palmeolje

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg så på facebook nå at flere mødre angriper Nestlé pga palmeolje og sier de ikke vil gi dette til sine barn. Så jeg gikk inn på hipp sine nettsider og denne innholder også palmeolje. Så hvorfor blir Nestlé angrepet for dette. Er det virkelig mødre der ute som nekter å gi sine barn kjøpe grøt, middag og mme? Så hva gir disse mødrene til sine barn hvis de ikke kan amme? Jeg ble nesten litt frustrert når de skrev at de boikotter Nestlé pga dette og hipp innhold akkurat det samme.
 
Hipp sin er økologisk, så da er det ikke den fæle raseringen av regnskog. Visstnok.
 
Hipp sin er økologisk, så da er det ikke den fæle raseringen av regnskog. Visstnok.
Grøten til hipp innholder palmeolje. Jeg får ikke opp innholdet til mme på nettet. Semper/ små folk innholder palmeolje.
 
Grøten til hipp innholder palmeolje. Jeg får ikke opp innholdet til mme på nettet. Semper/ små folk innholder palmeolje.
Økologisk palmeolje. Småfolk vet jeg ikke om er det. Vært en diskusjon om det her før. :)
 
Og colley innholder palmeolje. Så da spør jeg igjen. Hva gir disse menneskene til barna sine hvis de ikke kan amme? Vi gir nan fordi det er det letteste å få tak i her og det er altid en butikk som har igjen. Bruker Nestlé grøt av samme grunn. Men ser jo at jeg kan bruke grøten med god samvittighet. De innholder jo det samme.
 
Nå leste jeg for endte gang og fant ingen forskjell på innholdsfortegnelsen i forhold til palmeolje. Det er dette jeg ikke skjønner. Det står akkurat det samme på alle sammen. Men leste om ei som skrev at hu kjøpte grøt uten palmeolje. Lurer nesten på hvor hu fant det. Eneste grunne til at jeg lurer på dette også er at det virker som om folk bare skriver sånt fordi det er Nestlé. Hvis man bare leser innhold og ikke merke så ser jeg ikke forskjell på det. :)
 
Ikke drep meg, men hvorfor er det neinei å bruke produkter med palmeolje? (Lever litt i min egen boble så får ikke med meg så mye av det som skjer ute i verden) :p
 
Mme vet jeg ikke men grøt og middag er det hvertfall ikke i
Fant en grøt fra 4 mnd, en fra 6 mnd og en fra 8 mnd uten palmeolje på semper sine sider. Men både den fra 4 mnd og den fra 6 mnd utgår.
 
Ikke drep meg, men hvorfor er det neinei å bruke produkter med palmeolje? (Lever litt i min egen boble så får ikke med meg så mye av det som skjer ute i verden) :p
Det er ikke bra for regnskogen. Men er få av de som er det. Jeg selv bryr meg fint lite da det er umulig å få grøt og mme her jeg bor uten palmeolje.
 
Pulvergrøtene til semper inneholder ikke palmeolje ifølge innholdsfortegnelsen ihvertfall. Den har raps- og solsikkeolje

Ferdiggrøtene vet jeg ikke
 
Fra 2012 men.

1. Den truer regnskogen
2. Det øker kolesterolet i kroppen

http://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-styre-unna-palmeolje-1.8084572
Ja men det gjelder da voksne mennesker. Det står at vi skal spise mindre palmeolje. Ikke at det må fjernes fra all mat og spesielt barnemat. Sykehusene bruker Nestlé produkter og regner ikke med at de hadde brukt det hvis barn hadde blitt syke av det. Barn skal gå opp i vekt og trenger fett, vi som er fullvoksne skal ikke ha det og det blir da syke. Men skal barn følge alt sånt så får ikke de som ikke kan amme gitt barna sine mat.
 
Back
Topp