P stav - bli gravid

Malskj12

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2024
Hei hei! Jeg har gått på p-stav (11.01 til ca 14.09) begynte da rett på p-piller siden vi ikke var helt enige ang prøving.

Nå er ståa derimot en helt annen. Vi har endelig blitt enige om å prøve! Meeen!
Jeg slutta med pilla for 12 dager siden og har fortsatt ikke fått mensen. Har også tatt 2 tester som har vært negative pluss en EL test som var negativ. Noen som har erfaring med hvor lang tid det har tatt å få mensen/EL eller bli gravid etter p-stav? :)

Bør vel legge til at for ca 5 uker siden hadde vi sex der jeg hadde glemt av pillene mine 2 dager (var på reise) derfor jeg har testet meg for å sjekke evt graviditet.

Kjenner at jeg nesten går å kjenner etter symptomer på graviditet eller om mensen skal komme

Sååå! Hvor lang tid tok det for deg/dere?
 
Jeg tok ut pstaven min i april, og fikk mensen 14 dager etter. Hadde da syklus som var lenger enn min vanlig, 32/33 dager var 28 dager, i et par mnd. Men i juni hadde jeg plutselig kortere syklus igjen, men EL etter 30 dager og da ble jeg gravid den syklusen (ved et uhell da :laughing002 ).
Så det tok bare 2.5 mnd for meg å bli gravid etter å ha tatt ut pstaven.
 
Ikke gått på stav, men gikk på piller. Eggløsning har gjerne kommet 3-4 uker etter pilleslutt.

(Ene gangen ble jeg gravid på første EL; men det var ikke med vilje. Andre gangen sluttet jeg for å bli gravid, da tok det 1,5 år.)

Kan ta litt tid før kroppen finner seg selv igjen, og får balansert hormonene skikkelig. Tok 6mnd etter pilleslutt før mine hormoner var blitt stabilisert :p (effekten av pillene i seg selv var for lengs ute, altså, men kroppen trengte tid.)
 
Ikke gått på stav, men gikk på piller. Eggløsning har gjerne kommet 3-4 uker etter pilleslutt.

(Ene gangen ble jeg gravid på første EL; men det var ikke med vilje. Andre gangen sluttet jeg for å bli gravid, da tok det 1,5 år.)

Kan ta litt tid før kroppen finner seg selv igjen, og får balansert hormonene skikkelig. Tok 6mnd etter pilleslutt før mine hormoner var blitt stabilisert :p (effekten av pillene i seg selv var for lengs ute, altså, men kroppen trengte tid.)
Regner med at kroppen trenger tid ja, men jeg er sååå utålmodig.. får prøve å smøre meg med litt tålmodighet i det minste, men kjenner at noe er på gang. :) Men kjennes ikke helt ut som mensen murringer heller :p
 
Last edited:
Jeg har ikke brukt p-stav, kun p-piller. Jeg fikk eggløsning etter 3 uker, men mensen kom etter bare litt over en uke etter EL den gangen, så var litt rar første syklus :) ble gravid neste eggløsning som kom ca 3 uker senere. (Det ble desverre spontanabort men det er bare uflaks)

Tror det er store variasjoner her altså, noen må jo vente måneder mens andre får etter et par uker liksom. Men lykke til!:Heartpink
 
Regner med at kroppen trenger tid ja, men jeg er sååå utålmodig.. får prøve å smøre meg med litt tålmodighet i det minste, men kjenner at noe er på gang. :) Men kjennes ikke helt ut som mensen murringer heller :p

Får satse på kroppen går i syklus fort :)
 
Fikk el 2 uker etter p-pille slutt, men her er det store variasjoner. Hvis du bare har tatt en el test som var negativ er ikke det noe god indikasjon på om du har hatt el eller ikke for el testen er positiv kun en kort periode og må tas over flere dager for å sikre at man fanger opp el.
 
Tusen takk for svar dere! <3 Smører meg med litt ekstra tålmodighet (som jeg ikke har) og venter med spenning :D
 
Her tok det vel rundt 6 uker fra pilleslutt til første EL om jeg husker riktig. Har skjønt at dette varierer veldig, og det kan nok ta lenger tid enn det også. Lykke til, håper du slipper å vente mye lenger! :)
 
Tok vel rundt 45 dager fra pilleslutt til mensen for meg :)
 
Fikk mensen den 27 november og i følge el tester hadde jeg el i helga! Krysser fingrene, selv om vi vet at det skal mye til for å treffe på første forsøk :happy090
 
Back
Topp