Pølsegrateng

Duskregn

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hvordan lager dere den? er så mange versjoner av pølsegratengen ser jeg på nettet hehe

Jeg koker makaroni, kutter opp pølsebiter og purre. Så blander jeg det med hvit saus tilsatt ett egg. Legger ost på toppen og inn i ovnen til osten er gyllen :) Mengdeforhold er ikke så farlig, ta mye av det du liker best :D

Jeg koker makaroni, kutter opp pølsebiter og purre. Så blander jeg det med hvit saus tilsatt ett egg. Legger ost på toppen og inn i ovnen til osten er gyllen :) Mengdeforhold er ikke så farlig, ta mye av det du liker best :D
Herregud, helt fjern jeg nå så husker ikke hvrdan den hvite sausen lages :P Men det hørtes utrooolig godt ut!! Vil jeg prøve en dag også;) Har du noe ved siden av da eller?

Herregud, helt fjern jeg nå så husker ikke hvrdan den hvite sausen lages :p Men det hørtes utrooolig godt ut!! Vil jeg prøve en dag også;) Har du noe ved siden av da eller?
Kan man bruke hvitsaus pose?
Jeg kan ikke lage saus jeg.... xsmile17

Gjett om jeg skal prøve ut den oppskriften en dag! Aldri laget det før, men husker jeg spiste det når jeg var liten! :) Gledings

Herregud, helt fjern jeg nå så husker ikke hvrdan den hvite sausen lages :p Men det hørtes utrooolig godt ut!! Vil jeg prøve en dag også;) Har du noe ved siden av da eller?
Hehe.. Det spørs på humøret ;) Av og til koker jeg grønsaker og har til.

Ser at vi gjør nesten likt Maria, så vi skal vell så å si det vi har idag også ser jeg, -purren :) Hadde litt ost i sausen i tillegg ettersom jeg har strøkavring på toppen i dag :) Snart er den ferdig, og jeg gleder meg :)

Kan man bruke hvitsaus pose?
Jeg kan ikke lage saus jeg.... xsmile17
Det kan man sikkert, men det er like enkelt å lage selv :) Bare smelt to ss smør og ha i to ss mel mens du rører gødt med en visp, så har du i litt og litt melk mens du fortsetter å røre godt til sausen har passe konsnstens. Kok i 5 min. Smak til med salt, pepper og godt med malt muskatnøtt.

Her gjør det bare veldig enkelt. Koker opp makaroni, kutter opp pølser og bruner de litt i ei panne. Så lager jeg hvit saus med litt ost i. Tar frem en ildfast form, og heller så opp i makaroni, deretter pølser og hvit saus. blander det litt og så slenger jeg det i ovnen.

Lar den stå i 15 min eller noe sånt.
Krydrer med det jeg vil etter behov.

Back
Topp