Påskeplaner

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
HVa skal dere i påsken?
Vi skal på hytta en tur!
Mannen har fri hele uken, men må jobbe palmesøndag. Så etter det har vi tid til å reise når vi vil!
Har lyst til å ha noen dager der oppe, da det blir endel styr å komme seg opp.
Det er ikke vann og strøm der, og vi må gå et stykke på ski for å komme frem. Da blir det litt bortkastet å bare være noen få netter.
Tipper vi må bestille en scooter som kan kjøre opp mat og det meste av bagasje, men det pleier å ordne seg!
Gleder oss kjempemasse, og er naturlig nok spente på hvordan det blir å ha med baby opp dit! :D
Mannens familie skal nok opp en tur de også, så det er deilig at det er to småhytter, slik at vi får et lite avlukke for oss selv.

Høres koselig ut:-)

Vi skal vel en tur på hytta til svigerfar, så må vi vel innom svigermor og pappa..puh synes det er så slitsomt å aldri være i ro en plass.

Høres koselig ut:)

Vi skal vel en tur på hytta til svigerfar, så må vi vel innom svigermor og pappa..puh synes det er så slitsomt å aldri være i ro en plass.
Kjenner litt til det der.
Vi har fartet mye pga familen til mannen som bor spredt og langt unna.
Har begynt å se litt begrensningene nå, og satt ned foten slik at det ikke blir FOR mye farting.
Dette er den første påsken på 3 år at jeg har fri hele påskeuken da :D

Kjenner litt til det der.
Vi har fartet mye pga familen til mannen som bor spredt og langt unna.
Har begynt å se litt begrensningene nå, og satt ned foten slik at det ikke blir FOR mye farting.
Dette er den første påsken på 3 år at jeg har fri hele påskeuken da :D

Det blir deilig da:-)

Kommer ikke vi, så ser vi dem ikke hehe, de er litt sære, liker ting best på sin måte hjemme hos seg selv.
Men det må nok forandre seg nå, mye mer pikkpakk nå.

Det blir deilig da:)

Kommer ikke vi, så ser vi dem ikke hehe, de er litt sære, liker ting best på sin måte hjemme hos seg selv.
Men det må nok forandre seg nå, mye mer pikkpakk nå.
Ja ikke sant!
Man må liksom møtes litt på halvveen =)

Vet ikke om jeg hadde orka ingen strøm og vann med baby :p Dere er spreke! Men så har du jo ikke flaskebaby heller da ;) :eek:
Vi skal på hytta til svigers, sammen med dem da! Reiser palmehelga og blir sikkert over påskedagene! Men blir det bare dårlig vær så er det bare 45 minutters kjøretur inn til byen igjen, så da drar vi bare hjem :) ;)
Mamma og de har hytte i Bø i Vesterålen, det er nærmere 7 timers kjøretur fra Tromsø og Hermine blir lei etter 45 minutter så da ordna dilemmaet om hvor vi skulle være seg :p Pappa og de bor jo i Lofoten, som er en 8 timers kjøretur herifra, så det er hvertfall utelukket med Hermine! Alternativet er selvfølgelig å ta hurtigruta til Vesterålen eller Lofoten, men det orker vi ikke. Er deilig å være nært hjemme da :)

Vet ikke om jeg hadde orka ingen strøm og vann med baby :p Dere er spreke! Men så har du jo ikke flaskebaby heller da ;) :eek:
Vi skal på hytta til svigers, sammen med dem da! Reiser palmehelga og blir sikkert over påskedagene! Men blir det bare dårlig vær så er det bare 45 minutters kjøretur inn til byen igjen, så da drar vi bare hjem :) ;)
Mamma og de har hytte i Bø i Vesterålen, det er nærmere 7 timers kjøretur fra Tromsø og Hermine blir lei etter 45 minutter så da ordna dilemmaet om hvor vi skulle være seg :p Pappa og de bor jo i Lofoten, som er en 8 timers kjøretur herifra, så det er hvertfall utelukket med Hermine! Alternativet er selvfølgelig å ta hurtigruta til Vesterålen eller Lofoten, men det orker vi ikke. Er deilig å være nært hjemme da :)

