Pakkekalender :) *oppdatert med bilde*

*trinemor*

Gift med forumet

Har dere det til barna i år?

Idag var jeg ute og kjøpte de siste tingene til kalenderen, og det var godt å få unnagjort....

Da har jeg kosejobben med å pakke inn tingene og henge dem opp igjen, og det står på planen i morra kveld :)

Synes det er koselig å ordne med sånt, og tror nok Snuppa vil synes det er stas i år også :)

Det er deilig med det som er unnagjort. Hva slags pakker har du kjøpt?

Vi tenker å vente minst et år til med vanlig pakkekalender. Han får samme kalender som han har fått 2 år før, en little people julekrybbe som han får en del av hver dag. I fjor hadde han sjokoladekalender i tillegg, men i år vurderer jeg å droppe det, og bare klare oss med aktivitetskalenderen vi skal ha felles. Får høre først om han husker sjokoladen og ønsker det igjen.

Har kjøpt en kalender med mummitroll-figurer i  til Alma. Luna er enda for liten, synes jeg. Hadde hun vært noen få mnd. eldre, men hun er bare 9 mnd. I tillegg får hun sjokoladekalender (det hadde jeg alltid da jeg var liten) og en Blåfjell bildekalender. Det ble visst ikke pakker i år, alt dette har liksom bare "blitt sånn", jeg har ikke hatt en klar plan. Tidligere har hun hatt pakkekalender. Nå har vi også en julebok med aktiviteter i til hver dag som jeg har lyst til å bruke så mye som mulig. 

Ja her blir det enkelt, synes det er vanskelig å finne en pakke hver dag og at det fort blir dyrt da jeg ikke er så oppfinnsom :p
Vi har Sing Song julekort fra i fjor, så da blir det en ny sang hver dag og noen aktiviteter jevnt fordelt på kalenderen. Og så har jeg kjøpt en boks med treklosser på ebay, som jeg tenkte å dele opp og gi han noen klosser hver dag!
I dag skal jeg egentlig ut for å finne kvister til kalenderen (ja, jeg er litt treig), men det regner så vi får se hva det blir til. Tenkte å lage lik en jeg så på Kid:

Fru H skrev:
Ja her blir det enkelt, synes det er vanskelig å finne en pakke hver dag og at det fort blir dyrt da jeg ikke er så oppfinnsom :p
Vi har Sing Song julekort fra i fjor, så da blir det en ny sang hver dag og noen aktiviteter jevnt fordelt på kalenderen. Og så har jeg kjøpt en boks med treklosser på ebay, som jeg tenkte å dele opp og gi han noen klosser hver dag!
I dag skal jeg egentlig ut for å finne kvister til kalenderen (ja, jeg er litt treig), men det regner så vi får se hva det blir til. Tenkte å lage lik en jeg så på Kid:

Den der har vi :-)

De har den på deling. Så får bare annenhver dag. 

Linus får kalender for første gang i år. Og han får pakkekalender. Har akkurat sortert 72 gaver, og er klar for storinnpakking i morgen :) Er veldig spent på hvordan han blir å reagere på at han bare får åpne 1 gave om dagen.

Sukkertopp skrev:
Det er deilig med det som er unnagjort. Hva slags pakker har du kjøpt?

Vi tenker å vente minst et år til med vanlig pakkekalender. Han får samme kalender som han har fått 2 år før, en little people julekrybbe som han får en del av hver dag. I fjor hadde han sjokoladekalender i tillegg, men i år vurderer jeg å droppe det, og bare klare oss med aktivitetskalenderen vi skal ha felles. Får høre først om han husker sjokoladen og ønsker det igjen.

Jeg har bare kjøpt småting og ventet med å gi henne ting hun trenger med tanke på kalenderen. Bruker ikke maaasse penger på den :)

Hun får slike ting som tøfler, spenner, bøker, rosinpakker, nissesjokolade på lørdag, teppe, modelleire osv....

Så fint det ble!
Jeg fant ut at jeg måtte gjøre det enklest mulig om jeg skulle få gjort det i det hele tatt, så jeg lagde ikke et eget oppheng likevel. 
Så her er den julepyntede adventstrappa vår!

Teodor la ikke merke til pakkene i morges, han spurte bare om jeg hadde pyntet :-p
Vi skal bort i ettermiddag/ kveld, så jeg regner med jeg slipper å overtale han til å vente til i morgen med å åpne den første pakken!

Fru H skrev:
Så fint det ble!
Jeg fant ut at jeg måtte gjøre det enklest mulig om jeg skulle få gjort det i det hele tatt, så jeg lagde ikke et eget oppheng likevel. 
Så her er den julepyntede adventstrappa vår!

Teodor la ikke merke til pakkene i morges, han spurte bare om jeg hadde pyntet :-p
Vi skal bort i ettermiddag/ kveld, så jeg regner med jeg slipper å overtale han til å vente til i morgen med å åpne den første pakken!

Det ble jo kjempefint og veldig smart løsning da :)

Amelia har tittet veldig og undret seg over hva det er i pakkene idag, men hun synes det er helt greit å vente til i morra, siden det er da det er 1 desember :)

Så moro! =) 
Teodor sov da vi kom hjem i dag, så da får vi utforske kalenderen i morgen!

Back
Topp