p-sprøyte

Lillemo

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Hvilke bivirkninger har dere som bruker/har brukt p-sprøyte?

Noen som har blitt gravid på p-sprøyte?

Jeg fikk første sprøyte for 2 mnd siden, og føler meg skikkelig gravid, vet ikke om det er vanlig? Ikke får jeg mensen (noe legen sa jeg kom til å få), jeg er oppblåst, hormonell, har samme utslettet som jeg fikk da jeg gikk med Snuppa, trøtt, sliten, kvalm, hoven osv.. Har også kribling i armer og bein, og det hadde jeg også mens jeg var gravid sist.

Er dette normalt?

Stresser litt i tillegg, for vi skulle egentlig bruke kondom i en uke etter at hormonspiralen ble tatt ut og p-sprøyta ble "satt inn", sånn for sikkerhetsskyld, men det ble ikke heelt sånn... [&:]

Da er det vel bare å ta en test og se [:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Da er det vel bare å ta en test og se [:)]

Jaa, må vel det. Ville bare høre om det er vanlig å ha slike bivirkninger av sprøyta [:)] Snuppa ble jo unnfanget mens jeg gikk på p-piller, (som jeg tok presis hver dag) så jeg har ikke store tiltroen til prevensjon..

Jeg gikk på den i 9 mnd og blødde de første 6 mnd... samtidig som jeg la på meg, ble uren i huden og var ekstra plaget med hodeverk... Glad jeg sluttet på den[:)] skal sies at jeg tolererer prevensjon med hormoner ganske dårlig da...[:)]

ORIGINAL: honning84

Jeg gikk på den i 9 mnd og blødde de første 6 mnd... samtidig som jeg la på meg, ble uren i huden og var ekstra plaget med hodeverk... Glad jeg sluttet på den[:)] skal sies at jeg tolererer prevensjon med hormoner ganske dårlig da...[:)]

Kjenner den hodepinen jeg og.. Aldri vært plaget med det før, men nå har jeg det hele tiden...

Da jeg gikk på vgs tok alle venninner den for å slippe mensen.

Jeg ble frarådet den som prevensjon pga usikre bivirkninger.

Håper det går som du vil og at mensen er på vel[:)]

Ja, håper vel egentlig på at jeg er gravid, men rent praktisk sett, så satser jeg på at jeg ikke er det [8D]

Jeg la på meg maaaange kg når jeg gikk på p-sprøyten. Fikk aldri mensen etter at første sprøyte ble satt[&:][&:] Gikk på den i flere år. Veldig deilig å gå flere år uten antydninger til blødninger da, men tok siste p-sprøyte i mai 2006 og fikk ikke tilbake mensen før desember 2007. Mensen var uregelmessig helt til 2009, (varierte fra 24 - 45 dagers sykluser) Brukte ikke noen annen prevensjon etter p-sprøyta, og spiren satt ikke før nå i sommer[&:][:(]

Så jeg skal ALDRI bruke p-sprøyta mer, og fraråder ALLE fra å bruke den. Den kan virkelig ødelegge kroppen din!![:@][&o]

Syns dette er veldig kjipt, føler ikke at jeg har fått noe som helst info hos legen min, kun det at jeg må fylle på hver 3 mnd.. Det jeg vet har jeg lest i ettertid, og føler meg rett og slett lurt av legen.. Jeg stolte jo på at det han gav meg var trygt, så jeg kjenner jeg er ganske irritert.. Får ta en prat med han når jeg skal tilbake..

Jeg skulle jo egentlig ha lest meg opp om p-sprøyta før jeg satt den, men jeg stolte såppas på legen min at jeg ikke gjorde det... [&:]

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE Å IIIIKKE TA P-SPRØYTE!!!!

Måtte bare utheve det.. jeg gikk på det i et år ca.. var jo så supert å slippe å huske å ta piller og i tilegg slippe mensen!!
Men det står på pakningen til sprøyta at man SKAL ha oppfølging av lege.. hos meg målte de ikke blodtrykk engang..ikke noe!
Jeg gikk opp 20-30 kg på under et halvt år!!! Fikk migrene og myyye hodevondt. Hadde den verste PMS du kan tenke deg. Grein for ikke noe og var konstant sur og ulekker(kan ikke tro at sambo holdt ut med meg..)..
Jeg skiftet og gikk på p-ring...noe av det beste jeg ha prøvd hvertfall!
Nå vi nå sku prøve å få barn så trodde legen at p-sprøyte effekten satt igjen..dermed tok det med 10 mnd og masse piller før jeg fikk eggløsning og nesten stabil mens(fikk mensen nesten konstant i 7 mndr!!)..

