Pakking til ferie

Ja, bruker det samme antrekket flere kvelder. Ser ingen grunn til at vi må ha fler. En langbukse og langarmet genser kan også fint brukes til middag. Hjemme hadde jeg gjort noe annet, men med to snart 3 barn blir det veldig mye tøy som skal pakkes og bagasje som skal holdes styr på. Ikke minst den jobben det er når jeg kommer hjem og alt skal pakkes ut. Ungene vil helst kun gå i badetøy så de bryr seg ikke om de går i samme tøy i ferien.
Det er vel her en skjønner hvorfor noen av oss pakker mye og andre lite ja
 
Det er vel her en skjønner hvorfor noen av oss pakker mye og andre lite ja
Jeg går alltid inn for å ikke pakke mye, men det blir mye uansett (og vi gjør noenlunde som "stolt mamma" beskriver) :p
Bleier og slike ting tar så evig stor plass hvis man skal ha med for en uke f.eks :nailbiting:
 
Jeg går alltid inn for å ikke pakke mye, men det blir mye uansett (og vi gjør noenlunde som "stolt mamma" beskriver) :p
Bleier og slike ting tar så evig stor plass hvis man skal ha med for en uke f.eks :nailbiting:
Vi pakker mye bevisst for å slippe å vaske , å så forskjellige antrekk dag/ kveld
Men tenkte å shoppe litt også så må ha plass til litt i kofferten
 
Vi pakker mye bevisst for å slippe å vaske , å så forskjellige antrekk dag/ kveld
Men tenkte å shoppe litt også så må ha plass til litt i kofferten
Det er fordelen for oss med små som bruker typ bleier, mme o.l. Ting som blir brukt opp og ikke blir med hjem skaper plass hjem igjen :p
 
Sist pakket vi ett antrekk til hver dag pluss 5-6 penere antrekk. Undertøy til hver dag, noen par sokker.
Var kun undertøy og penere tøy til kvelden som ble brukt. På dagtid gikk det kun i badetøy, eventuelt med strandkjole over. (t-skjorte og badeshorts for gutta)
Ble riktignok hetebølge med 45 grader begge ukene vi var der, så helst skulle vi gått nakne. :p
 
Hadde jeg dratt nå hadde jeg nok tatt med det vi har av passende tøy (kanskje 15-16 body, 7-8 bukser, 3-4 shortser + tilbehør) til frøkna da hun søler en del, og måtte nok tatt med vaskemiddel til håndvask. I tillegg til bleier, grøt, smekker, vogn og andre ting.

Til meg selv tar jeg med ca ett antrekk per dag (dog noen mindre bukser/shorts), undertøy og sokker til hver dag, minst 5-6 BH, noen badedrakter, 2-3 par sko, et par fine antrekk.. Toalettsaker, litt strikketøy.

Huff, alt for mye med andre ord.
 
I tillegg går jeg ut fra at du har minst 1,sannsynligvis 2, bleiebarn. Bleiene tar jo kjempemye plass :p (vi har hvertfall tatt med bleier, da det er kjempedyrt der vi har vært med barn)

Ja har to bleiebarn, snart 3 bleiebarn, og det tar stor plass ja. Men hadde nok pakket likt om de ikke var bleiebarn også. Ihvertfall til de blir tenåringer og vil ha med hele garderoben på ferie :p
 
Skal snart til Spania med eldste og lurer på hva vi skal pakke selv jeg. Hun trenger jo ikke så mye annet enn kamp og treningstøy, men hva skal jeg ta med meg...?
 
Back
Topp