P-piller

Totlå

Glad i forumet
Lurte egentlig bare på om noen her har erfaringer med hvor lang tid det tar å bli gravid etter å ha sluttet på p-pillen. Hadde satt pris på svar.

Heisann!

Tror det er veldig individuelt. Noen blir gravide på pillen, noen blir gravid rett etter slutt, og noen må vente lenge før de klarer det.
Kan jo ta en stund før syklusen blir normal og at alle stoffene forsvinner ut av kroppen..

Men for din egen del så anbefaler jeg deg å ikke ha for store forhåpninger for å bli gravid i 1pp. Ikke vondt ment da, bare et tips. [;)]

Lykke til iallefall!

Klem fra Tullmusa! [:D]

Jeg ble gravid fire mnd etter at jeg slutta på pillen. Da hadde jeg gått mer eller mindre på pillen i 14 år! Kun avbrutt med 2 mnd pause for 2 år siden. Lykke til!

Hei!
Jeg har lest et sted at man bli gravid med en gang man sluttet på p-pillen (før man får mensen og syklusen blir normal igjen).
Ble litt overrasket, for jeg trodde det skulle ta litt tid før kroppen vente seg og kom tilbake til det normale syklusen. Har noen andre også lest dette? Vet dere om det stemmer?

Jeg tror det tok ca. 1 år før jeg fikk en normal syklus. Venninna mi ble gravid mnd etter at hun slutta med p-pillen.

hei hei! slutta på pillen i slutten av juli, ble gravid i midten av august :) så d kan gå på første forsøk.... [:D]

Ok! Men da varierer det veldig fra person til person ..
Får bare ta tiden til hjelp og vente .. kan ikke planlegge graviditet [:D]

Hei godjenta! [:D]
Det var interresant å vite. Det er ikke så lenge siden jeg sluttet på p-pillen, men trodde ikke det var noen "fare" for å bli gravid før om kanskje to uker. Eller hadde egentlig ikke regnet med at jeg kunne bli gravid på noen måneder. Har hatt sex siden jeg sluttet på p-pillen men ikke direkte prøvd å bli gravid, men jeg kan ha blitt gravid da? Ikke at jeg tror det har skjedd, men jeg hadde liksom ikke ventet noe slikt.
Det du skriver med at man helst ikke skal prøve å bli gravid i denne perioden. Da må man la være å ha sex (iallefall ikke uten annen prevensjon) den første måneden.
Nå skriver jeg mye tull her, men ble litt usikker. Har dere gjort det? Ikke prøvd å bli gravide rett etter man har sluttet på p-pillen? Hvordan?

Tusen takk skal dere ha folkens. Ble litt klokere!

Jeg sluttet i mai og har hatt regelsmessig sex etter det.. Tenkte ikke på å vente.. Men så tok det 82 dager før jeg fikk mens også da.... Slutta i mai og er i 3 pp, så hos meg har ikke mensen stabilisert seg enda..

Etter 10 år på Trinordiol, tok det 7 måneder før det klaffet...

Hei godjenta [:D]
Bare for å ha alt på det rene ... så lurer jeg på en ting til .. da jeg tok det siste brettet med p-piller tok jeg også den siste uken med juksepiller (og fikk mensen som vanlig) .. etter dette sluttet jeg bare på piller, og begynte ikke på neste brett ..
Hvordan er det da med å bli gravid med en gang? da får man vel kanskje ikke fare for befruktning da man har hatt mensen og greier ..
er nå noen dager jeg sluttet på pillen (altså ble ferdig med juksepillene), fredag .. hvordan er det med sex igjen nå da? er det "fare" for å bli gravid?
Spør mye rart nå, men tenkte siden jeg har fått så mange råd om det .. å vente til jeg iallefall har fått mensen en gang før jeg blir gravid ..
Klem

Jeg ble gravid rett etter p-pille slutt, 14 dager etter[:)] Sliter nå etter hormonspiral( tok den ut i mai)[>:]

Tusen takk for fint svar godhjerta [:D]
Det er mange spørsmål som dukker opp etterhvert her, så jeg er kjempe glad for at du tar deg tid til å svare. Regner med at det kan ta litt tid før jeg blir gravid, satser ikke akkurat på full klaff med en gang (da blir jeg nok fort litt skuffet) ..
Hvor lenge har du prøvd da forresten? Skal nok se det klaffer for deg snart .. krysser fingre og tær og ønsker deg lykke til [:D]

Hei!

