Pakke Fødebagen

Jeg skal pakke det meste til helgen. Med unntak av noen plagg som brukes daglig. 37+0 på lørdag og det tenker jeg er fint tidspunkt å pakke på:D
Så heldig du er som allerede straks er uke 37:Heartred Jeg tror også jeg må begynne sånn smått til helgen, egentlig bare fordi jeg er så spent på tiden som kommer og at det ikke er lenge igjen :joyful:

Så heldig du er som allerede straks er uke 37:Heartred Jeg tror også jeg må begynne sånn smått til helgen, egentlig bare fordi jeg er så spent på tiden som kommer og at det ikke er lenge igjen :joyful:
Det er kort tid igjen for oss alle nå. Selv om enkelte av oss ikke har termin før om nesten 2 måneder, så vil det gå så fort når vi kommer til desember og juleforberedelsene starter:D
Vi er snart ferdig alle sammen:love017

Her mangler tannbørste til mannen og meg, ei t-skjorte og bukse til mannen. Og snacks. Ellers er alt pakket. Briller skal også ned, men de brukes jo daglig.
0C1BFC62-F5E6-4191-96B3-A223C3861D7D.jpeg

Dette er det som er på min liste foreløpig:happy: mangler en del, men stresser ikke enda:D

Fødebag:

Til mor -

• Headset
  • Spekeskinke
  • Lader Kindle, Iphone
  • Kindle
  • Høytaler
  • Lypsyl
  • Hårbørste, tannkrem, tannbørste, deo
  • Hårolje, shampoo, balsam
  • Kjølebind, skylleflaske
  • Ammeinnlegg
  • Håndduk
  • Små elektriske lys/lyslenker
  • Hårstrikk
  • Tyggis
  • Druesukkertabletter
  • Sandaler
  • Lakrisdadler

Til baby:

• Bleier
  • 2 pysj
  • 3 body
  • 3 bukser

er det lakrisdadlene i pose fra Meny som er så gode?

Jeg pakket den forrige helg, da var jeg 35+2 omtrent. Mangler en god genser, jeg tenkte å kjøpe en av de i velour fra Lindex, om den glidelåsen er lang nok til å kunne få ut en pupp.
https://www.lindex.com/no/p/8232341-4671-rosa-genser-i-velur-med-glidelas

Ellers har jeg tatt med en liten vifte, for det fikk jeg tips fra en venninne som er lege og har jobbet litt med fødsler om at mange satte pris på. Selv vet jeg også at om jeg blir uggen eller kvalm hjelper det veldig å få litt luft blåst i ansiktet :)

Nå er fødebagen ferdig! 37+4 idag, så fant ut det var på tide:happy:
Mangler kun å pakke snacks, men de kjøpes inn til helgen og legges klart. I tillegg skal jeg ha med en liten kjølebag med plass til et kjøleelement og to flasker drikke. Perfekt siden jeg liker drikken min iskald:D

Nå er fødebagen ferdig! 37+4 idag, så fant ut det var på tide:happy:
Mangler kun å pakke snacks, men de kjøpes inn til helgen og legges klart. I tillegg skal jeg ha med en liten kjølebag med plass til et kjøleelement og to flasker drikke. Perfekt siden jeg liker drikken min iskald:D

Jeg har også begynt å pakke fødebagen denne uka, 37+2 i dag og regner med det går minst to uker til. Har ikke pakket klær til meg selv enda, har lyst å kjøpe noe nytt og behagelig:)

Skulle egentlig pakke i dag, meeen det rakk jeg ikke :hilarious: har vaska noen klær som skal være med da hvertfall. Så får prøve å pakke i morgen i steden, 39+0 :bag:

Mangler litt snacks, ellers tror jeg den er ferdig :) 35+5

36+5, burde kanskje handle inn det vi mangler og ikke minst pakke.. om lillebror kommer før termin vil han møte en veldig uforberedt mor som har unormalt god tid :shy::rolleyes:

Vasket alt av babytøy, så i dag har jeg funnet ut hva lillesøster skal ha med. Skal hente liten koffert hos mamma i helgen, så tenkte å begynne å pakke til uken. 37+0 i morgen ☺️

Spm, passer str 50 alltid til den nyfødte eller tar dere med litt av 50 og litt 56?
Vet jo ikke hvor stor han er før han er født :confused005 Mine målinger har spriket fra +15 til +4.. så er jammen ikke sikker

Spm, passer str 50 alltid til den nyfødte eller tar dere med litt av 50 og litt 56?
Vet jo ikke hvor stor han er før han er født :confused005 Mine målinger har spriket fra +15 til +4.. så er jammen ikke sikker
Min første var 52 cm da han ble født, så gikk rett på 56, antar at lillebror gjør det samme, så har ikke kjøpt inn noe i 50 :)

Eg var 54 cm når eg blei født. Søsken og tantebarn har lagt på 50+, så 56 er den minste størrelsen me har gått til innkjøp av :p

Jeg har med litt av begge, men ganske sikker på at 56 er litt i største laget for min, men funker nok greit forde. Min første var antatt å være ca 52 cm ved fødsel (ikke målt grunnet seteleie) men han var såpass slank at 56 fortsatt ble stort på han :happy: men får man baby nærmere 4 kg eller mer så kan det nok være 50 er litt knapt

tror noen går rett på 56, men de fleste passer gjerne 50 i et par dager uansett. Jeg tar kun med 50. Mine har brukt det i 4-8 uker i starten.

Både jeg og storesøster (født to dager før termindato) var 48 cm lang og brukte str 50 leeeenge ❤️

Back
Topp