P-sprøyte?

Nov13Mars16

Forelsket i forumet
Etter fødselen var jeg så å si hundre prosent sikker på at jeg ville ta p-sprøyte som prevensjon. Jeg gikk på p-piller da jeg ble gravid, så stoler ikke akkurat helt på de og føler det er både enklere og tryggere å slippe å tenke på det med prevensjon hver eneste dag.
Men da jeg var hos gynekolog etter fødselen, skremte hun meg med en million bivirkninger som følger med p-sprøten (uren hud, konstante blødninger, vanskelig å bli gravid igjen senere, osv..). Så nå er jeg egentlig litt i villrede ang. hva jeg skal velge :confused: Men jeg trenger virkelig å gå på et eller annet, for lillesnuppa her skal få nyte tiden som enebarn en god stund fremover, har vi tenkt ;)

Så mitt spørsmål til dere er: Er det noen her som har erfaring med p-sprøyte, og hva synes dere evt om den? Og er det ellers noen som har en annen form for prevensjon å anbefale?
 
Hva med spiral??
 
Med hormonspiral reduseres menstruasjonen, eller man mister den helt. Det kan ta litt tid dersom man ønsker å bli gravid igjen (ikke mange mnd sa legen)
Med kobberspiral kan man bli gravid (liten mulighet...men den er der!!) menstruasjonen kan bli ktaftigere..

Dette var noe av det legen sa til meg.....her er valget enkelt iallfall, det blir helt klart hormonspiral!!!! :)
 
Sniker, Jeg prøvde P sprøyte for en del år siden. Legen min sa at de hovedsaklig gav den til unge, eller folk som var ferdige med å få barn. Da det kunne ta opptil 3 år å bli gravid etter man hadde slutta på de (dette er vel 5-6 år siden, så kan jo ha forandra seg litt nå) Første 2 mnd var det helt topp, mensen uteble og alt var supert. Deretter kom det en liten menstrasjon som aldri tok ordentlig slutt. Små blødninger hele tiden. Så da slutta jeg og gikk l over på pilla igjen. Prevansjonene virker jo forskjellig fra person til person, men jeg ville heller ha prøvd ut spiral først å se om det funker for deg :)
 
Jeg fikk satt inn hormonspiral på onsdag. Grudde meg veldig, men var jo ikke noe vondt!
 
Back
Topp