Tenkte jeg skulle dele min erfaring om dette temaet; jeg gikk på p-piller i 10 år sammenhengende (fra jeg var 20 til jeg var 30 år), og testet positivt ca 3 uker etter min siste "p-pille mens". Ante jo ikke hvor lang tid det ville ta; i verste fall ètt år. Overraskelsen var derfor stor, men vi var selvfølgelig veldig glade også. Dessverre spontanaborterte jeg i 10. uke. Det er nesten så jeg tror at hadde jeg ikke blitt gravid så tett opptil den siste p-pillen jeg tok, så hadde det kanskje gått bedre? Kanskje jeg skulle ventet til neste syklus? Uansett, det skal bli spennende å se hvor lang tid det tar nå. Har min første menstruasjon etter spontanaborten nå... Lykke til, ihvertfall! Slapp av, og ta det som det kommer så skjer det nok, skal du se! Fortell oss om det når det store har skjedd!

Hei Lili!
Fint du deler dine erfaringer, alle tips kommer godt med her hos meg!
Kan være derfor du fikk spontanabort, men jeg vet ikke. Har planer om å vente til jeg får første mens til vi virkelig prøver men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Vet bare ikke om jeg klarer å ikke ha sex på en måned (eller mer), så må nok ty til alternative prevensjonsmidler [:D]

Mitt råd er å ty til alternative prevansjonsmidler[:D]! Bedre å være på den sikre siden. Sier ikke at det var derfor jeg spontaborterte, men det skader ikke å vente til neste syklus for sikkerhets skyld. Unner ingen å oppleve det jeg opplevde - det var forferdelig. Du har isåfall god tid på deg - bare 20 år. Skal ikke dømme deg ved å si at "du er for ung og du bør vente"; vi jenter blir klare for å bli gravide i forskjellige aldre er helt sikkert, og sånn er det bare. Vet bare at jeg har aldri vært klar før NÅ, i en alder av 30. Da jeg var 20 var jeg bare et barn. Det positive er iallefall at du blir en ung mor!

HAR IKKE SELV ERFARING, MEN JEG HAR EI VENNINNE SOM SLUTTET PÅ P-PILLER. HUN HADDE INNSTILT SEG PÅ OG MÅTTE VENTE NOEN MNDR FØR HUN BLE GRAVID, MEN BLE DET MED EN GANG[:)] DET ER VELDIG INDIVIDUELT[8D]

Det er veldig individuelt når man ønsker seg barn og når man er klar for barn!
Har selv ei "venninne" som er 27 år og akkurat fått sin første. Hun sier selv at hun ikke har vært klar for barn før og har heller ikke ønsket seg dette. Jeg føler ikke at jeg må komme med en god grunn til hvorfor jeg ønsker barn i en alder av kun 20 år (som du sier), mennesker er bare forskjellige (og bra er jo det) .. Kanskje jeg er mer voksen enn andre på min alder, hvem vet ..

Jeg er overrasket over hvor mye det varierer fra person til person. Noen blir gravide måneden etter at de har sluttet på p-pillen, mens andre prøver i flere år. Hva kan årsaken til dette være? Er det kroppen som bestemmer dette eller kanskje det har noe å si hvilket merke p-piller man bruker? Hvilket merke brukte dere da dere sluttet? Kanskje vi ser en sammenheng..? Klems

Back
Topp