p-sprøyte eller p-stav??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
hva ville dere valgt? jeg har brukt p-sprøyte før og var fornøyd med den, men kjedelig at man måtte ta den vær 3 mnd da, p-staven har jeg aldri prøvd men legen min her sa at de ikke var så fornøyd med den pga de sleit noen ganger og få den ut igjen. noen som har erfaring med det??

Jeg har kun erfaring med p-sprøyta. Den fungerte veldig bra for min del. Ingen bivirkninger og jeg hadde ingen blødninger what so ever.. Men jeg skal ALDRI gå på den igjen, for det ok meg et år å bli gravid igjen etter å ha gått på den, så det sitter gjerne i kroppen leeeeenge...

Que skrev:
Jeg har kun erfaring med p-sprøyta. Den fungerte veldig bra for min del. Ingen bivirkninger og jeg hadde ingen blødninger what so ever.. Men jeg skal ALDRI gå på den igjen, for det ok meg et år å bli gravid igjen etter å ha gått på den, så det sitter gjerne i kroppen leeeeenge...

ja men jeg skal ikke bli gravid igjenb, er ferdig med barn så trenger ikke tenke på det, derfor jeg tenker litt på staven for den sitter jo i 3 år så da slipper jeg tenke noe mer på det på 3 år.

*Frk.Mamma skrev:

Que skrev:

ja men jeg skal ikke bli gravid igjenb, er ferdig med barn så trenger ikke tenke på det, derfor jeg tenker litt på staven for den sitter jo i 3 år så da slipper jeg tenke noe mer på det på 3 år.

Ja, da er det jo forsåvidt ingen fare.. Verdt å prøve det i hvert fall;)

jeg har erfaring med pstaven. hadde den 1år da var jeg lei.
jeg blødde i 3 uker av gangen så 3 uker uten så 3 uker med mensen igjen osv.
hun slet virkelig å få dem ut (hadde 2 stk for jeg hadde den som skulle vare i 5år),brukte 1 time nesten på å få de ut ja.

men folk reagerer forskjellig på den, hvis du ikke har blødd noe særlig med psprøyta så går nok den på deg også, for de skal inneholde det samme.

så nå bruker jeg loette ppiller isstedet.og er fornøyd med den

Min erfaring med p-sprøyte gjør at jeg igjen vil velge dette eller p-stav som prevensjon. Men når du har gode erfaringer med sprøyta, vil sannsynligvis staven være like kjekt.

Har du vurdert hormonspiral? Den fungerer lokalt, og herjer ikke så mye med hele kroppen som de to førstnevnte kan gjøre.

Madinka skrev:
Min erfaring med p-sprøyte gjør at jeg igjen vil velge dette eller p-stav som prevensjon. Men når du har gode erfaringer med sprøyta, vil sannsynligvis staven være like kjekt.

Har du vurdert hormonspiral? Den fungerer lokalt, og herjer ikke så mye med hele kroppen som de to førstnevnte kan gjøre.

har prøvd spiral og jeg tåler det ikke. er ikke hormonene jeg reagerer på men reagerer på selve spiralen som sittrer oppi der så det går ikke :s

Back
Topp