han er også tørr og rød i kinnene sine, men der har han ikke hatt ull? Kan det være ulla altså? :confused004 Bruker mye av den som har bambus inni også, men har brukt mye ull. Virker ikke som han er plaget i det hele tatt, men han gråter når vi smører. Vet ikke om det svir, eller om det bare er kjedelig at jeg holder armene hans opptatt med noe annet. Han vil gjerne styre de selv, og blir grinete når jeg kler på han også. :laughing002
Hei
Begge mine har atopisk eksem, d startet i kinnene på eldstemann, ble et kronestykkillerødt merke og det så betent ut til slutt. Drev å smurte med div kremer uten at det ble bedre. Gikk til legen og hun sa det var atopisk eksem og måtte smørre med steroide krem, locoid, og etterpå med canoderm. Canoderm skulle jeg bruke forebyggede og alltid etter han har vært i kontakt med vann. Er også forsiktig me ull, bruker bomull innerst. Han er ikke like sensetiv som lillesøstra på ull så han av og til ha ull Longs på uten problemer men det kan ikke ho. Følger samme regime med smøring på lillesøster, er rask å bruke locoid når jeg ser de får utbrudd.
Hos henne startet det på ribbeina, knehasene og under haka.
 
Vi har hatt MYE uhell med Libero! :sick009 Men ville vår fikk utslett av pampers etter bare to bleier, så da blir det mye klesvask på a mor. :laughing002 Skikkelig synd at de ha den parfymen i synes jeg, ellers hadde de funka som bare det! Eller at Libero kunne hatt den lomma bak på alle størrelser, og ikke bare 1 og
Fikk en kommentar i dag på at jeg ikke burde bruke pampers bleier da hun hadde erfart at det var et stoff i bleiene som gjorde at en fikk utslett når en sluttet å bruke pampers bleie.

Jeg har aldri hørt om det, og hun sa det riktignok var en del år siden hun hadde hørt det, men av den grunn hadde hun ikke brukt det.

Noen som har hørt om dette, eller hatt en sånn erfaring med pampers? :smiley-ashamed004
Libero fungerer bedre, mye lekkasje men for ikke utslett som pampers. Pampers er mye tykkere og blir fort tung med bare litt tiss. Men har ikke hatt noe lekkasje med pampers, den er formet veldig bra. Men jenta mi reagerte med engang jeg brukte det på henne, så har mange bleier liggende hos meg.
 
Back
Topp