Pakke Fødebagen

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Hei! Har i det siste pga mye kynnere og plager, begynt å tenke en del på å starte med å pakke fødebagen. Er 29+0 nå, så vet det er litt tidlig, men er redd for at noe skal skje litt før tiden og at jeg ikke får rukket å pakke ned det jeg trenger ha med til sykehuset..
Derfor lurte jeg på om noen har noen tips til hva å pakke? Har begynt å lage liste, men ønsker ikke å glemme noe viktig. Noen andre som har begynt å tenke på fødebagen?:Heartred

Dette er det som er på min liste foreløpig:happy: mangler en del, men stresser ikke enda:D

Fødebag:

Til mor -

• Headset
  • Spekeskinke
  • Lader Kindle, Iphone
  • Kindle
  • Høytaler
  • Lypsyl
  • Hårbørste, tannkrem, tannbørste, deo
  • Hårolje, shampoo, balsam
  • Kjølebind, skylleflaske
  • Ammeinnlegg
  • Håndduk
  • Små elektriske lys/lyslenker
  • Hårstrikk
  • Tyggis
  • Druesukkertabletter
  • Sandaler
  • Lakrisdadler

Til baby:

• Bleier
  • 2 pysj
  • 3 body
  • 3 bukser

Tips: Sjekk ut fødebagen.no

Til baby:
Lue
Klorevotter
Div. ullklær, strømper, body, sokker
Balaclava
Hentesett
Bleier
Helseteppe
Smokk

..Baby får ofte låne klær på barsel, samt at det ligger bleier der.

Til meg:
-kompresjonstights/belte(treningstights)
Ekstra tøy, spes i tilfelle fødsel i vann. Sist gikk også vannet i klærne jeg ankom sykehuset..
-Crocks (Har ett par som jeg kun har brukt to ganger tidligere; på barsel med 1 & 2)
-Morgenkåpe
-Kjølebind + store bind
-Ammeinnlegg + purelan
-Toalettsaker, såper og sminke
-Bose høyttaler og lader i tilfelle 14 år på føden
-Mobillader

Men om alt er ok, så bor jeg hos svigers over natta dersom jeg blir plassert på flermannsrom. De bor ti min unna og vi kan heller reise tilbake til sykehuset for ytterligere undersøkelser.

Tips: Sjekk ut fødebagen.no

Til baby:
Lue
Klorevotter
Div. ullklær, strømper, body, sokker
Balaclava
Hentesett
Bleier
Helseteppe
Smokk

..Baby får ofte låne klær på barsel, samt at det ligger bleier der.

Til meg:
-kompresjonstights/belte(treningstights)
Ekstra tøy, spes i tilfelle fødsel i vann. Sist gikk også vannet i klærne jeg ankom sykehuset..
-Crocks (Har ett par som jeg kun har brukt to ganger tidligere; på barsel med 1 & 2)
-Morgenkåpe
-Kjølebind + store bind
-Ammeinnlegg + purelan
-Toalettsaker, såper og sminke
-Bose høyttaler og lader i tilfelle 14 år på føden
-Mobillader

Men om alt er ok, så bor jeg hos svigers over natta dersom jeg blir plassert på flermannsrom. De bor ti min unna og vi kan heller reise tilbake til sykehuset for ytterligere undersøkelser.

Så positiv :hilarious:

Ikke tenkt så mye mer enn å skrive lista og har kopiert grådig fra de andre her, og den klmmer nok endres og oppdateres mange ganger de nærmeste mnd.

BB-väskan

Bebis:

• Mössa
  • 3 body
  • 2 byxor
  • Strumpbyxa
  • Sockor
  • Yllekofta
  • Tunn fleeceöverall
  • Blöjor
  • Ullfilt
  • Napp
  • Babyskydd + åkpåsen till

Jag:

• Träningstights/mjuka byxor, gärna 2
  • Amningströjor
  • Luvtröja
  • Strumpor och större trosor
  • Tofflor/sandaler
  • Morgonrock
  • Bindor
  • Amningsinlägg
  • Amning-BH
  • Schampo/balsam
  • Deo/lotion
  • Hårborste + snoddar
  • Smink?
  • Bose högtalare +laddare
  • Mobilladdare
  • Kex och sockerhaltig dricka

Pappan:

