Pakket sykehusbag ?

MM88

Glad i forumet
VIP
Har dere sykehusbaggen klar jenter ? Tenkte å pakke den idag, siden det straks bare er to uker igjen [:D]
Hva pakker dere ? Kanskje vi kan lage en liste for å hjelpe hverandre [:)]

Tenkte å pakke med dette til meg :
- Noen vide bukser
- Noen vide topper med knapper som er enkle og amme i
- Sokker og Crocs
- Noen truser, men kommer nok til å bruke sykehuset sine engangstruser
- En ammebh, jordmor sa at engangstrusene var gode å bruke her også, siden puppene er litt vonde i beg.
- Morgenkåpe, men vurdere og ikke ha med denne
- Toalettsaker : Litt sminke, hårbørste, ansiktsrens, dagkrem, deo, dusjsåpe og brystvortesalve
- Kamera, mobil, lader og helsekort

Tenkte og pakke med dette til baby :
- Noen bodyer i str 50
- Noen strømpebukser i str 50
- Noen pysjer i str 50
- Hentesettet
- Kjøredress
- Helseteppe

jeg har ikke pakket enda:)

men tenker jeg tar med meg:

noen joggebukser
tykkesokker
ammebh
singletter
joggejakker
kamera og lader!
toalettsaker

til babyen:
pysjamas
noen bodyer
en bukse+ innejakke
hentesett

Jeg pakka bagen fredag etter at jeg hadde vært på ul og jordmora mi anbelfalte å pakke den nå siden jeg ikke burde somle på vei til sykehuset, dette fordi fødselen tok bare 6 timer sist gang siden riene begyngte og snuppa var ute....Og nr. 2 kommer ofte fortere enn med første mann...

Har ikke pakka morgenkåpa, men vurdere den...Toalettsaker hiver jeg oppi når noe er på gang, ellers har jeg pakka 2 stk joggebukser i fløyel(m overdel), singlet, ammebh, store truser, sokker, hentesett til snuppa.....kamera og videokamera taes også med....

Siden vi drar på onsdag så begynnte jeg å pakke litt i går.

Har pakket ned

1 kosebukse med lavt liv
Ett par thightser
Sokker
Truser
2 ammebh'er
Noen singletter
Ett par skjorter
En cardiganjakke
Nattkjole (sånn i tilfelle jeg ikke gidder å kle meg i starten [8D] )

Litt forskjellig klær til baby, pledd og kjøredress

Har ikke pakket ennå,men vurderer å gjøre det snart.Var på UL på onsdag og legen mente at jeg ikke kom til å gå til termin[:D]så det er kanskje greit å ha den klar snart.Vi bor bare 5 min unna sykehuset og vi da,så skulle jeg ikke rekke å ha den ferdig er det veldig kjapt for mannen å reise hjem og hente det jeg trenger.
Men denne gangen gidder jeg ikke å ta med morgenkåpa,den ble ikke brukt i det hele tatt forrige gang.Det jeg derimot skal ta med er dopapir - ekstra mykt!Det de har på sykehuset er auau...[&:][;)]
Ellers blir det et par kosebukser,singleter/topper (er varmt på barselavd),slippers,et par hettejakker/cardigans,toalettsaker og litt klær til lillegull.

en ting jeg ikke hadde med meg når jeg lå på sykehuset som jeg trengte(skikkelig tulleting som jeg kunne spurt om der sikkert) var pose til skittentøyet[8D] Hehe[:D]

Har fått det for meg at jeg føder rundt påsketider, så burde vel tenke på å få gjort det..

Blir vel noe sånt som:

2-3 myke bukser
Noen store, behagelige truser
Sokker
Slipperser
T-skjorter/topper (trenger litt av dem, for man svetter noe enormt i barseltiden, lekker melk, osv..)
Ammebh
Ammeinnlegg
Toalettsaker og sminke (her er det viktig med nesespray og lypsyl pga sykehuslufta)
Kamera, mobil med lader og helsekortet
Tidsfordriv (lesestoff/kryssord). Dagene på sykehus er laaaaange og kjedelige.

Hjemreiseklær til babyen. I mellomtiden får vi jo låne alt vi trenger til babyen på sykehuset.

