Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er somregel på hytta i påsken, og kommer nok til å fortsette med det Som små brukte foreldrene mine å gjemme påskeeggene, så måtte vi på leting både ute og inne. Det er nok også en tradisjon vi vil fortsette med
Jeg elsker tradisjoner men er så utålmodig bestandig, så jeg pynter alltid for tidlig til jul og påske, og i år fikk sambo påskeegg med rebus på fredag, for da startet vi ferien Hehe. Får stramme meg opp litt med større barn, men det blir iallefall jakt på påskeegg for store og små!! :-D
Vi er på hytta med svigers i år. Jeg lager skattekart med forkjellige oppgaver de må gjøre underveis på hver post, til de finner egget. Det er somregel påskeaften
Etter at jeg fikk bonusbarn så begynte vi en hyggelig tradisjon. På palmesøndag går vi ut å plukker bjørkekvist, så lager vi et rede som vi legger i peisen. Oppi der legger vi alle påskeeggene vår. De får ligge der i fred til påskeaften. ;-)
Vi har ikke så veldig låste tradisjoner, men det er noen ting vi prøver å få med oss. Jeg pleier å kjøpe krimbøker og kryssordblad til påske, så det får barna også. Eller dette er første året 4-åringen får kryssord da, men har prøvd å finne barnebøker med mysterium hele veien. Vi prøver å ta 2-3 dager på hyttetur på fjellet hver påske, selv om vi voksne ikke er særlig begeistret for skigåing. (Så det er der bøkene og kryssordene kommer bra med. )
Ellers pynter vi til påske, og har for det meste pynt som tåler lek. Spiser en del tradisjonell påskemat, som lammelår, påskepai, ordentlig påskefrokost og mengder med appelsiner. I dag har vi bakt hare-boller og kjeks pyntet som påskeegg, men vi varierer påskebakingen fra år til år.
Mine barn får godte-egg fra besteforeldrene, varierer litt hvilke dager de dukker opp. Så er vi alltid invitert på hytta til søsteren min for påskeeggjakt og grilling på påskeaften. Prøver å dra dit når vi har tid. Hmm, dette ble visst ganske mange tradisjoner likevel.
Her e d ingen fast plass for påskeferie...iår hos mine foreldre, fjor svigers, året før var vi delvis hjemme...
her får frøkna påskeegget på skjærtorsdag, eller iår har ho fått ett allerede hos tanta...
Siden jeg jobber i helsevesenet må tradisjonene være litt løse hos oss. Men noen ting prøver vi å få til hvert år; lammelår, litt skigåing, grille pølser på bål, kakao/varm saft ute, en tur i fjæra, påskeegg og gjerne masse familietid sammen med barnas besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.