• Mjuka byxor
  • T-skjorta, evnt tjockare tröja
  • Sockor + underkläder
  • Tofflor av något slag?
  • Deo
  • Snacks+dricka

Kommer til å pakke etter miniferie til helgen, så mesteparten er klart

Ja.. etter styrtfødsel sist, så tok det jo nesten lengst tid å sy… :hilarious: Da skulle jeg absolutt hatt litt musikk, så da skal jeg ordne det nå. Har sydd lenge etter begge fødsler. Såeh, når jeg skriver 14 år, så mener jeg en uforventet lang fødsel og lang tid med sying etterpå .. ☺️

Ja.. etter styrtfødsel sist, så tok det jo nesten lengst tid å sy… :hilarious: Da skulle jeg absolutt hatt litt musikk, så da skal jeg ordne det nå. Har sydd lenge etter begge fødsler. Såeh, når jeg skriver 14 år, så mener jeg en uforventet lang fødsel og lang tid med sying etterpå .. ☺️

Off sying er ikke noe kjekt :wtf::( glad jeg ble lagt i narkose for å bli sydd sammen beste søvnen og egentlig så trengtes den søvnen når jeg fødte kl 3 på natta. Håper du slipper å bli sydd lenge denne gangen

Off sying er ikke noe kjekt :wtf::( glad jeg ble lagt i narkose for å bli sydd sammen beste søvnen og egentlig så trengtes den søvnen når jeg fødte kl 3 på natta. Håper du slipper å bli sydd lenge denne gangen
Det hørtes veldig deilig ut med narkose da, ja!! Fødte min første på kvelden og nummer to på ettermiddagen. Og det var ikke store riftene, men de bruker absolutt tid, ja. Andre gangen var det null stress å gå på do med en gang - ingen svie. Så de må ha gjort en knall jobb! Jeg begynte å knipe igjen dagen etterpå og det gikk veldig fint!!

Det hørtes veldig deilig ut med narkose da, ja!! Fødte min første på kvelden og nummer to på ettermiddagen. Og det var ikke store riftene, men de bruker absolutt tid, ja. Andre gangen var det null stress å gå på do med en gang - ingen svie. Så de må ha gjort en knall jobb! Jeg begynte å knipe igjen dagen etterpå og det gikk veldig fint!!

Så bra :D men er nå fortsatt kjedelig å ligge der så lenge for å bli sydd sammen. Jeg hadde heller ikke noe svie heldigvis.

Har den i bakhodet hele tiden og tenker at jeg skal pakke den rimelig ferdig når jeg kommer til uke 30/31.
Var "sent" ute med å pakke den med nr 1. Hadde pakket halvveis ferdig da jeg brått ble lagt inn 38+5 og forløst samme kveld.
Med nr 2 var jeg også sent ute, for da var jeg overbevist om at jeg kom til å gå på overtid. Var på kontroll på sykehuset 38+2 og ble brått lagt inn i samme slengen med beskjed om at jeg skulle igangsettes. Hadde da ikke pakket noen ting :hilarious: fikk med nød og nette lov til å dra hjem for å pakke det viktigste (siden jeg bare bodde 10 min unna med bil, men med streng beskjed om å være tilbake innen 30 min :p).

Denne gangen forventer jeg å bli igangsatt mellom 38+0 og 38+5, men tenker at det kan jo brått bli før også, om jeg er uheldig. Så nå skal Vaggen være ferdig pakket og i bilen fra uke 32.

Så langt har jeg tenkt følgende i baggen:

Til baby:
- Hentesett
- 2 bodyer i str 44 + 1 i str 50
- Ullstrømpebukse str 44 + 50 (1 av hver)
- klorevotter
- Tynn ull lue
- Gulpekluter
- Babyteppe
- smokk (i tilfelle, har fra før 2 som har vært babyer med ekstremt sugebehov)

Til meg:
- 3 stk ammeBh
- Ammeinnlegg (både engangs og ull)
- 4 stk behagelige truser som ikke strammer (til siste dagen/hjemreise)
- 2 joggebukse
- 1 gravid topp
- 2 ammetopper
- 1 genser
- 2 Cardigans
- Flippfloppere (sko)
- Sjampo
- Tannbørste og tannkrem
- Ansiktskrem
- Hårbørste og strikker
- 2 par kontaktlinser.
- Deo

