Pampers bleier

Ugleline

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Fikk en kommentar i dag på at jeg ikke burde bruke pampers bleier da hun hadde erfart at det var et stoff i bleiene som gjorde at en fikk utslett når en sluttet å bruke pampers bleie.

Jeg har aldri hørt om det, og hun sa det riktignok var en del år siden hun hadde hørt det, men av den grunn hadde hun ikke brukt det.

Noen som har hørt om dette, eller hatt en sånn erfaring med pampers? :smiley-ashamed004
 
Mange velger bort Pampers pga parfyme og lotion :shy:

 
Sniker

De inneholder lotion.
Det gjør ikke f.eks libero sine bleier.
Noen reagerer på denne lotionen, og andre reagerer når man slutter med det. (Noen reagerer ikke i det hele tatt).

Om de har endret på den siden 2009-2010 vet jeg ikke, men i 2010 var søsteren min en av dem som reagerte med kraftig utslett på pampers.

(... I tillegg, Pampers lukter jo pyton :bag: De lukter ikke spesielt.. slik som jeg forbinder med sunn barnehud.. ).

Men det er da laget i beste mening, og er av lovlige materialer, så man må vel bare prøve og teste hva som funker for en selv og sine. Jeg bruker ikke pampers selv av samme grunn (men så bruker jeg også bare papirbleier på reise); men kommenterer ikke andres valg av bleier. Bruk det som funker for dere. :)
 
(... I tillegg, Pampers lukter jo pyton :bag: De lukter ikke spesielt.. slik som jeg forbinder med sunn barnehud.. ).
Pampers har vi bare hatt i prøvepakker. Vært så lite fornøyd at vi aldri har kjøpt. Lukter rart og lukter tiss med en gang
 
Pampers har vi bare hatt i prøvepakker. Vært så lite fornøyd at vi aldri har kjøpt. Lukter rart og lukter tiss med en gang
Jeg greier ikke kjenne tisselukten engang, lukter bare sterkt av parfymen eller så :hilarious:
 
Fikk en kommentar i dag på at jeg ikke burde bruke pampers bleier da hun hadde erfart at det var et stoff i bleiene som gjorde at en fikk utslett når en sluttet å bruke pampers bleie.

Jeg har aldri hørt om det, og hun sa det riktignok var en del år siden hun hadde hørt det, men av den grunn hadde hun ikke brukt det.

Noen som har hørt om dette, eller hatt en sånn erfaring med pampers? :smiley-ashamed004
Nei, bare vært fornøyd.

Pampers var eneste vi kunne bruke til nr. 2 pga. kroppsform. Ble heller aldri utslett, og han hadde atopisk eksem og tålte ikke ull. Bleieområdet var derimot aldri noe problem.

Ser andre her snakker om lukt. Hvilken lukt? Aldri kjent lukt fra pampers, men nå er min født i desember 2012. Mulig dette ikke var en greie da.

Bruker Lillego til snuppa nå(tidligere Libero touch), så ingen nyere erfaring med Pampers.
 
Nei, bare vært fornøyd.

Pampers var eneste vi kunne bruke til nr. 2 pga. kroppsform. Ble heller aldri utslett, og han hadde atopisk eksem og tålte ikke ull. Bleieområdet var derimot aldri noe problem.

Ser andre her snakker om lukt. Hvilken lukt? Aldri kjent lukt fra pampers, men nå er min født i desember 2012. Mulig dette ikke var en greie da.

Bruker Lillego til snuppa nå(tidligere Libero touch), så ingen nyere erfaring med Pampers.
Det er en parfyme lukt på pampers, men syns ikke den er så voldsom som folk skal ha det til :smiley-ashamed004 får se om jeg bytter på sikt eller hvordan det blir. Veldig fornøyd med de bleiene nå hvertfall
 
Når vi er i utlandet bruker vi Pampers. Kjenner ikke noe særlig lukt på den? Måtte lukte, og kan vel ane en duft hvis jeg presser nesen helt inni og legger godviljen til :p Jeg er ikke helt 100% fornøyd fordi jeg synes den er litt hard og ikke så myk og god som libero touch, men libero fås bare i norden.
 
