Pølsegrateng

tilbehør? Da bruke me ikkje til pølsegrateng..

Eg koker makaroni, vanlig eller fiberrik.. Kjøper kalkun kjøttpølse, lager carbonara saus og blander godt sammen, med litt ost på toppen og steker i ovnen i 15 - 20 minutt..

Om ein ønsker tilbehør så lage ein salat atte med? Eller for at svigerfar skal gidde å spise det, så koke eit par poteter å ha til [;)]

Bruker spagettisaus (knorr feks) eller bare lager en selv og koker makaroni (gjerne fullkorn) og har pølser i. Blander dette i en form. Gratineres med ost. Serveres med hvitløksbaguetter og salat. Er en favoritt her blant guttene [:)]

[link=http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=18641]Denne fra matprat[/link] har jeg laget noen ganger.. Ikke den mest spennende kanskje, men poden synes den er veldig god. Er jo bare å lage eggestand og helle i det man synes er godt...

jeg koker makaroni og grønnsaksblanding. Pølsene skjærer jeg i biter og blander alt sammen oppi en tykk hvit saus med masse ost i. Har alt i en ildfast form og strør ost på toppen; Gratinerer det i ca. 20 min, 200 grader. Vi bruker ikke tilbehør til, da det er grønnsaker i gratengen.

Koke makaroni.
Steke middagspølser i biter.
Lager hvit saus, blander halve sausen inn i makaronien.
Resten av sausen blander jeg ca 2 ss tomatpure i og heller over pølsebitene.
Legger makaroniblandingen nederst i en ildfast form, pølseblandingen oppå der og ost oppå til slutt.

Bruker rundstykker eller noe slikt til. [:)]

Kjøper sånn pakke fra toro jeg. Macaronette. Bedre pølsemiddag finnes ikke[:D]

ORIGINAL: tree

jeg koker makaroni og grønnsaksblanding. Pølsene skjærer jeg i biter og blander alt sammen oppi en tykk hvit saus med masse ost i. Har alt i en ildfast form og strør ost på toppen; Gratinerer det i ca. 20 min, 200 grader. Vi bruker ikke tilbehør til, da det er grønnsaker i gratengen.

Sign

Skjønner ikke at det er godt med HVIT saus til pølser!

ORIGINAL: smash

Prøv... [:)]

ORIGINAL: MammanTeOlai

Hmm, ja, kanskje[:D] Åssen saus? Må være ferdigpose[8D]

Hvit saus fra toro eller noe slikt funker sikkert bra. [:)]

Hvit saus fra toro eller noe slikt funker sikkert bra. [:)]

Oki, takk, da skal jeg prøve på det[:D]

Oi, skulle nett til å sette igang med denne middagen sjølv! Bra tråd [;)] Aldri prøvd med carbonara-saus før, det må testast denne gangen [;)]

Men, eit ekstra spørsmål; kan eg lage den no og steike den seinare ikveld? Eller vil makaronien bli heilt vassen og ekkel då? [8|]

Det er jo himmelsk!! Trodde heller ikke det før jeg var 16, og fikk inntrodusert makaroni med hvit saus og pølser.

ORIGINAL: Jadasåneida

Det er jo himmelsk!! Trodde heller ikke det før jeg var 16, og fikk inntrodusert makaroni med hvit saus og pølser.

Jeg liker egentlig ikke hvite sauser, bortsett fra hvit saus i fiskebollene..
Men skal jammen prøve å lage dette en dag!

ORIGINAL: Jadasåneida

Jeg liker egentlig ikke hvite sauser, bortsett fra hvit saus i fiskebollene..
Men skal jammen prøve å lage dette en dag!

Et tips er og raspe litt frisk muskatnøtt i hvitsausen din, og lurt og bruke mindre væske så det blir en tykk saus til gratengen.
Også godt og røre inn litt revet ost i pølse/macaroni/hvitsausen...og stekt bacon oppi og...nam nam.

ORIGINAL: Hulder

Oi, skulle nett til å sette igang med denne middagen sjølv! Bra tråd [;)] Aldri prøvd med carbonara-saus før, det må testast denne gangen [;)]

Men, eit ekstra spørsmål; kan eg lage den no og steike den seinare ikveld? Eller vil makaronien bli heilt vassen og ekkel då? [8|]

Jeg har laget det på formiddagen noen ganger og stekt det senere, har gått helt fint det.

pølse
hvitsaus
makaroni
og knust kavring på toppen[:)]

til har vi bare poteter å sånn, og smeltet smør[:)]

Back
Topp