P-stav?

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Noen flere som har fått satt inn p-stav i armen? Hvor lenge er det siden, og er det fortsatt ømt? Jeg las i bruksanvisningen at om den blei satt for langt inn, ville den fungere dårlig, og nå er jeg såklart nervøs for dette :p Når jeg tar på armen min, klarer jeg nesten ikke kjenne hvor den sitter, men det kan jo være fordi det ikke har grodd ordentlig enda? Er bare noen dager siden..

Jeg hadde det for ett par år siden og klarte ikke kjenne den før hevelsen var gått ned, etter jeg fikk den var jeg både gul og blå og øm en god stund etterpå, hevelsen satt også i en stund, men når den var vekke kunne jeg kjenne den såppas godt at det nesten var ekkelt. Kunne bøye på den også, huff... Men blir nok til at jeg tar den igjen nå om ett par uker, den funket på meg og jeg fikk ingen plager bortsett fra at menstruasjon kom og gikk litt som den ville, men mye mindre blødninger enn vanlig.

Jeg hadde det for ett par år siden og klarte ikke kjenne den før hevelsen var gått ned, etter jeg fikk den var jeg både gul og blå og øm en god stund etterpå, hevelsen satt også i en stund, men når den var vekke kunne jeg kjenne den såppas godt at det nesten var ekkelt. Kunne bøye på den også, huff... Men blir nok til at jeg tar den igjen nå om ett par uker, den funket på meg og jeg fikk ingen plager bortsett fra at menstruasjon kom og gikk litt som den ville, men mye mindre blødninger enn vanlig.
Tusen takk for svar! Uff, håper det ikke er ømt for lenge da. Merker det godt til tider!

Jeg kjente lite fikk bare et blåmerke. Pinnen vandret litt i vevet men den lå slik at man kunne kjenne på denne etter kant.

Nå er det ei uke sida den blei satt inn. Blåmerket er borte, det virker ikke hovent, og det er ikke bevneverdig ømt. Men finner ikke staven når jeg kjenner etter?

Ammer dere? Var på 6 ukers kontroll hos legen og hun mente at p stav ikke var alternativ så lenge jeg ammer. Kun spiral og den ene p pille typen, cazette?, hun mente var mulig da.. :/

Nå er det ei uke sida den blei satt inn. Blåmerket er borte, det virker ikke hovent, og det er ikke bevneverdig ømt. Men finner ikke staven når jeg kjenner etter?
P staven blir satt i musklen så den skal ikke kjennes med en gang. Det er viss den begynner å vandre da kjenner du den:)

P staven blir satt i musklen så den skal ikke kjennes med en gang. Det er viss den begynner å vandre da kjenner du den:)
Aha! Tusen takk for oppklaringen! Jeg var sikker på den bare skulle så vidt under huden etter å ha lest/hørt og fått det forklart.. :)

Aha! Tusen takk for oppklaringen! Jeg var sikker på den bare skulle så vidt under huden etter å ha lest/hørt og fått det forklart.. :)
Ok min fastlege satt det i muskelen så den har mindre sjanse å vandre så langt . For første gangen vi skulle ta den ut endte vi opp med å finne den i underarmen lol

Back
Topp