Når vi er i utlandet bruker vi Pampers. Kjenner ikke noe særlig lukt på den? Måtte lukte, og kan vel ane en duft hvis jeg presser nesen helt inni og legger godviljen til :p Jeg er ikke helt 100% fornøyd fordi jeg synes den er litt hard og ikke så myk og god som libero touch, men libero fås bare i norden.
Liker ikke flappene på libero touch, derfor vi endte opp med å skifte til pampers. Når jeg sier flappene så mener jeg lukke mekanismen. Også syns jeg pampers er bedre i forhold til uhell og sånt. Det er vell det man mener med passform :smiley-ashamed004
 
Liker ikke flappene på libero touch, derfor vi endte opp med å skifte til pampers. Når jeg sier flappene så mener jeg lukke mekanismen. Også syns jeg pampers er bedre i forhold til uhell og sånt. Det er vell det man mener med passform :smiley-ashamed004
Vi har hatt MYE uhell med Libero! :sick009 Men ville vår fikk utslett av pampers etter bare to bleier, så da blir det mye klesvask på a mor. :laughing002 Skikkelig synd at de ha den parfymen i synes jeg, ellers hadde de funka som bare det! Eller at Libero kunne hatt den lomma bak på alle størrelser, og ikke bare 1 og 2!
 
På storebror hadde vi ingen problemer med pampers, men på lillemor så får ho utslett så har gått over til libero tenkte ikke over det først når ho fikk bleie utslett men så det forverret seg når vi brukte pampers og ble bedre når vi brukte libero
 
Pampers er en av få merker som ikke er svanemerket, pga høyt innhold av parfyme, lotion og div kjemikalier så jeg ville absolutt boikotta det merket og valgt en svanemerket bleie :) finnes liste på nettet, men de fleste store produsenter i Norge utenom pampers har svanemerket bleier - og selv de er det jo fortsatt litt kjemikalier og sånt i seg så jeg tenker det sier en del om at mengden må være høy i produsentene som ikke får svanemerketstempelet.
 
Fornøyd med pampers her. Til 1 mann og, og hun hadde sensitiv hud. Topp fornøyd
 
Vi brukte Pampers i starten, hadde aldri noe problemer med de og tenkte aldri over at det luktet parfyme i det hele tatt. Jeg er veldig ømfintlig når det kommer til lukter, så synes nesten det høres litt merkelig ut. Synes passformen på Pampers var desidert best i størrelse 1 og 2, hadde ingen lekkasjer kontra mange lekkasjer med Libero. Fra størrelse 3 gikk vi over til Libero, for da føltes den mer riktig på lille.
 
Vi brukte pampers som vi fikk i diverse babypakker, men frøkna vår med atopisk eksem reagerte etter noen få bleier så de ble gitt bort. Jeg syns også de lukta enten parfyme eller lotion (jeg er var på slikt selv pga jeg har atopisk eksem siden jeg aldri vokste det av meg), og jeg kjente også raskt tisselukt av de. Skal sies at jeg kjenner tisselukt fra så og si alle bleier, men jeg syns det var kraftigere med pampers.
 
Vi brukte pampers som vi fikk i diverse babypakker, men frøkna vår med atopisk eksem reagerte etter noen få bleier så de ble gitt bort. Jeg syns også de lukta enten parfyme eller lotion (jeg er var på slikt selv pga jeg har atopisk eksem siden jeg aldri vokste det av meg), og jeg kjente også raskt tisselukt av de. Skal sies at jeg kjenner tisselukt fra så og si alle bleier, men jeg syns det var kraftigere med pampers.
Nå har jo forsåvidt begge to tørre hudflekler som virker å være atopisk eksem. Men har ikke diagnostisert det eller noe. Men da kan vi jo vurdere å prøve andre bleier sånn sett. Eventuelt får vi høre med lege, de er ikke plaget hvertfall
 
Nå har jo forsåvidt begge to tørre hudflekler som virker å være atopisk eksem. Men har ikke diagnostisert det eller noe. Men da kan vi jo vurdere å prøve andre bleier sånn sett. Eventuelt får vi høre med lege, de er ikke plaget hvertfall
Er de andre steder på kroppen?

Her var det ull rett på huden som ga de verste reaksjonene. Skader ikke prøve andre bleier da. Har prøvd meg på flere bleier med alle 3 her, men landet altså på Pampers med atopikeren min :)
 
Er de andre steder på kroppen?

Her var det ull rett på huden som ga de verste reaksjonene. Skader ikke prøve andre bleier da. Har prøvd meg på flere bleier med alle 3 her, men landet altså på Pampers med atopikeren min :)
Tv2 har på brystkassen

Men tv1 harnpå brystkassen, armene, da spesielt rundt albuen og ledd der og på ene håndleddet. Også på beina, ved kne og sånt. Jeg har mild psoriasis så jeg har tenkt tanken der også.

Legen på helsestasjonen sa bare at bading 1 gang i uken med olje og smøre med fuktighetskrem. Men som sagt så virker de ikke plaget av det. Vet jeg kan smøre med kerbamid eller sånn, men det vet jeg svir også. Og når de ikke virker plaget så vil ikke jeg bruke det.

De har jo hatt ull inntil kroppen hele veien, kan det ta 6 mndr før den reaksjonen slår til?
 
Back
Topp