Har den i bakhodet hele tiden og tenker at jeg skal pakke den rimelig ferdig når jeg kommer til uke 30/31.
Var "sent" ute med å pakke den med nr 1. Hadde pakket halvveis ferdig da jeg brått ble lagt inn 38+5 og forløst samme kveld.
Med nr 2 var jeg også sent ute, for da var jeg overbevist om at jeg kom til å gå på overtid. Var på kontroll på sykehuset 38+2 og ble brått lagt inn i samme slengen med beskjed om at jeg skulle igangsettes. Hadde da ikke pakket noen ting
fikk med nød og nette lov til å dra hjem for å pakke det viktigste (siden jeg bare bodde 10 min unna med bil, men med streng beskjed om å være tilbake innen 30 min
).
Denne gangen forventer jeg å bli igangsatt mellom 38+0 og 38+5, men tenker at det kan jo brått bli før også, om jeg er uheldig. Så nå skal Vaggen være ferdig pakket og i bilen fra uke 32.
Så langt har jeg tenkt følgende i baggen:
Til baby:
- Hentesett
- 2 bodyer i str 44 + 1 i str 50
- Ullstrømpebukse str 44 + 50 (1 av hver)
- klorevotter
- Tynn ull lue
- Gulpekluter
- Babyteppe
- smokk (i tilfelle, har fra før 2 som har vært babyer med ekstremt sugebehov)
Til meg:
- 3 stk ammeBh
- Ammeinnlegg (både engangs og ull)
- 4 stk behagelige truser som ikke strammer (til siste dagen/hjemreise)
- 2 joggebukse
- 1 gravid topp
- 2 ammetopper
- 1 genser
- 2 Cardigans
- Flippfloppere (sko)
- Sjampo
- Tannbørste og tannkrem
- Ansiktskrem
- Hårbørste og strikker
- 2 par kontaktlinser.
- Deo
- Mobillader (tas med på hver kontroll, da jeg ikke har ekstra til å ha liggende i baggen)
- iPad + lader (tas også med på hver kontroll. Regner med å bli lagt inn for igangsetting, ser for meg at det blir 2-3 dager innlagt før fødsel)
- Ammepumpe (vet jeg kan låne, men liker min egen)
- Syntocinon nesespray (har treg utdrivningsrefleksen, så denne gangen skal jeg være føre var
)
- snacks-/ølpølser
- 2 stk Poweraid drikker
- 2 stk Twix sjokoladebarer
- 1 pk muslibar
Kommer sikkert mer på etterhvert.
Som sagt er min liste med utgangspunkt i at jeg kommer til å være på sykehuset i 3-4 dager før jeg føder