Påskeegg til barna. Hva skal oppi? *nå med bilde*

*trinemor*

Gift med forumet
Vi har kjøpt et ganske stort påskeegg til Amelia som jeg tenkte hun skulle få på påskeaften [:D]

Hun får ikke akkurat godterier enda, så da må jeg finne på andre ting.

Hva ville/ skal dere fylle påskeegget til 1,5 åringen med???

Tenkte litt på en liten rosinpakke, kyllingbamse, kjeks, appelsin..........

Edit:

Nå har jeg vært og handlet inn, og sånn ble påskeegget til Snuppa i år:

En liten rosinpakke, duplo med høne i (hun har blitt så glad i duplo i det siste), en pose Lazytown-kjeks (siden de vant barnekjeks testen) og en appelsin.

 
her blir det rosiner, litt påskegodteri( liten marsipankylling fra de nidarposene, sjokoladebit o.l ) kanskje et par potetskruer, og kanskje en liten leketing[:)]
 
Bokstavkjeks og frukt
 
Han får ikke goteri og rosiner (barn under 3 år bør ikke spise mere en 50 g rosiner i uka pga rosiner inneholder muggsopp)
 
smarties, dropseske, no smågodt greier..tja..kjøpte mer..men angra meg når jeg så hvor mye det ble og gav bort en go del:P
 
Sebastian ELSKER mais, så jeg tror han skal få et egg med mais! hehe. Har også vurdert et med rosiner og puffet ris.

[:)]
 
Takk for svar alle sammen [:)]

Hobbit: er klar over at de ikke skal ha så mye rosiner, men en liten pakke innimellom går bra.

Amyrlin: Puffet ris var lurt [:)] fyller godt opp og Snuppa elsker det! litt fare for at hun skal helle de utover gulvet da men....
 
snuppa her får ikke godteri enda hun.  Hun blir supergla når hun får rosiner  druer og havreputer så tenkte jeg kunne ha det i egget hennes[:)]
 
Ikke noe påskeegg til minstemann i år, tror jeg.
Begge guttene skal være hos pappaene sine i påskehelgen, så jeg er ikke sikker på hva de får.
Eldste har vært på påskeegg-handel i dag, sammen med farmoren sin, det gjør de hvert år [:)]
 
Her blir det nok et par mariekjeks, litt frukt og en liten leke[:)]  Satt akurat å tenkte på at snuppa her har aldri smakt på ordentlige godterier. Har aldri smakt sjokolade eller chips. Ikke fordi jeg er veldig i mot det, men vi har det nesten aldri i hus. Så jeg tenker som så at det hun ikke vet om, savner hun heller ikke[:D]  Hun blir kjempeglad for en kjeks i blandt. 
 
Mine får et par solbriller og litt diverse godteri. Er vanskelig å holde LilleNye helt unna godteri når hun har 2 eldre søsken[:)]
 
har ikke tenkt noe på det...
 
men blir sikkert noe kjeks, rosiner, evt en liten melkesjokolade på henne[:)] og appelsin... det er hun glad i[;)]
 
siden guttene har eldresøsken som får påskeegg så "må" de også få.så ha rplaner om å kjøpe den minste str i påskeegg og ha litt kjeks oppi og tørka aprikos og kanskje rosiner.og en liten sjokkis bit[;)]
vi pleier m steinerskolen og dra til en "strand" her i nærheten og grille,og etterhvert så leter ungene etter påskeeggene som "påskeharen" har lagt ut[:)] veldig koselig[:)]
 
ORIGINAL: merete_80

Fortsetter særhetstrenden min; skal ikke ha påskeegg til mini i år. Vi skal på hytta, og kjøper vel inn et par ekstra beger med blåbær og druer.

Isårfall er vi to[:)]
 
Ingenting gitt. Ikke noe ferie her, jobbing som vanlig. Påske er noe jeg forbinder med skolefri og at mamma gjemte påskeegget mitt med litt nytt godteri (rosiner, marsipan, litt småting og fylt opp med bomull mellom) og jeg måtte leke tampen brenner hver morgen :)

Ellers feirer jeg ikke den på noen måte. Når hun kommer med ting laget i barnehage og på skolen, så blir det å følge opp med å pynte litt og sånn, men ikke noe jeg gidder engasjere meg i før hun kommer til å savne det [:D]
 
kjøpte det aller minste påskeegget, og fylte det opp med litt småsnop!
 
Snuppa bruker å få snop til vanlig også(på lørdager)
 
ORIGINAL: Domenica

her blir det rosiner, litt påskegodteri( liten marsipankylling fra de nidarposene, sjokoladebit o.l ) kanskje et par potetskruer, og kanskje en liten leketing[:)]


noe alà dette, bare minus rosiner. han er ikke så fan av det !
 
ORIGINAL: Amyrlin

Sebastian ELSKER mais, så jeg tror han skal få et egg med mais! hehe. Har også vurdert et med rosiner og puffet ris.

[:)]


HE HE..det var en god ide.. Teo også elsker mais[:D]
 
Her blir det ikke noe påskeegg i år. Kanskje neste år[;)]
 
Jeg har kjøpt et ganske lite påskeegg til lillemann som han skal få påskeafta.
Til å ha oppi, har jeg kjøpt seigemenn, rosiner og et kinderegg som jeg har åpnet og fjernet "overaskelsen".. [:)]
Nå har jeg kjøpt inn blåbær og tørrfisk som han skal få i egget sitt! Han elsker tørrfisk! [:D]
 
Søstra mi som ordner, så vet ikke. Men vet det blir godterier, tipper litt sjokolade, og mjuke pastiller iallfall. Kommer ikke til å få lov å spise alt som er oppi, for kjenner jeg søstra mi rett er det mer enn nok der ialflall, hehe.
Vi skal være hos min søster og hennes familie, dvs 2 eldre unger, og Sebastian godtar nok ikke at de spiser noe han ikke får ;)
 
Back
Topp