Pakken som forsvant!:(

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen som har vært borti at pakker forsvinner som er sendt med vanlig norgespakke via posten?

Jeg bestilte mariussett og converse av en strikkeblogger, betalte på forhånd via nettbank. Hun sendte pakken og jeg fulgte med på sporing. Det står at den ligger på terminal i Bergen, men der må den tydeligvis ha forsvunnet!
Denne pakken ble sendt i desember og kom også frem til terminalen den mnd.

Hva skjer i slike tilfeller? Kan man kreve at posten erstatter pakken? For jeg har jo ikke fått noe varer, og ønsker jo pengene mine tilbake. Samtidig som det ikke er strikkebloggeren sin feil, hun har jo lagt ned mye arbeid og tid:)

Noen som vet?:)

Vet desverre ikkje! Men guuuu så kjedelig!!!

Ville kontaktet Posten, Norgespakkene er vel forsikret for inntil 10.000 mener jeg.
Dere som kunder har gjort deres - tror det vil ordne seg på en grei måte :)

Om man sender med Norgespakken, er pakken forsikret og man har dermed krav på erstatning fra Posten. Du må kontakte ditt lokale postkontor og forhøre deg om hvordan du skal gå frem. Håper det ordner seg, selv om varene kanskje aldri dukker opp.

Ok, takk for svar!
Jeg har ringt, fikk som svar at det er avsender(strikkeblogger) som må etterlyse pakken, siden hun innehar kvitteringen og ikke jeg.
Ja, det hun hadde laget var så flott, så leit at veslegutt kanskje ikke får det:(

Som dei andre seier: Kontakt posten. Det gjorde vi ein gong då ein pakke som vi dreiv og spora plutseleg stod at den var utlevert til nokon andre... Feil navn og feil postnummer. Posten prøvde seg først med at vi måtte kontakte selgar (var ein nettbutikk), men måtte gje seg og tilbakebetalte etter kvart beløpet som pakken kosta så vi kunne bestille på nytt.

Gjer posten feil, må posten ordne opp.

merkelig at avsender må etterlyse den da! hva er da vitsen med sporingsnr? o.O

merkelig at avsender må etterlyse den da! hva er da vitsen med sporingsnr? o.O
Det kan ein jo lure på... Mulig dei treng "bevis" på verdien på pakken frå avsendar, viss det blir snakk om erstatning. Eg ville nok ringt posten igjen, her kunne ikkje lokalkontoret gjere noko då pakken var levert til feil person før den kom dit.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Nå er det iallefall sendt inn en etterlysning hvor hun måtte beskrive innholdet i pakken. Så får bare håpe den dukker opp og at veslegutt får det:)

Så bra det kom frem!

Det er sender som må etterlyse pakker ja.

(og poenget med spronigsnummer er i alle fall uansett greit for sånne som meg, som vil følge pakken hver en millimeter på veien, og hente den ut når den er fremme, ikke vente på pakkelappen neste dag. man har da pakke-app, trenger ikke pakke-lapp)

Back
Topp