- Mobillader (tas med på hver kontroll, da jeg ikke har ekstra til å ha liggende i baggen)
- iPad + lader (tas også med på hver kontroll. Regner med å bli lagt inn for igangsetting, ser for meg at det blir 2-3 dager innlagt før fødsel)
- Ammepumpe (vet jeg kan låne, men liker min egen)
- Syntocinon nesespray (har treg utdrivningsrefleksen, så denne gangen skal jeg være føre var :rolleyes:)

- snacks-/ølpølser
- 2 stk Poweraid drikker
- 2 stk Twix sjokoladebarer
- 1 pk muslibar

Kommer sikkert mer på etterhvert.
Som sagt er min liste med utgangspunkt i at jeg kommer til å være på sykehuset i 3-4 dager før jeg føder :)

Tusen takk for masse tips!:Heartpink
Har fått laget en liste som jeg tenker er ganske så ferdig nå:happy: Da gjenstår det bare å skaffe alt resterende jeg trenger, og å starte med å pakke den:rolleyes:

Til Meg:
-2stk ammebh-er
-2stk amme-topper
-2 par vanlige sokker + 1 par ullsokker
-2 gode truser
-Nattøy
-Tøfler
-2stk kosebukse/joggebukse
-2stk behagelige cardigans
-2 gode gensere
-Hjemreise-antrekk
-Mini Sjampo og balsam
-Toalettsaker(tannbørste, tannkrem, deo, hårbørste, hårstrikk, håndkrem, leppomade)
-Bind
-Ammeinnlegg
-Paracet
-Cleanser og fuktighetskrem
-Skittentøyspose
-Vannflaske
-Proteinbarer, snacks
-Helsekort for gravide + fødebrev
-Oppladet mobil og mobil lader
-Ørepropper til musikk

Til Babyen:
-3 stk omslagsbodyer i strl 50/56
-Strømpebukse
-Bukse
-Sokker
-Klore vanter og tynn lue
-Pysj i strl 50 og pysj i strl 56
-Babyteppe(i ull)
-Gulpeklut
-Koseklut
-Hentesett: Body, bukse, sokker, lue, vanter + hvit dress
-Vognpose(i bilen)
-Bilstol

Til Mannen:
-Ett par skift
-Toalettsaker
-Melkesjokolade
-Drikke

Med en hel haug kynnere igår kveld pakket jeg sykehusbag til meg. Blir jeg lagt inn de neste ukene er det ikke mye baby trenger uansett, så det kan vente. Går nok gjennom den i løpet av dagen og fyller på mer, men fikk med viktige ting som lader, klær, medisin etc

Med en hel haug kynnere igår kveld pakket jeg sykehusbag til meg. Blir jeg lagt inn de neste ukene er det ikke mye baby trenger uansett, så det kan vente. Går nok gjennom den i løpet av dagen og fyller på mer, men fikk med viktige ting som lader, klær, medisin etc
Ser den! Har sliti mye med det selv, trodde nesten det kunne være starten på noe her for noen dager siden..Er det som har fått meg til å tenke på den fødebagen også i det siste, tenker det er bedre å ha den klar i litt for god tid enn å ikke ha den klar om noe skulle skje!:shy:

Ser den! Har sliti mye med det selv, trodde nesten det kunne være starten på noe her for noen dager siden..Er det som har fått meg til å tenke på den fødebagen også i det siste, tenker det er bedre å ha den klar i litt for god tid enn å ikke ha den klar om noe skulle skje!:shy:
Min første var 6 uker før termin, så greit å ha klar for min del ihvertfall

Skal lære av første fødsel og ha med nok klær til med selv.. ble liggende en uke å min mor måtte kjøpe med klær til med på dag 2.

joggebukser
genser/jakke/cardigan
Morgenkåpa
Amme BH-er
4-6 Amme singleter
Store og gode truser
Sokker som er gode
Tøfler
Joggesko
Lader( telefon/pad/proper)
Toalett mappa

Da har jeg hvertfall kjøpt en fødebag :happy::hilarious: Så da kan jeg begynne å tenke på innholdet! Og faktisk begynne å pakke noe etter hvert!

Nå er det ikke lenge til vi kan pakke fødebagen, dere :love7
Jeg skal pakke det meste til helgen. Med unntak av noen plagg som brukes daglig. 37+0 på lørdag og det tenker jeg er fint tidspunkt å pakke på:D

Back
Topp