Pakke til ferie

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har funnet fram sommertøy i riktig størrelse (arveklær heldigvis for det finnes ikke sommerklær i butikkene nå). Så lurer jeg på hvor mye jeg trenger. Det er 17-20 grader der og vi skal være der i 8 dager.
Foreløpig har jeg tenkt:
1 cardigan
1 tynn langbukse
1 knebukse
2 shorts
4 t-skjorter
1 langermet tynn ull/silke body
4 kjoler
Solhatt

Hva tror dere?
Jeg tenker da at jeg har et fullt langermet og langbukse antrekk. Og 7 kortermet/bare ben antrekk, med cardigan utenpå om det trengs.

Tenker det holder jeg. Kan jo ta med biotex håndvaskpakke. Slik at du lett kan vaske opp på kvelden. Det gjør jeg når vi er til syden. :)

Høres bra ut det:-) Vet ikke hvordan sola er der, men jeg hadde vurdert uv t skjorte eller drakt hvis dere skal være mye å bade..

Høres bra ut det:-) Vet ikke hvordan sola er der, men jeg hadde vurdert uv t skjorte eller drakt hvis dere skal være mye å bade..
Det er soltak over babybassenget, ellers er vi nok ikke uti så lenge av gangen med basseng på 23 grader og sjø på 18 grader.

Jeg hadde også tatt med en god joggedress type antrekk, med litt varme i. Kan være ganske surt på kvelden :)

Jeg hadde også tatt med en god joggedress type antrekk, med litt varme i. Kan være ganske surt på kvelden :)
Det blir jo antrekk vi drar i da. Tenkte å ha på henne ullbody og ullstrømpebukse og med en ulldress utenpå nedi vogna når vi drar med toget midt på natten, kommer også hjem midt på natten. Derfor kommer jeg ikke til å skifte til pysj når vi kommer hjem. Tenkte også å legge henne i dette natta før vi drar. Tar med en liten boks med milo om vi må bruke de klærne det nede også.

Vi kommer nok til å være i leiligheten på kvelden. Hun sover ikke ute blandt folk så etter leggetid på kvelden blir vi der. Men det kan jo være litt surt vær. En bukse er kanskje lite ja

Ja, jeg ville hatt et par skift, tror jeg. Kan være litt sur vind også på denne tiden av året, så det kan være greit å komme forberedt sånn i tilfelle hvertfall :)

Jeg ville hatt med flere gensere/bukser. Det kan jo fort bli møkkete. Og så kan det plutselig bli dårlig vær!

Når skal dere dra? Vi skal til Gran Canaria i vinterferien. Er ikke sikkert det er så varmt.
Kommer til å pakke med tre langbukser/tights og to cardigan pluss et par langermede trøyer.
Er det 17 grader kan hun fint ha på seg en langermet trøye.

Jeg har forresten akkurat kjøpt sommerklær, var igjen rester fra ifjor i butikkene. Fikk det kjempebillig! På hm spurte jeg, og da henta de fram ting fra lageret som var pakka bort.

Jeg har forresten akkurat kjøpt sommerklær, var igjen rester fra ifjor i butikkene. Fikk det kjempebillig! På hm spurte jeg, og da henta de fram ting fra lageret som var pakka bort.
Aha spurte ikke jeg, kikka bare på det som lå framme. Men har så mye arvetøy så det holder :) vi drar den 11, hjem 18.

Da pakker jeg med enda et stett til, da er det totalt 4 hele sett ned lange ben og lange armer inkludert det vi drar i til og fra. Så har jeg jo med litt milo :) kofferten er allerede halvfull med hennes klær, bleier og mat :p

Aha spurte ikke jeg, kikka bare på det som lå framme. Men har så mye arvetøy så det holder :) vi drar den 11, hjem 18.

Da pakker jeg med enda et stett til, da er det totalt 4 hele sett ned lange ben og lange armer inkludert det vi drar i til og fra. Så har jeg jo med litt milo :) kofferten er allerede halvfull med hennes klær, bleier og mat :p
Vi skal 16-23. februar. Håper på varme, men har blitt skuffa før:(
Tar du alt i én koffert? Jeg tenkte å pakke egen til henne. Men får se. Man hanle inn mat snart jeg også, tenkte å ta med mest Ellas middagsposer, tenker de veier mindre enn glass:)

Tar du alt i én koffert? Jeg tenkte å pakke egen til henne. Men får se. Man hanle inn mat snart jeg også, tenkte å ta med mest Ellas middagsposer, tenker de veier mindre enn glass:)
Ville ha pakka i bare en koffert til deg og henne. Gjorde det når vi bare hadde storebror. Nå sist når vi skulle ha med lillebror også måtte jeg pakke i 2 og det var merkbart vanskeligere med den ekstra kofferten. Nå hadde vi jo en unge til å dra på også da men. Nå har jo dere noen flere voksne hender også da, så går sikkert greit allikevel. Om du ender opp med egen ville jeg uansett blanda tingene i de forskjellige koffertene i tilfelle en ikke kommer frem.

