Pakke i fødebagen?

Vil du dele listen din? Har også begynt å skrive liste, men elsker å se hva andre har på sin, i tilfelle det er noe jeg ikke har tenkt på (er førstegangs).
Jeg søkte på handle liste her i søkefeltet, da kom jeg frem til barselgruppe fra 2013 som hadde en fin liste man kan følge :)

Funka :) tusen takk!

Har funnet fram listomanen i meg jeg også nå... Skrevet liste over hva vi har, hva vi trenger og hva som skal i fødebaggen både til meg, mannen og til lille... Haha...
Supert det, jeg har også laget, godt å være forberedt. Syns også det var så greit med en ferdig liste, er typisk å glemme noe :P

Det meste er skrevet opp her, men det mangler noen småting som jeg vil anbefale å legge i baggen ^^,

- TANNBØRSTE og tannkrem! Omg, hadde fått fnatt dagene etterpå uten...

- baby-votter. Eller evt babysokker hvis du ikke finner. Min lille snupp sist gang kloret seg så innmari opp i ansiktet sitt med de små søte neglene sine når hun gråt. </3 hun fikk jo arr i lang tid stakkar :(

- headsett! Tok på de beste musikklistene jeg vet om både under fødsel og dagene/nettene etterpå for avslappingens skyld. :)

- Amme-bhER i flertall..(!!) Hvis du lekker og ikke rekker å bytte ammeinnlegg tidsnok... Å gå rundt et par dager med en melkeflekkete bh er bare uaktuelt for min del hvertfall..

-ammeinnlegg i ull og engangs

- noen kjøper støttebelte eller støttetruse til magen etter fødsel. Jeg personlig satt pris på en helt vanlig hold inn truse <3 det var så deilig og kjentes avlastende ut, så det er et MUST hos meg hvertfall! <3

- babypledd og vognpose / bilpose!

Last edited:
Det meste er skrevet opp her, men det mangler noen småting som jeg vil anbefale å legge i baggen ^^,

- TANNBØRSTE og tannkrem! Omg, hadde fått fnatt dagene etterpå uten...

- baby-votter. Eller evt babysokker hvis du ikke finner. Min lille snupp sist gang kloret seg så innmari opp i ansiktet sitt med de små søte neglene sine når hun gråt. </3 hun fikk jo arr i lang tid stakkar :(

- headsett! Tok på de beste musikklistene jeg vet om både under fødsel og dagene/nettene etterpå for avslappingens skyld. :)

- Amme-bhER i flertall..(!!) Hvis du lekker og ikke rekker å bytte ammeinnlegg tidsnok... Å gå rundt et par dager med en melkeflekkete bh er bare uaktuelt for min del hvertfall..

-ammeinnlegg i ull og engangs

- noen kjøper støttebelte eller støttetruse til magen etter fødsel. Jeg personlig satt pris på en helt vanlig hold inn truse <3 det var så deilig og kjentes avlastende ut, så det er et MUST hos meg hvertfall! <3

- babypledd og vognpose / bilpose!
Jeg brukte ikke amme-bh på sykehuset. Fikk beskjed om at det burde være så løst som mulig når melken skulle i gang, og bh kunne begrense oppstarten av produksjonen. Men jeg brukte ammesingletter, og måtte ha en ny for hver dag den uken jeg lå inne fordi jeg svetta så mye. :eek: :p

Så glad jeg fant ut de har morgenkåper på sykehuset når jeg var i praksis sist uke :p en mindre ting å tenke på å ta med. Min begynner å bli liten, kan ikke forstå det?! xp
Fordelen av å være student på sykehuset er at en finner ut ting og tang man vanligvis ikke vet sånn uten videre :p

klær til baby
Klær til meg selv: Svarte behagelige bukser, ammebh, topp+cardigan til hjemreise, pysj (shorts+singlet, svetter og er varm de første dagene) store truser
tøfler
ammeinnlegg
purelan
toalettveske med tannbørste,tannkrem, shampoo og balsam(veldig viktig,håret har vært nærmest tova etter begge fødslene mine) lactacyd, deo, litt sminke
kamera
kuli eller solrik (fikk lavt blodsukker under pressingen sist og måtte drikke en kopp ublanda husholdningssaft)
mobil og lader
nattbind

I tillegg tilfelle fødsel på veien (har hatt to tidligere styrtfødsler) :
Håndklær
Ullpledd
Plastunderlag
Strikket lue i ull til babyen

Back
Topp