P-stav

camika

Forumet er livet
Er det noen som bruker/har brukt p-stav?
Jeg er ute etter å høre om erfaringer om både p-stav og p-plaster.

Dette med prevansjon er ikke lett altså[&:]

ORIGINAL: Ihne

Jeg har intet negativt å si om p-plaster[:D]

Det sitter klistret på baken, det skal flyttes på hver uke, så da bytter vi bare side[8D]
Det sitter utrolig godt, gjør nesten vondt å rive det av[:-][8D]

Ikke har jeg blitt gravid, så da kan jeg ikke annet enn å være fornøyd[:D]
Nå som jeg har hatt omgangssyken så trenger jeg ikke tenke på annen prevensjon i 7-8 dager etterpå (noe man må med piller bla).

Så ingen bivirkninger?

ORIGINAL: *Skjønningene*

Den funket fint i 6 mnd helt til jeg hadde mensen i 3 mnd i strekk. Sjedde med 3 andre også. Vanlig sa legen.
Skikkelig drit, skulle ikke den holde i ett par år?

Har hormonspiral, veldig fornøyd[:)]

Det hørtes skikkelig dritt ut![&:]
Den skal holde i 3 eller 5 år, alt etter hvilket merke.
Jeg er så lite lysten på å bruke spiral. Jeg hadde kopperspiral før jeg fikk sistemann, og det funka også fint helt til jeg fikk smerter. Jeg har vært plaga med smerter i undelivet etter fødsel, som legen til slutt fant ut var infeksjon i skjeden. Etter alt det er jeg ikke lysten på å sette noe som helst inn i livmora!

ORIGINAL: merete_80

Jeg var veldig fornøyd med p-staven. Ingen bivirkninger.

Regerer innimellom på lim i plaster, så p-plaster har jeg ikke testet.

Høres bra ut! er den grei å sette inn eller?

ORIGINAL: camika

Jeg har intet negativt å si om p-plaster[:D]

Det sitter klistret på baken, det skal flyttes på hver uke, så da bytter vi bare side[8D]
Det sitter utrolig godt, gjør nesten vondt å rive det av[:-][8D]

Ikke har jeg blitt gravid, så da kan jeg ikke annet enn å være fornøyd[:D]
Nå som jeg har hatt omgangssyken så trenger jeg ikke tenke på annen prevensjon i 7-8 dager etterpå (noe man må med piller bla).

Så ingen bivirkninger?

Ikke som jeg merker[8D][:D]

Enn mannen da?![8D]

Jeg ønsket p-stav, men fikk det ikke pga. fare for benskjørhet. (jeg er normalt frisk, uten økt risiko)

ORIGINAL: *tine*

Jeg ønsket p-stav, men fikk det ikke pga. fare for benskjørhet. (jeg er normalt frisk, uten økt risiko)

Det var rart. Hva anbefalte legen i stedet da?

Jeg fikk satt inn p-stav i desember.. Ikke noe veldig plagsomme bivirkninger, men har vært litt kvalm noen få dager.. Også er det jo litt ømt og sårt etter den er satt inn da, men etter ei lita uke merka jeg den ikke.. [:)]
Ikke uvanlig med litt bivirkninger i starten da.. Men om man vil ha p-stav, så bør man gå en stund på Cerazette først, for det er det samme som p-staven..

ORIGINAL: camika

ORIGINAL: *tine*

Det var rart. Hva anbefalte legen i stedet da?

Hormon spiral siden jeg ammer

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg fikk satt inn p-stav i desember.. Ikke noe veldig plagsomme bivirkninger, men har vært litt kvalm noen få dager.. Også er det jo litt ømt og sårt etter den er satt inn da, men etter ei lita uke merka jeg den ikke.. [:)]
Ikke uvanlig med litt bivirkninger i starten da.. Men om man vil ha p-stav, så bør man gå en stund på Cerazette først, for det er det samme som p-staven..

Jeg fikk resept på Cerazette mens jeg ammet, men jeg hentet det aldri ut for jeg stoler ikke på at jeg klarer å ta de punktlig[8D] Kanskje jeg skulle prøve det ut først bare for å vite om jeg reagerer på det. Det er jo kjipt å bruke 1300 kr på det om jeg må fjerne det etter en liten stund.

Tusen takk for svarene alle sammen!

Back
Topp