Påskeegg til allergikere?

Krösa Maja

Forumet er livet
Har ett barn med allergi og sliter med påskegodt og ikke minst at det ikke skal være forskjell på ungene.
Melk og gluten utgår, da utgår også selvplukk pga gluten sprer seg.
Jeg er litt ny på dette, noen tips? :)

Det finnes masse morro du kan bake selv ;) feks cakepops ;) det kan jo passe i påskeegget :p også kan de jo få et blad eller noe ved siden av :)

Lage pikekyss i ulike farger? Kjøpe kjeks? Rosiner? Smoothie? Hvor gammelt er barnet? Har en toåring med nyoppdaget melkeallergi og i egget hennes er det smoothie kjeks rosiner og melkefri sjokolade og pikekyss som hun elsker :-)

Behøver ikke å være godis man kan gi andre ting også:)

Jeg kjøper ikke selvplukk. Kun poser med godteri. Hva med å kjøpe en pose med gummigodteri, og allergisjokolade på helsekost, og så feks bake en "påskekake" til dem? Tåler de nøtter?

Men hvorfor kan det ikke være forskjell.?

Jeg mener at dette vil han alltid nå oppleve gjennom livet, at han ikke kan spise som de andre. Hvorfor ikke bare venne seg til det med en gang?

Vi nekta ikke eldste egg vi selv om yngste ikke kunne spise det en periode. Sånn var det bare.

Det vil jo også bli det samme som når man liker forskjellige ting.

Ungene her kommer ikke til å få like egg fordi de liker ulike ting.

Men dette er jo min mening da, og du har jo fått noen tips.
:-)

Har ett barn med allergi og sliter med påskegodt og ikke minst at det ikke skal være forskjell på ungene.
Melk og gluten utgår, da utgår også selvplukk pga gluten sprer seg.
Jeg er litt ny på dette, noen tips? :)

Skal det være klassisk godis eller alternativer? Har en med melkeallergi, han får sånn klemmepose frukt, sånn kidilicious pose, såpebobler, skumpinner og rosiner + frukt juice :)

Lage pikekyss i ulike farger? Kjøpe kjeks? Rosiner? Smoothie? Hvor gammelt er barnet? Har en toåring med nyoppdaget melkeallergi og i egget hennes er det smoothie kjeks rosiner og melkefri sjokolade og pikekyss som hun elsker :-)

Barnet nærmer seg 4 år :)
Skal se etter melkefrisjokolade, det kan være populært :)
Smoothie er liksom hverdags så vil gjerne ha noe annet opp i der. Pikekyss er jo enkelt å lage, de kan jeg lage litt av :D
Takk for tips!

Seigmenn ? Vingummi? Er ikkje god på gluten men ser ikkje ut som det innholder mel i slike ting :)
Seigmenn blir det :)
Sånn vingummi som ikke er selvplukk liker han ikke.
Jeg kjøper ikke selvplukk. Kun poser med godteri. Hva med å kjøpe en pose med gummigodteri, og allergisjokolade på helsekost, og så feks bake en "påskekake" til dem? Tåler de nøtter?

Så at den nye oboykakeposen var både melke og glutenfri, tenkte å prøve den. Bare håper den er god :)
Ja, tåler nøtter heldigvis :p
Skal dra på helsekost å se om jeg kan finne en melkefrisjokolade :)

Men hvorfor kan det ikke være forskjell.?

Jeg mener at dette vil han alltid nå oppleve gjennom livet, at han ikke kan spise som de andre. Hvorfor ikke bare venne seg til det med en gang?

Vi nekta ikke eldste egg vi selv om yngste ikke kunne spise det en periode. Sånn var det bare.

Det vil jo også bli det samme som når man liker forskjellige ting.

Ungene her kommer ikke til å få like egg fordi de liker ulike ting.

Men dette er jo min mening da, og du har jo fått noen tips.
:-)

Nei her er svært lite likt, og helt enig at greit å lære seg. Men påsken er en spesiell tid der det blir mye kjeks, kvikklunsj, appelsiner, pølser og lomper det er så mye som ikke blir likt og mye nei sånn kan ikke du spise, men du kan få dette isteden.
Så jeg synes at det som han får av mamma og pappa skal være litt likt da denne allergien er såpass ny og allerede påvirker barnet i en negativ retning. Vi starter dagen med forskjellig pålegg, brød, melk og vi avslutter dagen på sammevis.
Vi er på restaurant med andre som spiser dessert, han kan ikke få fordi restauranten har ikke noe han kan spise, vi er i bursdag og alle barna spiser kaker og vaniljesaus han får kake fra veska til mamma.
Så han får helt klart kjenne på at det er forskjell, noen ganger vil jeg at barnet mitt også skal føle seg som alle andre og ikke bare en med strengt kosthold :(

Back
Topp