Pakke i fødebagen?

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Ja, hva skal du pakke i fødebagen og når skal du pakke den? :-)

Og dersom du har født før; hadde du noe i fødebagen som du ser i etterkant var totalt unødvendig? :-)

Ja, hva skal du pakke i fødebagen og når skal du pakke den? :-)

Og dersom du har født før; hadde du noe i fødebagen som du ser i etterkant var totalt unødvendig? :-)
Ja-ha-ha. - Vi pakket yatzy som vi ikke hadde bruk for. Hadde pakket masse for enhver eventualitet :-)

Men altså til mor, så var jeg glad for å ha ammesinglet og cardigan rundt, god behagelig myk bukse til etter fødselen.

Til baby brukte vi klær og alt av supplies hos sykehuset, ble mest å ha noe egne klær å reise hjem i og sånn.

Til far så hadde vi med mat og drikke i fall han ikke fikk noe på føden/ barsel. Man vet jo aldri om det drar ut litt i tid, så kan være godt med noen godbiter.

Ellers så er jo mobil/ kamera et must! Og lader!

Jeg tror ikke jeg stresser med å pakke, men lurt å ha tenkt gjennom og skaffet det man behøver i forkant :-)

Noen har med ekstra mykt dopapir og sugerør hjemmefra, det er jo litt forskjellig hva man ikke kan leve uten ;-)

Tenker det samme som Lill Pirelli mobil/kamera og lader er et must! Ellers blir det gode klær til meg, satser på å ikke være sååååå ødelagt og nedstemt denne gangen at jeg faktisk vil inn i egne klær og ordne meg litt før avreise dagen :p
Skal ha med egne klær til babyen OG de skal på! Ellers blir det nok en bok eller et blad å titte i, kanskje en bok å notere i om de første dagene. Stelleprodukter til meg selv, tøfler, morgenkåpe og slikt kanskje. Smokk! gir en lang F i hva de sier ang å få igang amming først, jeg skal ikke ha enda en unge som gråter i 4 mnd og ikke tar smokk :S
Føder på samme sykehus som sist med mindre noe skulle gå galt eller hun bestemmer seg for å komme for tidlig, og der hadde de nedentil dusj, ok dopapir, bind til mamma, og bleier/utstyr til baby som man får bruke mens man er der :)
Planlegger å pakke baggen 3-4 uker i forveien om ikke noe skulle tilsi at det bør gjøres før :p men for alt jeg vet glemmer jeg det og må gjøre det rett før vi drar avsted til sykehuset :p

Nok med klær, i tilfelle man må være der noen dager ekstra. Ikke alltid like lett for mannen å finne og pakke med det du vil ha/trenger :P

titter inn fra mai.
dette hadde jeg med meg og regner med å ta med neste gang også
-slipperser eller andre sko til å smette på seg, slippe å bøye seg for å ta på sko.
-sjokolade og brus til selve fødselen, trengte selv påfyll av sukker underveis da jeg ikke klarte å få i meg annen mat. Null energi på slutten, så da var det bare å få i seg noe for å få opp blodsukkeret.
-kamera
-singlet/cardigan til etter fødsel
ammebh og innlegg (melka kom fort sist, så innlegg var godt å ha)
-joggebukse.
-tskjorte til far om det skulle bli noe gris
- øreepropper (om du må dele rom,havnet på rom med noen sist der ungen bare skrek og skrek. ble selv stresset av det og trengte å koble ut ltit)
- reiseflaske med shampo/balsam :)
- et klessett til babyen for hjemreise, ellers brukte jeg babyklær fra sykehuset.

pakket den samme kveld sist, så blir vel det samme denne gangen. hovedsaken er at jeg vet hvor papirene min er, så kan pappaen eventuelt dra hjem og hente det som er nødvendig etter hvert. Bor bare 15 minutta unna sykehuset.