Så den p-sprøyta den skjønner jeg ikke hvordan de kan fortsette å gi! Har kun hørt dårlige ting med den!

(mååå bare få sagt det når jeg hører om den..blir sinna nesten:P hehe.. men da vet du det!)

ORIGINAL: LilleMy86

Jeg la på meg maaaange kg når jeg gikk på p-sprøyten. Fikk aldri mensen etter at første sprøyte ble satt[&:][&:] Gikk på den i flere år. Veldig deilig å gå flere år uten antydninger til blødninger da, men tok siste p-sprøyte i mai 2006 og fikk ikke tilbake mensen før desember 2007. Mensen var uregelmessig helt til 2009, (varierte fra 24 - 45 dagers sykluser) Brukte ikke noen annen prevensjon etter p-sprøyta, og spiren satt ikke før nå i sommer[&:][:(]

Så jeg skal ALDRI bruke p-sprøyta mer, og fraråder ALLE fra å bruke den. Den kan virkelig ødelegge kroppen din!![:@][&o]

Det samme opplevde jeg [:'(]

Blei gravid på p-sprøyta jg[&:] Bruker ingen prevensjon nå, for tåler ikke hormonene[:'(] Får migrene og blir uvel! Lykke til med testing[:)]

jeg hadde ingen bivirkninger i det hele tatt,var hormonellt veldig stabil[:D]og kjempe fornøyd med den i 3 år.helt til for 4 mnd siden da jeg tok min siste sprøyte.ble KJEMPE dårlig.å helt utafor.fysj så ekkelt,tok alle tester som finns hos lege sykehus.å di finner ingenting galt..sikker på at det var den da jeg ble bedre da den skulle gå ut.

jeg tør ikke ta den igjen.for jeg er så sikker på at det var den som gjor det.
litt kibt om man tar den å reagerer på den å ikke kan gjøre noe på 3 mnd.ville heller anbefalt spiral.

lykke til.
ps 1 av 100 har blitt gravid står det i pakkningsvedlegget.men planlegger du flere barn bør du ikke ta den.det tok meg 2 år før jeg ble gravid etter jeg hadde tatt sprøyta 2 ganger.

lykke til[:)]

ORIGINAL: Puskinella

Jeg fikk første sprøyte for 2 mnd siden, og føler meg skikkelig gravid, vet ikke om det er vanlig? Ikke får jeg mensen (noe legen sa jeg kom til å få), jeg er oppblåst, hormonell, har samme utslettet som jeg fikk da jeg gikk med Snuppa, trøtt, sliten, kvalm, hoven osv.. Har også kribling i armer og bein, og det hadde jeg også mens jeg var gravid sist.

Er dette normalt?

Stresser litt i tillegg, for vi skulle egentlig bruke kondom i en uke etter at hormonspiralen ble tatt ut og p-sprøyta ble "satt inn", sånn for sikkerhetsskyld, men det ble ikke heelt sånn... [&:]

ja det er veldig vanlig.å det var slik jeg også følte meg når jeg "reagerte på den"bare helt ekstremt tilfelle.klarte nesten ikke komme utav senga[:'(][:'(]
å jeg begynte å føle meg slik hver gang den skulle gå ut.så jeg løp jo til legen hver 3 mnd!å når jeg hadde fått den følte jeg meg bedre.
men selv om det kan ta lang tid å bli gravid igjen,gjør den ikke at du aldrig mere kan få barn.men benkjørhets risikoen senere i livet har du ja[8|]

ORIGINAL: Kosinuss

ORIGINAL: Puskinella

Er dette normalt?

ja det er veldig vanlig.å det var slik jeg også følte meg når jeg "reagerte på den"bare helt ekstremt tilfelle.klarte nesten ikke komme utav senga[:'(][:'(]
å jeg begynte å føle meg slik hver gang den skulle gå ut.så jeg løp jo til legen hver 3 mnd!å når jeg hadde fått den følte jeg meg bedre.

Hvordan er det da hvis man slutter å ta den? Slutter bivirkningene også da (Når virkningen er ute), eller går du med "abstinenser" lenge?

Back
Topp