Palmeolje i barnemat

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
image.png image.png image.jpg jeg kjøpte en pakke hipp grøt, har gitt henne nesten hele pakken. Oppdaga nå da jeg leste på pakken at den inneholder palmeolje. Gikk på regnskogen sin side for å se om alle produktene deres gjør det. Og ja alle av produktene deres inneholder mye palmeolje, sjekket nestle sin grøt. Joda de også.

Eneste som ikke inneholder er semper. Blæ skjønner ikke hvorfor de ennå bruker det :/ :o

Vis vedlegget 164032 Vis vedlegget 164033 Vis vedlegget 164034 jeg kjøpte en pakke hipp grøt, har gitt henne nesten hele pakken. Oppdaga nå da jeg leste på pakken at den inneholder palmeolje. Gikk på regnskogen sin side for å se om alle produktene deres gjør det. Og ja alle av produktene deres inneholder mye palmeolje, sjekket nestle sin grøt. Joda de også.

Eneste som ikke inneholder er semper. Blæ skjønner ikke hvorfor de ennå bruker det :/ :o
Er litt forskjell og på palmeolje. Ikke alt er dårlig heller. Spørs hvordan den er fremstilt. Ville heller vært opptatt om hvordan den produseres :)

Ja, sjekket dette ut for lenge siden, så her velger jeg palmeoljefritt framfor økologisk :) men lager grøten selv, vil være helt sikker på hva han får i seg, i hvert fall nå når han er så liten og det er enklere! Men det er ganske sjokkerende... Har derimot aldri kjøpt noe fra Nestlé. Det er et selskap kun ute etter penger og ingen interesse for mennesker eller forbrukere egentlig, så stoler ikke på hva de kan finne på å putte i produktene sine :P

Er litt forskjell og på palmeolje. Ikke alt er dårlig heller. Spørs hvordan den er fremstilt. Ville heller vært opptatt om hvordan den produseres :)
Palmeolje er ikke bra for oss mennesker, det er usunt fett. I tillegg til at produksjonen av palmeolje påvirker regnskogen i stor grad! :)

Ja, sjekket dette ut for lenge siden, så her velger jeg palmeoljefritt framfor økologisk :) men lager grøten selv, vil være helt sikker på hva han får i seg, i hvert fall nå når han er så liten og det er enklere! Men det er ganske sjokkerende... Har derimot aldri kjøpt noe fra Nestlé. Det er et selskap kun ute etter penger og ingen interesse for mennesker eller forbrukere egentlig, så stoler ikke på hva de kan finne på å putte i produktene sine :p
Problemet mitt er bare at frøkena ikke er noe glad i grøt, og hjemmelaget spytter hun ut :/ eneste som går ned ned er nestle sin havregrøt med ris og hvete 4mnder og semper aften grøt 6 mnder(men den er jo ikke palmeolje i) og brødmat er hun ikke så glad i ennå, prøver å venne henne til d. Men foreløpig så er det ikke så populært :p

Palmeolje er ikke bra for oss mennesker, det er usunt fett. I tillegg til at produksjonen av palmeolje påvirker regnskogen i stor grad! :)
Enig der. Men tenker mer når man likevel må bruke de produktene, er det viktigere hvordan den lages. Ikke all produksjon er like skadelig. Går ann å produsere den på en bærekraftig måte. Nestle er vel kjent for å ikke bidra noe der.

Er palmeolje i all mme jeg har sett og. Men ungen min trenger mme, så da velger jeg heller det produktet som er økologisk i det minste.

Problemet mitt er bare at frøkena ikke er noe glad i grøt, og hjemmelaget spytter hun ut :/ eneste som går ned ned er nestle sin havregrøt med ris og hvete 4mnder og semper aften grøt 6 mnder(men den er jo ikke palmeolje i) og brødmat er hun ikke så glad i ennå, prøver å venne henne til d. Men foreløpig så er det ikke så populært :p
Det kommer seg nok etterhvert :D men bra hun liker Semper sin da, hadde latt henne fortsatt med det, og kanskje prøvd hjemmelagd igjen om noen uker (om du vil) :) har du lagd med fruktmos i osv? Prøvd å koke på kokosmelk eller havremelk i stedet for vann? Her lager jeg på hirseflak og bokhveteflak eller havregryn. Hirse alene er visst ikke så godt :o

Det kommer seg nok etterhvert :D men bra hun liker Semper sin da, hadde latt henne fortsatt med det, og kanskje prøvd hjemmelagd igjen om noen uker (om du vil) :) har du lagd med fruktmos i osv? Prøvd å koke på kokosmelk eller havremelk i stedet for vann? Her lager jeg på hirseflak og bokhveteflak eller havregryn. Hirse alene er visst ikke så godt :eek:
Må bytte mellom de to ellers går hun lei :p har prøvd med forskjellige fruktmoser i ja, samt vann, morsmelk og hirse og havre. Ikke prøvd bokhvete i, hva er det? :p har og prøvd komb. Havregrøt lagd på morsmelk med fruktmos :p

Må bytte mellom de to ellers går hun lei :p har prøvd med forskjellige fruktmoser i ja, samt vann, morsmelk og hirse og havre. Ikke prøvd bokhvete i, hva er det? :p har og prøvd komb. Havregrøt lagd på morsmelk med fruktmos :p
ImageUploadedByBV Forum1456751806.778549.jpg
Jeg kjøpte i Sverige, men troooor det heter bokhvete på norsk :) bør finne det i vanlig butikk, men i hvert fall på helsekost. Gir en mildere smak til hirsen! Det er ikke lett med de små, så utrolig glad for at jeg har fått en som spiser ALT! (Bortsett fra barnemat fra glass :P )

Vis vedlegget 164088
Jeg kjøpte i Sverige, men troooor det heter bokhvete på norsk :) bør finne det i vanlig butikk, men i hvert fall på helsekost. Gir en mildere smak til hirsen! Det er ikke lett med de små, så utrolig glad for at jeg har fått en som spiser ALT! (Bortsett fra barnemat fra glass :p )
Hm får se om jeg finner det her :p vi har kun en mat butikk her.. Og der har UTROLIG dårlig utvalg... Nå er de fri for stikkpiller, grøt 4mnder, libero bleier nr 4 og mye annet baby artikler og mat! Men får se om jeg finner, evt få noen som skal "utenbys" til å kikke etter d :p
Hehe hun her vil gjerne smake på alt vi spiser og drikker, men er ikke særlig glad i grøt eller brød. Og nå er hun blitt vanskelig med middagsmaten og. Pupp er tingen! :p

Back
Topp