Vi bor 2 timer unna sjukehuset så kjenner det er viktig å få med alt som trengs!!

Purelan og smokk ellers som de over her skriver. Vet ikke når jeg pakker.. 1uke før?!? :)

Det aller første som går i bagen er camelback-flaska! Var helt nødvendig med førstemann på føderommet!
Ellers en del av det som ble nevnt:
Enkle sko
Behagelige klær for meg
Litt klær til babyen
En bok
Ammeinnlegg og bh
Papirer som sykehuset trenger

Vi bor såpass kort unna sykehuset at mannen kan kjøre hjem hvis det er noe som mangler.

Og så skal jeg ha i meg litt sukker etter fødsel, siden jeg har sukkerstopp nå for å unngå medisinering for svangerskapsdiabetes :D

Fødebagen pakkes 3 uker før termin tenker jeg. :)
Så hadde jeg laga ei liste med det som måtte oppi når fødselen var i gang, det løp mannen rundt og samla sammen mens jeg hadde rier. Gikk så fort sist og riene kom med en gang med 4min mellomrom, så er glad for at jeg hadde laga liste, hadde ikke klart å pakke resten selv. :P

Sist hadde jeg klær til meg selv og babyen.

Det jeg fikk best brukt for som de ikke hadde på sykehuset var:

Ammesingletter, ammeinnlegg, joggebukser, store truser, bind og Purelan brystvortesalve.

I tillegg hadde jeg egne fødeskjorter og tøfler.

Toalettsaker

Klær, tepper og gulpekluter til babyen.

Ren T-skjorte og genser til mannen (kan fort bli litt gugge på klærne hans). Mat og drikke til mannen.

Hadde pakka masse snacks og energidrikke til meg selv, men det fikk jeg aldri tid til å spise/drikke. :P

Mannen var hjemme og hentet påfyll av klær til meg etter fødselen, vi ble inne fem dager så jeg behøvde flere skift med klær. Men det synes jeg er like greit at han bare henter dersom det blir nødvendig, så det ikke blir så mye å dra med seg.

Last edited:
Her pakkar eg 2 uker før termin.
De viktigaste av allt er mina fødselsapirer.

Mobil/kamera laddare.
Till meg:
Mjuk byxa helst mørk,
Kofta
Singlet.
NETTING TRUSA herliga å letta å ta på seg :-) kjøpes på apotek,
Skor som er letta å ta av og på.
Amme inlegg.
Ammebh
Simplex øyesalve brukes på brøstvårtorna
Energidrikk till både meg og mannen. Noet å spisa på.
Toalettsaker
Hårføn

Babyen :
Pledd
Klær
Smokk

Tenker det samme som Lill Pirelli mobil/kamera og lader er et must! Ellers blir det gode klær til meg, satser på å ikke være sååååå ødelagt og nedstemt denne gangen at jeg faktisk vil inn i egne klær og ordne meg litt før avreise dagen :p
Skal ha med egne klær til babyen OG de skal på! Ellers blir det nok en bok eller et blad å titte i, kanskje en bok å notere i om de første dagene. Stelleprodukter til meg selv, tøfler, morgenkåpe og slikt kanskje. Smokk! gir en lang F i hva de sier ang å få igang amming først, jeg skal ikke ha enda en unge som gråter i 4 mnd og ikke tar smokk :S
Føder på samme sykehus som sist med mindre noe skulle gå galt eller hun bestemmer seg for å komme for tidlig, og der hadde de nedentil dusj, ok dopapir, bind til mamma, og bleier/utstyr til baby som man får bruke mens man er der :)
Planlegger å pakke baggen 3-4 uker i forveien om ikke noe skulle tilsi at det bør gjøres før :p men for alt jeg vet glemmer jeg det og må gjøre det rett før vi drar avsted til sykehuset :p
Enig i denne! Smokk skal pakkes her også ja!;)

