P-plaster

Vesla85

Gift med forumet
Noen her som kan fortelle meg om det? Hvordan fungerer det? Pris? Bivirkninger?

Jeg greier ikke å stole på at det plasteret faktisk SITTER FAST der det skal. Noen som har opplevd at det har falt av?

jeg hadde brukt p-plaster i ca 1 år før vi begynte å prøve på snuppa i august i fjor..
jeg var veldig fornøyd!
det sitter stort sett bra på (sleit litt en uke i syden med hetebølge - rundt 40 grader på dagen og 30 grader på natta..., men det var fordi kroppen aldri ar helt tørr.. så håpløst å sette på nytt plaster egentlig), hender det løsner litt i kantene, eller at det flytter seg litt.. så det kan bli sånne litt møkkete limkanter rundt.. men det er jo bare å feste plasteret på steder man har klær over, så er det jo ingen som ser det.

jeg tror ikke jeg merket noen bivirkninger faktisk... eneste var at om jeg hadde plasteret på magen syntes jeg det klødde litt under plasteret.. det beste stedet for meg er litt høyt på låret/på hofta.. men vet mange har det på armen, skuldra o.l..
det er ikke farlig om det løsner rundt kanten. i følge fastlegen min er det laget så stort for at det skal kunne løsne litt uten at virkningen blir dårligere. fastlegen min sa også at det er like mye hormoner i et sånt plaster som det er i en p-pille.. så man får mindre doser i seg, og derfor mindre sjanse for bivirkninger.

eg har og brukt p-plaster å va kjempe fornøyd me d.kan ikke huske at d falt av noen gang. trur eg ska begynna på d igjen nå, vill ise ha noge så må stikkas inn i meg å jallefall ishe spiral. har hatt fleire i familien der han har grodd fast. så p-plaster e jo så enkelt å bruga å ishe veldig dyrt heller. trur heller ishe at eg hadde noge bivirkninga. så d e t å anbefalla. 

Hmm.. Hørtes jo ganske greit ut dette da! [:D]

Flere som har brukt det, som har erfaringer?

Jeg og har brukt det og var veldig fornøyd. Men desverre så tåler jeg ikke å gå hormon prevensjon så da er jeg like langt.. Det er mindre bivirkninger i ett plaster fordi at da får du en jevn lav dose istede for en høy hver gang du tar pilla.

Har googlet litt rundt, og ser ut som det er et STORT problem det at de driver å løsner! Og DET tørr jeg ikke ta sjansen på. Blir dyrt skal jeg drive å sette på nye plaster flere ganger i uka [;)]

Æsj, da skrinlegger jeg p-plaster tror jeg..

Dårlig erfaring her med p-plaster. Hadde de vondeste, ømmeste puppene du kan tenke deg i 3 måneder mens jeg prøvde det, var forferdelig vondt bare å dusje. Og i tillegg fikk jeg røde merker i huden der det satt som ikke gikk bort på nesten et halvt år. (Man må sette plasteret på ny hud for hver gang, så jeg endte med ganske mange røde firkanter rundt omkring på rompa... [:D]) Hadde også nokså kraftig mens, mener jeg å huske. I tillegg har jeg ei venninne som fikk mistanke om blodpropp med det, men utenom det var hun fornøyd. Om du mister det er nok mest avhengig av hvordan du plasserer det, og at du fester det når du er nydusjet og helt tørr. Det datt ikke av meg, men ble litt møkkete i kantene. Jeg bruker det aldri igjen.

Back
Topp