Pakke sykehusbagen?

s0lskinn

Blir kjent med forumet
Jeg venter tvillinger og det er dermed ganske stor sjanse for at de kan komme litt før.
Har nå begynt å tenke på å pakke sykehusbagen. Men hva må med? Hva tar dere med?
Dere som har født før; hva tok dere med og hva av dette var nødvendig/unødvendig? :)
 
eg hadde med alt mulig mellom himmel og jord. Endte opp med å trenge en brøkdel. Bøker er tull å ta med. Når skal en liksom få tid til å lese? Musikk er en god ting å ha med til fødselen. Viss det går litt tregt, så er det kjekt med noe bakgrunnsstøy. Morgenkåpe er en superfin ting. Det skjuler stumpen din viss du er redd for litt søl i dagene på barsel ;) eg hadde med mine egne truser, men tro meg. De er ikke like behagelig som nettingtrusene på sykehuset. En litt varmende genser ville eg tatt med. Eg husker eg frøs noe hinsides på barsel her i Bergen. Rommene er varme, men utenfor er det grisekaldt.

Ta og med bodyer og klær til babyen. Eg hadde også med våtservietter til stellet og det trengtes. Det Var hverken kluter eller noe til å tørke av ungen med på det rommet der eg bodde. Var så vidt bleier.


Ellers, ta med sminke viss du føler for det, dusjremedier osv. Er bedre å være for forberedt, med for mye i bagasjen enn alt for lite :)
 
Jeg skal pakke : 2 mammatightser, jobbebukse, pysj, 5 singletter, 2 t-skjorter, 5 sokker, 6 truser, toalettsaker, ammeinnlegg, dopapir, mobillader, sminke, dusjsaker.
Til baby ( der er jeg veldig usikker på hva jeg trenger og ikke ) 5 Bodyer, 2 luer, 5 strømpebukser og sokker, fleecedress, "votter", og ehm, lengre enn det har jeg ikke kommet på lista :p

Tenker hvertfall at jeg pakker rundt uke 36, så har jeg alt klart i tillfellet hun skulle melde sin ankomst tidligere :)
 
Foruten om det som er nevnt ovenfor her kommer jeg til å pakke leppepomade og paracet(slet sinnsykt med etterrier forrige gang, men de var utroooolig kjipe på smertestillende, så jeg slet masse). Vannflaske og ikke minst, gul saft. Under fødsel trenger man en del drikke og jeg elsker gul saft, så jeg drakk maaaasse!

Kommer sikkert til å pakke den rundt uke 35, vertfall kjøpe inn tingene jeg trenger til da..!

Og etter min erfaring er det ikke vits i å pakke masse forskjellige klær til baby foruten om noen bodyer, lue og strømpebukse/sparkebuske. De ligger for det meste inni teppe. :)
 
Forrige gang hadde jeg med meg altfor mye rart! Men, heller for mye enn for lite første gang!
Nå skal jeg ha:
Helsekort
Amme bh+ innlegg+brystvorte krem
Store trusler (bruker nok de flotte fra sykehuset frem til hjemreise)
Romselig joggebukser,svart. (tilfelle jeg blør igjennom)
Genser
Sokker
Tøfler/slippes(kalde og ikke helt rene gulv)
Greit å ha med noe lesestoff. Kan fort bli kjedelig å vente. (altså etterfødselen,når baby sover)
Tøy til lilleputt
Paracet
Drikke
Toalettsaker
Musikk har jeg på telefon <3 spotify+netflix<3 (også dette etter fødsel.ble ikke brukt under sist)
...og sikkert noe småtteri ekstra:)
 
Har aldri pakket noen bag egentlig. Har puttet toalettsaker, undertøy og et skift i en bag når vi drar på føden, mannen har tatt med det Jeg trenger når han kommer på besøk.
 
Back
Topp