pølse og makaronigryte

Mammam5

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Novemberlykke2024❤️
☀️Påskeliljene 2026☀️
hvordan lages det?[:)]

jeg kutter opp pølse, koker makaroni og lage potetmos, rører det sammen puter i en ildfast form med ost over. ca 10 min på 180-200 grader..

Var oppskiften til Mamman til Emil jeg mente, men potetmos hørtes jo kjempegodt ut! så det må prøves ut[:)] en pose holder det?

ORIGINAL: Mamman til Emil

Jeg lager vanlig hvit saus som jeg blander i ferdigkokt makaroni. Så krydrer jeg litt og tilsetter 3 egg og rører rundt.. Så har jeg oppi pølsebiter, rører, drysser på ost så tilslutt ovnen på 200 grader til osten er gylden[:)]

jeg gjør ca. slik + jeg putter oppi grønnsaker.

Nam nam.Det hørtes kjempe godt ut!!!!Må prøves en dag!!!

ÅÅÅ, takk for BV. En aks av min bror lagde noe sånt for ca ørten år siden, den oppskriften med potetmos skal prøves ut!! [:)]

jeg koker opp makaronien
skjærer opp pølse
heller alt i en illfast gryte
heller på pastasus og blander
så litt reven ost på toppen
så rett i ovnen
da blir den gratinert[:)]

da er vi mette[:D] blei makaroni, potetmos, pølser og masse grønnsaker! namnam! anbefales virkelig!

ORIGINAL: Puffismamma

Var oppskiften til Mamman til Emil jeg mente, men potetmos hørtes jo kjempegodt ut! så det må prøves ut[:)] en pose holder det?

leste dette lit for sent. så du hadde spist alt. kommer enn på hvor mange dere og er og hvor stor ildfaste formen er. men jeg pleier og ha en pose. har også oppi bacon. nam... den er ustekt.

ORIGINAL: mamma_86

ORIGINAL: Puffismamma

leste dette lit for sent. så du hadde spist alt. kommer enn på hvor mange dere og er og hvor stor ildfaste formen er. men jeg pleier og ha en pose. har også oppi bacon. nam... den er ustekt.

prøvde med en pose, funket fint[:)] som du sier så kommer det jo ann på formen. bacon var et godt tips! vi får prøve det neste gang[:)][:)] takk som delte oppskrift!

ingen årsak, er jo veldig enkel oppskrift.. kan gjøre mye rart med den basisen der.

Back
Topp