Påskekake

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Jeg har lyst til å bake en kake til påske nå som formen er ok igjen. Og guttungen elsker å bake. I fjor bakte vi en gul gulrotkake. Vurderer gulrotkake igjen i år, eller kanskje en kvikk-lunsj-kake?

Hvilken kake ville du helst fått til påske? :)

Nam, kake❤️❤️❤️ Jeg hadde blitt glad uansett, elsker kake! Suksessterte er godt da, eller sjokoladekake med sånn ordentlig smørglasur med kaffe i!☺️ Eller Pavlova, ...

Me har bakt påskemuffins, kjempe saftige og smakfulle. Kan dekoreras forskjelligt, festa firgurer eller kakepynt med melisglasur. Blir utruligt dekorativt på kaffebordet. Er ikke heilt det samme som kake, men er det eg baker kun til påske [emoji5]

Me har bakt påskemuffins, kjempe saftige og smakfulle. Kan dekoreras forskjelligt, festa firgurer eller kakepynt med melisglasur. Blir utruligt dekorativt på kaffebordet. Er ikke heilt det samme som kake, men er det eg baker kun til påske [emoji5]
Hvilken oppskrift brukte du til påskemuffins? (det kan jo være så mangt, mener jeg. og dekorgreia er jeg ganske god på)

Hvilken oppskrift brukte du til påskemuffins? (det kan jo være så mangt, mener jeg. og dekorgreia er jeg ganske god på)
Kan tenka meg det er mangen forskjellige!
Denna bruke eg:
200gr smelta smør, 2dl sukker, 2 egg, 4dl mel, 2ts bakepulver, 3-4ts vaniljesukker, 1dl kulturmelk, saften av 1 apelsin, litt revet apelsinskal og 100gr hakket lys sjokolade.
Visp egg og sukker godt samen og tilsett alt det tørre. Rør inn melk og appelsinsaft deretter smelta (litt avkjølt) smør. Vend inn apelsinskal og sjokolade.
Ca 20stk små former. 200gr i ca 15 min.
Eg raspa alt skalet av appelsina sist med ei fin rasp og de blei litt friskere [emoji39]

Blir suksessterte her også, søringversjonen. Finnmarksversjonen hører julen til.

Kan jeg spørre hva forskjellen er? [emoji4]
Søringversjonen er mandelbunn med smør/eggekrem på.
Finnmarksversjonen er også laget av mandler, men mer som Sara Bernhard, den gule kremen er inni, og viktigst av alt: den har trekk av mørk sjokolade.

Ostekake med lime [emoji173]️[emoji173]️napolionskake [emoji173]️[emoji173]️suksessterte [emoji173]️[emoji173]️Å hæregud nå fikk jeg lyst på kake [emoji512]

• Liker
Reactions: Hl
Hadde tenkt å lage ostekake eller gulrotkake. Men siden broren min har bursdag i morgen fikk han velge hva jeg skal bake, så da blir det sjokoladekake med bringebærmousse og melkesjokolade krem :) Veldig god, men kanskje ikke så veldig påskete [emoji14]

Det ble gulrotkake i dag. Pynta med sjokoladeegg av 4-åringen [emoji1]

Søringversjonen er mandelbunn med smør/eggekrem på.
Finnmarksversjonen er også laget av mandler, men mer som Sara Bernhard, den gule kremen er inni, og viktigst av alt: den har trekk av mørk sjokolade.

Aha... da skjønner jeg [emoji4] søringversjonen står i ovnen her as we speak [emoji3] første gang jeg lager den selv, så jeg er mest spent på om jeg får til kremen, da den etter min mening er det aller viktigste med hele kaka [emoji39] liker når det er et godt og tjukt lag med krem oppå [emoji23]

Back
Topp