Håper på å få reise hjem samme dag, men det kan jo oppstå situasjoner som gjør at vi må være lengre. Det skjedde med oss sist, så derfor pakker jeg til normalt barselopphold.

pakker litt hver dag! :) tar med likt som de aller fleste her =)

Har også fått anbefalt å kjøpe med store gode bind da man kan blø en del i begynnelsen. Utvalget på sykehuset er ikke av det beste...[;)]

Jeg har ikke pakket enda, regner ikke med at jeg gjør det før det er igang[:)] Hadde fryktelig god tid fra første rie til vi reiste på sykehuset forrige gang, så regner med at jeg har litt tid denne gangen også. Om jeg ikke har det så klarer vel alltids mannen min å plukke med seg noen klær til meg, har stort sett det allermeste rent så da er det ikke noe problem[:)] Eneste var at jeg bommet litt i forhold til hvor mange bukser jeg hadde med meg. Jeg hadde en del etterrier og blødde som en gris spes når lillemor skulle amme[:'(] Rant rett gjennom både bind og bukser..

pakket litt, men ikke på langt nær ferdig.
ser ut som om du har fått m d meste, men lypsyl er must[:D]

Hvilke bind bruker dere da? Nattbind fra libresse, Always eller saba?
Å hvilke store truser? Er det de gravide/mamma trusene på HM f.eks?

Ja, den er pakket. Fotoapparat og toalettmappe hiver jeg i før vi suser.

ORIGINAL: MM88

Har dere sykehusbaggen klar jenter ? Tenkte å pakke den idag, siden det straks bare er to uker igjen [:D]
Hva pakker dere ? Kanskje vi kan lage en liste for å hjelpe hverandre [:)]

Tenkte å pakke med dette til meg :
- Noen vide bukser
- Noen vide topper med knapper som er enkle og amme i
- Sokker og Crocs
- Noen truser, men kommer nok til å bruke sykehuset sine engangstruser
- En ammebh, jordmor sa at engangstrusene var gode å bruke her også, siden puppene er litt vonde i beg.
- Morgenkåpe, men vurdere og ikke ha med denne
- Toalettsaker : Litt sminke, hårbørste, ansiktsrens, dagkrem, deo, dusjsåpe og brystvortesalve
- Kamera, mobil, lader og helsekort

Tenkte og pakke med dette til baby :
- Noen bodyer i str 50
- Noen strømpebukser i str 50
- Noen pysjer i str 50
- Hentesettet
- Kjøredress
- Helseteppe

Hvorfor anbefales engangstruser i forb. med amming? hvordan skal man bruke dem? tre en pupp gjennom hvert hull?[8|] bare så det for meg[:D]

Har ikke pakket bagen enda nei. tenkte jeg skulle ta en dag og kjøpe inn alt ekstra jeg trenger...

ej he ikkje pakka enda,må først finne en bag[:D]å stakkars gubben er heilt nervevrak[:D]
he ikkje heilt oversikt over ka ej skal ha me mej en gang....
må snart få pakka baggen,bedre at den støva nede enn at gubben må pakke,for da blir det masse rart[:D]

Har ikke pakket noen ting, regner med at jeg pakker når det skjer noe, har lista klar så regner med at det går bare bra[:)]

Jeg har pakket. Det jeg bruker til daglig av toalettsaker har jeg stående i toalettmappa på badet så det bare er å raske den med seg. Ellers har jeg en lapp med de tingene jeg ikke kan pakke ned før vi drar men må huske(hårføner, briller, nattkjolen min, boka jeg holder på med o.l.)

Det jeg har pakket ned er
- joggedress
- morgenkåpe
- singlet, tights, genser o.l.
- truser
- ammeBH
- sokker/ullsokker
- ørepropper
- nattbind
- puppesalve
- ammeinnlegg
- reiseflasker til dusjing
- dusjsko
- reiselinsevæske
- babyklær
- smokk
- papirene mine
- hverdagsveska mi(penger, mobil, lipsyl, pastiller, + en del glemte skatter)

Det er ca. to timer til sykehuset, + at det er litt 50/50 om det blir KS eller ikke, så jeg tar rett og slett med meg koffert.
Skal kjøpe noen sjokolader o.l. og noe drikke og legge i også i tilfelle vi drar om natta og trenger litt energi før kiosken åpner [;)]

Så jeg tenker at vi skal klare oss bra [:)]

Back
Topp