Pakke i fødebagen?

Fikk ikke bruk for bok sist, for da fikk jeg en som bare skreik og jeg stressa når han var våken og måtte sove når jeg ikke hadde fullt opp med han, MEN alle unger er forskjellige og hvis du får en rolig baby så kanskje det er godt å koble av en halv time? ;)
Etter fødselen sist så var mannen hjemom og henta PC-en, så satt vi og så på serier på den. Jeg synes det er lettere å koble av med serie eller en film, enn å lese. Sånn når babyen først sov litt. ;)

Etter fødselen sist så var mannen hjemom og henta PC-en, så satt vi og så på serier på den. Jeg synes det er lettere å koble av med serie eller en film, enn å lese. Sånn når babyen først sov litt. ;)

Jeg er motsatt, gi meg en god bok og jeg er seriøst borte! Derfor skal jeg ha med lesestoff, for jeg kommer hvertfall til å dra det fram om jeg har energi og tid til det.

Fikk ikke bruk for bok sist, for da fikk jeg en som bare skreik og jeg stressa når han var våken og måtte sove når jeg ikke hadde fullt opp med han, MEN alle unger er forskjellige og hvis du får en rolig baby så kanskje det er godt å koble av en halv time? ;)

Leser mye til vanlig så tenker at om boka er med og man ikke får brukt den er det ikke så farlig, og får man en ledig stund med behov for litt underholdning kan man finne den fram :) tar ikke så stor plass :)

Det er sant! en god bok er gull verdt :D
Jeg kommer også til å ta med en bok (lettlest bok) eventuelt noen magasiner eller at gubben må ut å kjøpe noen.
Er førstegangs så vil heller ha noen ting for mye enn for lite.

Pakker nok rundt permisjonsstart, hvis det ikke plutselig skulle skje noe før. Har listen etter første gang og følger nok den, brukte alt.

Myke bukser ("haremsbukser" fra Cubus), strømpebukse (gravidstrømpis), skjørt, singleter, cardigans, ankelsokker, ammebh'er, truser (brukte kari traa boxere), innesko (typ sandaler som gjerne kan brukes i dusjen, kastes når vi drar hjem).
Mappe med helsekort og andre svangerskapspapirer, kamera, mobillader, lader til kamera, drikkeflaske.
Shampo, balsam, børste, deodorant, tannkrem, tannbørste, strikk, hårnåler, klemme, glattetang, rens, krem, sminkefjerner, mascara, hurraw, eyeliner, sårsalve (purelan). Kjøpte små reiseflasker og helte over produktene, sparte plass og slapp å tenke på at noe ble glemt hjemme hvis det måtte pakkes kjapt.

Til babyen: to sett i str 50, et sett i str 56, sokker, ulltøfler til hjemreise, ullvotter til hjemreise, luer (en til innebruk en til hjemreise) og strikket dress. Et pledd eller to. Vurderer å ta med babynest denne gangen, men har ikke bestemt meg helt enda.

iPad for å kunne spille musikk på Spotify, veldig ok under fødselen å høre på musikk jeg likte.

Bør man ha med stellesaker til babyen, og i så fall hva? Bleier? Eller får man dette på sykehuset?

Bør man ha med stellesaker til babyen, og i så fall hva? Bleier? Eller får man dette på sykehuset?
Man får bleier på sykehuset, og det er nok svært sjeldent at nyfødte behøver noe stellesalve. Men vi kjøpte babyolje på sykehusapoteket sist for å lettere vaske bort den første bæsjen. Den er tykk som tjære og veldig seig, så barnepleieren anbefalte babyolje på en våt klut for å vaske stumpen skånsomt. Det tar jeg med denne gangen, i tillegg til myke engangskluter. Synes de papirklutene de hadde på sykehuset var så harde.

Når pakker dere baggen og når har dere alt på stell?
Jeg har så vidt kjøpt noe.... er 30+2...burde jeg få finger ut?

Har bare skrevet liste, pakker nok ikke før i begynnelsen av mars tenker jeg (har termin 5 april) :)
Kanskje eg skal skrive handleliste etter hvert :-) har bare kjøpt vogn og bilsete...så litt klær og diverse.kanskjd en stelleveske hadde vært lurt.hehe... er så treg av meg. Har termin 26 mars...

Har kjøpt inn litt, men mangler en god del fortsatt :) vi kjøper nok litt og litt fremover nå! Hva med dere? :)
Her har det gått tregt, alt av tid og penger har gått til huset vi har kjøpt og pusser opp. men fått kjøpt inn store ting som vogn,bilstol,vugge.... men alt av tilbehør, toalettsaker,klær og sengetøy har eg ikke fått kjøpt inn ennå...Er jo så mye man trenger, at jeg burde begynne på en liste :P

Her har det gått tregt, alt av tid og penger har gått til huset vi har kjøpt og pusser opp. men fått kjøpt inn store ting som vogn,bilstol,vugge.... men alt av tilbehør, toalettsaker,klær og sengetøy har eg ikke fått kjøpt inn ennå...Er jo så mye man trenger, at jeg burde begynne på en liste :P

Hehe ja! Jeg har en liste faktisk :p

Dette lurer jeg også på!!! :P
Skal jeg ta med babyredet som jeg har sydd?

Vil du dele listen din? Har også begynt å skrive liste, men elsker å se hva andre har på sin, i tilfelle det er noe jeg ikke har tenkt på (er førstegangs).

Jeg er også førstegangs, og derfor jeg følte jeg måtte ha en liste pga jeg måtte ha et sted å skrive ned tips fra venner/familie og nettet :) Jeg kan gjerne dele listen, men det er et excell-dokument, så må gjøre det når jeg har tilgang på pc :)

Back
Topp