P-piller

Jeg brukte trinordiol i 8 år og er nå i 5. pp.

Jeg brukte Tronetta, hadde 1 års opphold fra mai03-mai04

jeg gikk på p- sprøyte i 3 år, så begynte jeg på trionetta 28 i et år...har prøvd å bli gravid et år nå

Jeg brukte også p-sprøyte; først ett år, men da mistet jeg mensen pga ei ulykke, og trengte ikke mer prevensjon.
Noen år senere prøvde jeg sprøyta igjen. Trodde jeg var gravid jeg...var super-over-hormonell i lange tider! Gråt helt fullstendig uten grunn osv. Da jeg fortalte dette til den nye legen min ble han sint! P-sprøyta skulle ikke vært lovlig mente han. Hormondosen blir så altfor stor, og i tillegg bryter den ned skjellettet (enn å gi slikt til unge mennesker??!!) Gjett om jeg fikk sjokk da...sluttet øyeblikkelig!![:@] Han sa jeg måtte belage meg på å vente en god stund på mensen (og normal syklus), og det kunne nok ta ei stund før jeg ble gravid[:(]

Når det er sagt, hadde jeg ikke problemer med å bli gravid pga p-piller. Ble gravid 2 ganger (og mistet) mens jeg brukte eugynon (nå heter de vel microgynon).

Heretter tror jeg ikke jeg skal bruke prevensjon noe mere.[;)] Nå vil jeg ha barn![:D] Mange barn[:D]

hvis det viser seg at det ikke er noe galt med hverken meg eller samboeren, så skal jeg aldri mer begynne med prevensjon jeg heller!!!!
Jegg glemte å skrive at jeg gikk på p- piller i 3 år før jeg begynte med p- sprøyta..
Hører det er mange leger som nekter å gi ut sprøyte til yngre kvinner, men legen min sa aldri noe på det..

Hei igjen! Jeg brukte Trinordiol i 10 år sammenhengende, fra jeg var 20 til jeg fylte 30 år (sluttet på bursdagen min! Tenkte; nå får det briste eller bære, ingen vits i å bruke piller etter fylte 30!!). Ble da gravid 2-3 uker senere. Så det gikk fort! Rakk ikke å få en "pille-fri" mens før jeg ble gravid. Ettesom jeg spontanaborterte i 9. uke, håper jeg det går like fort denne gangen også. Bare synn at samboeren min reiser bort i min "fruktbare" uke! Har også lurt på om det er en sammenheng mellom p-pille merke og hvor raskt gravid man blir, også om det er av betydning hvor lenge man har gått på p-piller. Var overbevist at det ville ta meg minst ett år å bli gravid. Dette fikk jeg altså motbevist. Det jeg innbiller meg nå er at det er en sammenheng mellom spontanaborten og p-pille bruk, ihvertfall det faktum at jeg ble gravid såpass raskt etter at jeg sluttet. Hva tror dere?

Brukte trionetta i 13år og var brått gravid 7 uker etter at jeg sluttet. Venninna mi tok det kun 2dager[;)]

jeg også gikk på p-sprøyten. Gikk bare i et halvt år,men har enda ikke fått igjen mens. Venter utålmodig[:@] legen min dvarte meg,men dum som jeg var,så skulle jeg gå på den! men tidligere da jeg gikk på p-pillen,glemte jeg den en dag og ble gravid[:D] men jeg mistet[:(]

Back
Topp