Pølsegrateng

lager hvitsaus, hiver oppi masse makaroni, pølser og løk... Gratinerer det med ost
Har loff og salat som tilbehør.

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: MammanTeOlai

ORIGINAL: MammanTeOlai

Skjønner ikke at det er godt med HVIT saus til pølser!

Prøv... [:)]

Hmm, ja, kanskje[:D] Åssen saus? Må være ferdigpose[8D]

Hvit saus fra toro eller noe slikt funker sikkert bra. [:)]

Oki, takk, da skal jeg prøve på det[:D]

Også tar du litt pølse buljong oppi der[;)] NAM

Akkurat som fiskegrateng, men pølsebiter i stedet for fisk..[:)]
Altså hvitsaus, pølser,makaroni egg også kavring på toppen tilslutt
Har flattbrød, potet og smelta smør til!![:)]

Og der gikk laksen jeg nettopp tok ut av frysen tilbake igjen... Det blir pølsegrateng til middag i steden i dag!! [:D][8D] Nam-nam! Laksen får vente til i morgen![:D]

Jeg har så mye grillpølser i frysen, før har jeg alltid brukt røkte kjøttpølser, de skinnfrie fra firstprice[:)]
Kan jeg bruke grill pølser?

ORIGINAL: snuppah88

skrive noe så jeg finner frem til tråden en annen dag [8D][:D]

[8D]

Min oppskrift er å lage hvit saus med muskat, salt, pepper, egg, makaroni, løk og purreløk. Haes i en ildfast form med ost på toppen. Gratineres i ovn, og serveres med hjemmelaget potetmos. Yammi [:D]

ORIGINAL: zarafina

Jeg har så mye grillpølser i frysen, før har jeg alltid brukt røkte kjøttpølser, de skinnfrie fra firstprice[:)]
Kan jeg bruke grill pølser?

Ja, vi bruker iallefall begge deler etter hva vi har.

Jeg koker makaroni, skjærer pølser i biter og blander det hele i vanlig hvitsaus. Har det hele over i ei ildfast form. Så lager jeg hjemmelaget potetmos (moser poteter med smør, litt melk, salt, pepper og muskatt og blander i litt revet ost) og dekker gratengen med dette i et tynt lag. Strør litt ost over og gratinerer det hele i ovnen.

Serverer med brokkoli evt. gulrot.

Jeg bruker :
Makaroni
Pølser
Grønnsaksblanding
Hvit eller brun saus
Ost på toppen

Gjerne hvirløsbagetter til[:D]

Koker makaroni. Lager en litt tykk hvit saus. Steker bacon i små biter (av de tynne skivene). Varmer noen røkte kjøttpølser.
Heller hvit sausen over makaronien og veller inn backon og pøsene i biter. Ost på toppen. Ferdig når osten er gylden brun. Serverer med baguett, tomat og agurk! Helt nydelig!!![:D]

Lager potetstappe
Deler opp pølsa i småbiter
Kutter opp purreløk

Blander dette sammen og har oppi en boks eller to med mais.
Ketchup og ost på toppen.

Gratineres i ovn ca.10 - 15 min [;)]

Takker for mange gode innspill!

Det ble pølsegrateng med røkt kjøttpølse, makaroni, carbonara saus, brokkoli, gulrot og ost. Servert med hvitløksbaguett.
Kjempesuksess både hos storebror, lillesøster, mamma og pappa!

Her lager vi hvit god tykk saus, blander i kjøttpølse og kokt makaroni, og gratinerer med ost på, og serverer med poteter og ketchup namnam

Back
Topp