Pakkekalender/rampenissen

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Får barna deres pakkekalender? Eller gjør dere pek med rampenissen isteden?

Her lager bestemor pakkekalender, men jeg er egentlig ikke noe fan av alt gavehysteriet i jula. Ungen har alt han trenger, og får alt for mange gaver.

Har lyst til å si stopp neste år, og heller gjøre noe gøy med rampenissen.

Får barna deres pakkekalender? Eller gjør dere pek med rampenissen isteden?

Her lager bestemor pakkekalender, men jeg er egentlig ikke noe fan av alt gavehysteriet i jula. Ungen har alt han trenger, og får alt for mange gaver.

Har lyst til å si stopp neste år, og heller gjøre noe gøy med rampenissen.
Helt ærlig, jeg misliker gavehysteriet. Nå er vår snart 5 mnd, og jeg vil ikke at hu skal bli så opptatt av alle disse gavene. Så jeg tror ikke vi kommer til å gjøre noe pakkekalender. Litt usikker på hva rampenissen er, men høres litt mer gøy ut enn 24 pakker.
Frøkna kommer til å få det hu trenger, så ser ikke poenget med 24 forskjellige pakker som tar opp plass, og sannsynligvis bare er dritt. (det er inntrykket hvertfall, tror det er vanskelig å finne 24 små pakker som barnet virkelig trenger) :)

Vi lager ikke pakkekalender. Ser ikke poenget med masse «ræl» :p han får gaver på julaften og det syns jeg holder.
mulig han får en liten sjokoladekalender, det er det jeg vokste opp med og syns det var fint :p

Bestemor lager pakkekalender og jeg er venn med rampenissen :p

Her får ungene pakke-kalender( ikke mini på 11 mnd) og en Harribo-kalender. Jeg og mannen har også en julekalender hver oss med flaxlodd av diverse slag.

Mini på 3,5 år har ikke fått pakkekalender hittil og prøver å unngå det, får mer og mer avsmak for julerælet og vil heller få inn vanen med færre kvalitetsgaver med mine to. Han har to gjenbrukbare kalendre fra før og ble superglad når han så sin gamle i butikken i dag (peppa gris med bøker), så blir å bruke om igjen den i år. Etterhvert har jeg mer lyst til å ha mer aktivitetskalender/rampenisse i en eller annen variant :)

Vi har pakkekalender til 4.5 åringen ☺️
Begynte med det i fjor. Hun får ting hun trenger og litt små godisbiter eller aktiviteter. Vi har også rampenisse, Alvin, og det er han som styrer gavekalenderen. Som feks å henge opp pepperkake-hus pakken i taket sammen med seg selv, og da er det dagens kalendergave/aktivitet. Eller ta på seg badedrakten hennes og sitter i vasken, så blir det en dag i bassenget.

Her blir det Haribo-kalender. Han kommer til å være i ekstase over å få godteri hver dag :p pakkekalender tror jeg ikke det blir med det første. Han er 3 år..
Har en rampenisse liggende, men lurer på om jeg venter til neste år før jeg begynner. Da får lillebror også mer glede av det :)

Her har barna hatt pakkekalender, av den enkle grunn at jeg syntes det var gøy å ordne det. Men etter at ungeflokken har blitt litt vel stor, så blir det for dyrt og tidkrevende. Derfor flytter Rampenissen inn i år for første gang. Gleder meg! En sjokoladekalender hver får ungene selvfølgelig

Begge deler :p Jeg og mannen startet med både rampenisse og pakkekalender lenge før vi fikk barn :hilarious: Lurer på å slenge med en aktivitetskalender i tillegg sånn at rampenissen passer på pakken og en lapp med dagens aktivitet.

Her har barna hatt pakkekalender, av den enkle grunn at jeg syntes det var gøy å ordne det. Men etter at ungeflokken har blitt litt vel stor, så blir det for dyrt og tidkrevende. Derfor flytter Rampenissen inn i år for første gang. Gleder meg! En sjokoladekalender hver får ungene selvfølgelig
Jeg syns også det er gøy å ordne til pakkekalender :love7

Snart 4-åringen får sjokoladekalender, og i år skal vi ha rampenisse for 1.gang :)

Eg har fått rampenissen på snart 8 år gitt :O I desember kommer den ekte og sjokoladekalender :)

Mine får pakkekalender, er vant med det fra barndommen selv og syns det er en koselig tradisjon jeg vil videreføre. De får nok litt "ræl" som dere kaller det, men også truser, sokker, lørdagsgodt og andre ting de ville fått allikevel. En betingelse er også å være takknemlig for det de får, ellers er det slutt. I fjor flyttet rampenissen inn også, det ble veldig populært og ungene gleder seg stort til å se hva han finner på i år.

Ungene har pakkekalender. Det vokste jeg selv opp med så det må bare ungene mine ha også :) Julemagi!
Ser ikke poenget med to kalendere, da. I din situasjon hadde jeg droppet pakkekalender.

Vi vil ikke at jula og forberedelsene skal dreie seg om pakker. Pakkekalender kan fort bli masse ræl.

Dessuten har eldste bursdag i desember, så da får hun jo gaver da. Og noen gaver på julaften (ikke mange gaver, da vi ikke har utvidet familie, så ingen besteforeldre osv. å få gaver fra). Det holder i massevis.

Hun fikk en julekalender med luker i fjor og får det nok i år også.

Back
Topp