Kamera, lader, mobil, ammeinnlegg, amme-bh, purelan, giga-gravid-bokser (fra Lindex - drit god), joggebukse, crocs, myk amme-genser, briller (bruker normalt linser), enkle toalettsaker som dusjsåpe og krem. Klær til hjemreise til babyen - låner fra sykehuset når vi er der!
Denne gangen skal jeg ha med sportsdrikk og sjokolade også!
Tror mannen hadde en t-skjorte! :p
Bor 5 min unna sykehuset så kort vei hvis noe mangler etter fødselen! :)
Pakker, eller har klar liste ca 14 dager før! Nr 1 kom 9 dager før, nr 2 kom 2 dager etter termin!

Tid for å tenke på fødebag også ja... Har jo ikke noe erfaring siden dette er første, men kommer nok til å pakke ned det som er skrevet her... Mange sier man bare kan droppe boka for eksempel, men tror nok den må med likevel... Og kanskje et skift til mannen... Klær til babyen låner vi mens vi er på sykehuset da jeg overhode ikke vil komme hjem til masse klesvask første dagen... Men hentesett og ullteppe til hjemreise må med :) kommer også til å ta med smokke just in case... Og litt snacks underveis + vannflaske :)

Må skrive liste... Og veldig smart med en liten liste over det siste man pakker ned før man drar :) pakker vel tre til fire uker før termin tenker jeg...

Jeg kommer også til å ha med meg en tablet med filmer på. Bøker kan nok bli litt vanskelig å lese siden man ikke får konsentrert seg, men en enkel film tror jeg kan hjelpe på tidsfordriv og få fokus litt vekk fra smerte kanskje. Ellers gode klær, noe å snackse på, sminkefjerner og hårstrikker, babyklær og smokk, lader, ammeklær og innlegg, skift til mannen siden jeg satser på at han blir der på hotellet med meg, briller og sikkert andre ting

jeg stresser ikke... Pakker før jeg drar har gjort d med de to andre gjør klart litt før bare
Min første fødsel ble så intens med en gang at jeg hadde ikke nubbesjans å pakke noe etter at fødselen var starta, så jeg er veldig glad jeg hadde pakka det meste på forhånd. :p ;) Våkna av at vannet gikk og da kom riene umiddelbart med 4 minutters mellomrom, fikk ikke gjort mye annet enn å puste mens mannen henta bilen. ;)

Tid for å tenke på fødebag også ja... Har jo ikke noe erfaring siden dette er første, men kommer nok til å pakke ned det som er skrevet her... Mange sier man bare kan droppe boka for eksempel, men tror nok den må med likevel... Og kanskje et skift til mannen... Klær til babyen låner vi mens vi er på sykehuset da jeg overhode ikke vil komme hjem til masse klesvask første dagen... Men hentesett og ullteppe til hjemreise må med :) kommer også til å ta med smokke just in case... Og litt snacks underveis + vannflaske :)

Må skrive liste... Og veldig smart med en liten liste over det siste man pakker ned før man drar :) pakker vel tre til fire uker før termin tenker jeg...

Fikk ikke bruk for bok sist, for da fikk jeg en som bare skreik og jeg stressa når han var våken og måtte sove når jeg ikke hadde fullt opp med han, MEN alle unger er forskjellige og hvis du får en rolig baby så kanskje det er godt å koble av en halv time? ;)

Vi bor forresten 45 min unna sykehuset, så når vi da i tillegg enten må vente på barnevakt eller droppe av guttungen noe sted på veien/kjøre en liten omvei så begynner jeg nok ikke å pakke noe bag i siste liten før termin :s skulle hun komme før tiden må jeg bare ta det jeg får med meg og det mannfolket kan hente dagen etter, men tenker at da er nok ikke tankene mine helt der heller :p

Flott at flere nevner ekstra skift til mannen, det må jeg og huske! bra andre har gode ideer når en selv ikke husker alt :D

Back
Topp