Påskemat

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva spiser dere i løpet av påsken? Både middager og andre måltider.

Vi skal ha lammestek med fløtegratinerte poteter i dag, og i går hadde vi grillet pinnekjøtt. Pleier vanligvis å ha lammestek på påskeaften, så litt nytt i år.:)
 
Spekeskinke Er en slager. Også noe så enkelt som joikakaker og potetmos. Ellers tar vi det litt som det kommer :happy:
 
Lammestek på påskeaften, med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og saus.

idag griller vi grillribbe, maiskolber og har ovnsstekte potetbåter, salat og bearnaise til de som liker det:)

I går hadde vi kylling tandoori (Toro) med ris, salat og naanbrød.

For de andre dagene har jeg handlet inn til:
Hjemmelaget pizza
Helstekt ytrefilet av svin
Taco
:)
 
I går grillet vi. I dag skal vi ha shashimisalat (?). I morgen og søndag blir det nok grilling. Mandag tror jeg også det blir grilling :hilarious:

pleier å spise lam i løpet av påsken, men ikke i år..
 
Skinkestek i går. Taco i dag. Pinnekjøtt i morgen. Løvsteik søndag og hjemmelaget pizza mandag. Jeg orker ikke lage fancy middager:wacky: Men hadde likt å få servert lammelår av noen, DET er godt :happy:
 
Grillet svin, pølser og bakt potet i går. I dag bestiller vi pizza fra peppes. I morgen blir det mat hos svigerfar siden vi skal dit på dagstur. De andre dagene vet jeg ikke helt. Har ikke akkurat noen påskefølelse nå. Er nesten alltid på hytta på sørlandet i påsken, og da blir det som regel mye grilling :) Så litt rar påske ble det i år
 
Grilla en dag, pølse i horn, spagetti og pølse, i morgen skal ungene ha kyllingvinger, pølse og pomfri, vi skal ha biff og fløtegratinerte poteter:)
 
I går spiste vi biff, chili-cheese nuggets, pomfri, løkringer og salat. Så godt! I dag lager manen lammelår med masse hvitløk og fløtegratinerte poteter. I morgen skal vi lage noe lett og fort siden mannen skal på jobb mens jeg skal ut å se etter maling til soverommet som jeg bestemte meg for å male i dag. Søndag og mandag blir det mannen som lager noe digg. Første påskedag bruker vi å dra på burger king, for da bruker vi å komme hjem fra hytta, men nå er det hjemmepåske og burger king er stengt.
 
Vi har ingen tradisjoner rundt påskemat egentlig, så vi har spist hjemmelaget fiskegrateng i går, og grøt i dag. I morgen blir det nuggets eller noe annet jeg finner i fryseren :p

Lyst til å lage tradisjoner for meg og barna mine etterhvert, gjerne en rett med lammekjøtt.
 
Torsdag: Hjemmelaget hamburger
Fredag: stekt laks med agurksalat og ris
Lørdag: Lammekoteletter med potet og grønnsaker
Søndag: taco
Mandag: hjemmelaget lasagne

Normalt sett så ville vi enten laget eller dratt til noen andre for å spist f.eks lammelår, og hatt en litt mer tradisjonell påske matmessig. Men siden vi bare er to stykker i år så blir det noe annerledes. Holder med noen koteletter til oss to, så sparer vi heller lårene til senere :happy:
 
Hm... vi har få tradisjoner her. Mannen liker ikke lam, så da dropper vi lammelåret. Igår og idag hadde vi fiskesuppe med godt brød (rester idag da). Har faktisk ikke planer for resten, så må sette oss ned i kveld og planlegge. Eldstejenta ville ha nachos og minstejenta spagetti, så kanskje vi får til noe med det. Håper på å grille en dag. :)
 
Vi spiste ørret med potet, gulrøtter og makaroni idag. Tar det litt på formen. Føler egentlig ikke at det er påske :bag:
 
Vi er nok de dårligste på middagsplanlegging. I går hadde vi McDonnalds, og i dag er mannen på 26timers jobb så jeg og minstemann skal ha risgrøt siden det er lørdag, og mannen ikke liker grøt
Ellers går det mye i pose supper om dagen og pastaretter med saus, da det er lettvint og føler dagene er hektisk og bruker dessverre lite tid på matlaging.
Hver gang jeg vil lage noe godt i disse tider, så hindrer det meg da jeg ikke vil gå i butikk å handle. Så bli mye rasjoneringsmat
 
Jeg tror vi skal ha hamburger i dag og kyllingfilet med potetbåter, salat og bearnaise i morgen:happy:
 
Her har vi ingen tradisjon rundt påskemat. Har pleid å bli invitert på lam hos svigers i løpet av påska, men det blir jo ikke aktuelt nå.
Jeg er ikke spesielt glad i lam heller så det hopper vi fint over i år:D
På torsdag spiste vi kremet pasta med spinat og ostegratinert karbonadedeig.
I går spiste vi hjemmelagd lasagne.
I dag blir det kyllingsnadder.
I morgen skal vi gå på tur å tenne bål, blir pannekaker eller pølser.
På mandag blir det fiskeboller i hvit saus.
Helt enkel hverdagsmat:)
 
Back
Topp