P-stav, erfaringer?

Nahemah

Elsker forumet
Noen som har dette eller har hatt det som kan dele noen erfaringer med meg?
Og fikk du noen bivirkninger av den?

Jeg har snust litt rundt på nett og hittil synes jeg den virker best for min del, har vært innom tanken med spiral og, men jeg vet om fler som har blitt gravid på den og hatt mye blødninger osv, og det høres ikke så fristende ut...[8D]
 
det er jeg litt nyskjerrig på og...[:)]
 
Jeg har p-stav nå og er veldig fornøyd....! Var litt blødninger helt i starten men de ga seg, mistet mattrangen og slapp å bekymre meg om piller og å slikt...! Helt toppers synes jeg..! i tillegg fikk jeg og vite det at man i teorien kan bli gravid med en gang den blir tatt ut og det synes jeg er veldig positivt, sånn med tanke på at man kan få prevensjon som fucker opp alt av hormoner i kroppen.[:)]

bare ikke sett den inn hos noen som ikke kan.. dro til gynærkologen og satte inn min så den har ikke rørt på seg siden[8D]
 
ORIGINAL: Bitzyh

Jeg har p-stav nå og er veldig fornøyd....! Var litt blødninger helt i starten men de ga seg, mistet mattrangen og slapp å bekymre meg om piller og å slikt...! Helt toppers synes jeg..! i tillegg fikk jeg og vite det at man i teorien kan bli gravid med en gang den blir tatt ut og det synes jeg er veldig positivt, sånn med tanke på at man kan få prevensjon som fucker opp alt av hormoner i kroppen.[:)]

bare ikke sett den inn hos noen som ikke kan.. dro til gynærkologen og satte inn min så den har ikke rørt på seg siden[8D]

Men kjøper man den på apoteket og tar den med til legen eller gynekologen bare eller?
Og hvor mye koster den?
 
har hatt flere måneder lange mensen perioder med andre prevansjonsmidler, men med staven forsvant den helt [:)]
har hatt den ett år nå og superfornøyd.
litt blå og gul noen dager etter jeg satt den inn, men ellers ingen bivirkninger [:D]
koster litt og få leger som kan sette den inn, men sååå verdt det!
 
Flere?
 
dytt
 
ORIGINAL: Nahemah

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg har p-stav nå og er veldig fornøyd....! Var litt blødninger helt i starten men de ga seg, mistet mattrangen og slapp å bekymre meg om piller og å slikt...! Helt toppers synes jeg..! i tillegg fikk jeg og vite det at man i teorien kan bli gravid med en gang den blir tatt ut og det synes jeg er veldig positivt, sånn med tanke på at man kan få prevensjon som fucker opp alt av hormoner i kroppen.[:)]

bare ikke sett den inn hos noen som ikke kan.. dro til gynærkologen og satte inn min så den har ikke rørt på seg siden[8D]

Men kjøper man den på apoteket og tar den med til legen eller gynekologen bare eller?
Og hvor mye koster den?

jeg ringte til min gyn. og hun sendte en resept til apoteket som jeg sa jeg ville hente i, digitalt. Så da hentet jeg den og dro til henne etterpå for å få satt den inn (når jeg hadde time). kostet rundt 1200-1500... Litt stiv pris, men jeg synes det var det verd i lengden og angrer ikke på det.[:)]
 
ORIGINAL: KevinOgNatalie

Jeg satt inn p-staven i september i fjor.. Til å begynne med hadde eg ikke mensen,men så for ca 5 mnd siden begynte eg å få mensen tilbake ganske regelmessig. Men no har eg blødd så og si sammenhengende i 3 uker..!!!

Den er jo sikker, og utenom blødningene er eg kjempe fornøyd.
Er jo ikke alle som får bivirkninger heller[:)] 

Eneste rett etter at setter den inn vil du være blå og øm på området der den blir satt inn.. Den sitter i 3 år,men kan ta den ut før.. Har lest litt rundtom på nettet,og på pasienthandboka står det at det kan være vanskelig å fjerne den...........

Koster 1200 å få satt den inn[:)] Men er en sikker og langvarig prevensjon.

er ikke vanskelig å fjerne om du har fått den satt inn hos noen som kan sette den inn.
Jeg trenger bare et lite snitt i huden og så kan jeg i teorien ta den ut sjøl.[:)]
 
Back
Topp