Det blir sikkert koselig, godt å slippe å fra så langt ja:-)

Enkelt med ammingen da ja =)
Usikker på om jeg hadde orket ellers. Eller... det er jo fort gjort å koke vann på gass :)

Enkelt med ammingen da ja =)
Usikker på om jeg hadde orket ellers. Eller... det er jo fort gjort å koke vann på gass :)
Synes det er slitsomt nok å vaske flaskene for hånd på hytta jeg, og det er med vann i springen :p

Synes det er slitsomt nok å vaske flaskene for hånd på hytta jeg, og det er med vann i springen :p
Ja, klarer nok ikke å sette meg inn i hvor styrete det kan bli, uansett hvor hardt jeg prøver =)
Gleder meg til mange turer opp der i sommer da! Da kjører vi bil og kan ha med litt flere ting.
Men kjekt nå, at han ikke trenger så mye ekstra; stol, seng osv!

Vi skal prøve oss på en skitur til mamma og pappa si hytte og ta med vesla i pulk. Tror pappaen min skal få dra pulken, da han er stødigere enn oss to til sammen på ski.:p;) Heldigvis er det bare en 30minutters skitur bort dit, så det blir bare en dagstur hvis været er fint tror jeg. Også skal vi kose oss med mye god mat!!:D

Vi skal prøve oss på en skitur til mamma og pappa si hytte og ta med vesla i pulk. Tror pappaen min skal få dra pulken, da han er stødigere enn oss to til sammen på ski.:p;) Heldigvis er det bare en 30minutters skitur bort dit, så det blir bare en dagstur hvis været er fint tror jeg. Også skal vi kose oss med mye god mat!!:D
Herlig ;D Mannen må dra pulken her! Jeg tror ikke bekkenet mitt tåler det ;)

hahaha, jeg kunne ikke ha dratt pulk for jeg klarer ikke å holde meg på beina på ski :p :eek: ;)

hahaha, jeg kunne ikke ha dratt pulk for jeg klarer ikke å holde meg på beina på ski :p :eek: ;)
Hehe.
Er ganske stødige på ski vi da ;)
Er også derfor det nok blir god kombo av pulk og bæretøy på Lillebror!

Har et bekken som tåler det meste jeg ja, , MEN jeg er grusomt dårlig til å stå på ski. Liggende er jeg knallgod derimot. .:)
Jeg hadde ingen bekkenproblematikk med T, men etter en pulktur med han fikk jeg innmari vondt. Og det var vel 2 år etter fødselen... Kvinner i forsvaret får fritak for å dra pulk :p

Jeg hadde ingen bekkenproblematikk med T, men etter en pulktur med han fikk jeg innmari vondt. Og det var vel 2 år etter fødselen... Kvinner i forsvaret får fritak for å dra pulk :p
Gjør de?? Sikkert skikkelig tungt kan jeg tenke meg.. Enkelte ting er forbeholdt mannen. ;) :P

Det er sikkert kjempetungt så her i huset hadde det definitivt vært en mannfolkjobb! Nå er ikke vi så glad i snø og kulde så vi står sånn ca aldri på ski, men kommer vel til å bli litt når snuppa blir større. I påska drar vi til mine foreldre. Vi var der i jula men vi hadde omgangssyken og smitta de så oppholdet ble liksom litt labert og vi reiste hjem tidlig for ingen var i form. De bygger hytte så vi skal hjelpe de å sette opp gjerde så det er klart til hytta kan tas i bruk :-) sambo tar pappaperm i påska for da får han lønn for nav teller ikke påske og slikt så da får han en uke "ekstra lønn". Jobben min er stengt i påska men nav sa jeg kunne jobbe før og etter påska så lenge lønna ikke overstiger det jeg "taper" på at han har perm så det var jo greit :-) blir deilig å få jobbe litt igjen :-)

Back
Topp