Pakkekalender, selve den man henger pakkene på:P

Her er d. D ser ikke så imponerende ut her, men d var veldig fint altså. Lyset på kjøkkenet var dimma, og lysene i kalenderen lyste så fint :)

ImageUploadedByBV Forum1441048995.529541.jpg
 
Her er d. D ser ikke så imponerende ut her, men d var veldig fint altså. Lyset på kjøkkenet var dimma, og lysene i kalenderen lyste så fint :)

Vis vedlegget 133521
Åh, det kan jeg tenke meg var stas ja!! :D Og som du sier, med dimma lys så er det jo nydelig!!!
 
Får pakkene virkelig henge i fred hele tiden? Vi har hengt opp en og en gave, eller lapper med dato på og gjemt gaven. Ser for meg at barna må voktes hvert sekund viss alle gavene skal henge oppe... :p
Det har faktisk gått veldig fint her i huset:) Dei gler seg til kvar morgon dei får åpne ny gave:)
 
Får pakkene virkelig henge i fred hele tiden? Vi har hengt opp en og en gave, eller lapper med dato på og gjemt gaven. Ser for meg at barna må voktes hvert sekund viss alle gavene skal henge oppe... :p

D har gått fint til oss siden hun startet. Var vel 3 år tror jeg, når vi begynte. Kanskje 2.
 
Får pakkene virkelig henge i fred hele tiden? Vi har hengt opp en og en gave, eller lapper med dato på og gjemt gaven. Ser for meg at barna må voktes hvert sekund viss alle gavene skal henge oppe... :p

Min som da var litt over 2,5 år var veldig flink til å skjønne at hun ikke skulle åpne. Jeg knep henne noen ganger i å fikle med dem, men utrolig nok gikk det bra. ;) Hun kunne mase litt om å åpne flere, da.
 
Vi har en stor treplate vi har kledd i julepapir og skrudd øyeskruer (heter det det?) og skrevet nummer over alle skruene! Så fester vi pakkene der :) Dette er mannen og min sin [emoji14] Men fra og med neste jul blir det nok bare ungene som får. Tror ikke vi lager noe i år, lillemor er litt liten enda tror jeg.
 
Vi har en som jeg broderte da eldste var baby, men bruker den ikke... Syns ikke noe om pakkekalender egentlig. De blir jo lei av gaver lenge før julaften kommer! Så her i hus er det kun sjokolade kalender som gjelder :)
 
Mamma broderer til dem


Det begrenser hvor tunge gaver vi kan henge opp, men har går fint så langt, evt kan man jo henge opp en lapp med en gåte hvor svaret er hvor pakken er gjemt etc
 
Får pakkene virkelig henge i fred hele tiden? Vi har hengt opp en og en gave, eller lapper med dato på og gjemt gaven. Ser for meg at barna må voktes hvert sekund viss alle gavene skal henge oppe... :p
Det har alltid gått bra.

De henger jo ikke u gulvhøyde da, men unger kan da forklares slike ting
 
De henger jo ikke u gulvhøyde da, men unger kan da forklares slike ting

Kalenderen her henger sånn at de trenger kun en kjøkkenstol for å nå opp. Og noen barn kan nok forklares ja, men ikke alle. Min eldste hadde nok forstått, men ikke yngste. Han skjønner det han vil skjønne og bryr seg katta om resten ;) Nei, blir datolapper i år også, og gjemme pakkene ny lass hver dag :) Og håpe på at minstemann blir mer fornuftig etter hvert :)
 
Trenger bare en stol her også . Og saks. Men begge mine har akseptert en om dagen og poenget med å se at der er færre og færre igjen fra de helt små.
Men noen er jo ikke like lette da, sant nok.
 
Back
Topp