Jeg drar alene så mest praktisk med kun en koffert i tillegg til vogn til og fra flyplassene. Tar håndbagasje i en sekk.

Her spiser hun kun et type middagglass og grøt. Smoothie er jo bare mellommåltid, må jo ha noe ordentlig mag også. Er de ella's kitchen som ikke bare er frukt fullverdige måltider? Uansett tar ikke sjansen på at hun spiser de :p

Jeg drar alene så mest praktisk med kun en koffert i tillegg til vogn til og fra flyplassene. Tar håndbagasje i en sekk.

Her spiser hun kun et type middagglass og grøt. Smoothie er jo bare mellommåltid, må jo ha noe ordentlig mag også. Er de ella's kitchen som ikke bare er frukt fullverdige måltider? Uansett tar ikke sjansen på at hun spiser de :p
Ja, det er sant:)

Finnes ellas biffgryte og kylling med ris. De hadde på kiwi før, men nå har jeg bare sett det på Coop mega og cc mat.
Jeg prøver ny mat hele tiden jeg, vil hun ikke spise så får hun pupp isteden.

Har du badeslynge forresten? Jeg vurderer å kjøpe det. Ser ikke for meg at hun vil sitte i sånn badering.

Ja, det er sant:)

Finnes ellas biffgryte og kylling med ris. De hadde på kiwi før, men nå har jeg bare sett det på Coop mega og cc mat.
Jeg prøver ny mat hele tiden jeg, vil hun ikke spise så får hun pupp isteden.

Har du badeslynge forresten? Jeg vurderer å kjøpe det. Ser ikke for meg at hun vil sitte i sånn badering.
Aldri hørt om badeslynge. Det er jo ikke så varmt basseng så tenkte det holdt å ha bena nedi. Hun har sittet i sånn på babysvømming så hun liker det:)

Prøver ny mat jeg også, men gidder ikke kaste mat så putter det i fryseren til å prøve senere og det er ikke aktuelt i syden.

Aldri hørt om badeslynge. Det er jo ikke så varmt basseng så tenkte det holdt å ha bena nedi. Hun har sittet i sånn på babysvømming så hun liker det:)

Prøver ny mat jeg også, men gidder ikke kaste mat så putter det i fryseren til å prøve senere og det er ikke aktuelt i syden.
Det er en ringslynge som man kan bade med. Tenkte mest fordi hun ikke har vært så glad i å bade i basseng, så da kanskje hun føler seg tryggere i slynge. Og så kan jeg bruke den til å bære til og fra bassenget.
Tenkte også til senere når vi skal i svømmehallen. Sist jeg prøvde å dusje, så satt hu på gulvet og hyla. Ikke gøy.
Vet ikke om det er noe praktisk, men jeg vurderer å gi det en sjanse.

Her kastes det masse mat, orker ikke styre noe med det. Hun er ikke akkurat et matvrak, heller motsatt.

Det er en ringslynge som man kan bade med. Tenkte mest fordi hun ikke har vært så glad i å bade i basseng, så da kanskje hun føler seg tryggere i slynge. Og så kan jeg bruke den til å bære til og fra bassenget.
Tenkte også til senere når vi skal i svømmehallen. Sist jeg prøvde å dusje, så satt hu på gulvet og hyla. Ikke gøy.
Vet ikke om det er noe praktisk, men jeg vurderer å gi det en sjanse.

Her kastes det masse mat, orker ikke styre noe med det. Hun er ikke akkurat et matvrak, heller motsatt.
Har fryseren full jeg :) Begynt å spise noe av det hun ikke likte før.

Her er hun vant i vann pga babysvømming:)

Jeg var på GC første uka i april for to år siden og det var KALDT. Jeg bada ikke!
Hadde ikke satsa på så mye sommertøy til en på 11 mnd..body og tynn bomullsbukse.

Hadde også pakket litt ekstra :)

Back
Topp