Påskeegg, hvilken dag?

Her fikk de påskeegg allerede på lørdag som var. Men de er ikke fulle, og vi porsjonerer ut litt.
Ikke har de fått hver dag heller.

Jeg lurer på hva som er vitsen med å få det når påska nesten er slutt jeg da :-P
Sjarmen for meg er å ha litt utover den uka man har fri ;-)

Vi fikk det alltid på påskeaften som barn, og det samme kommer vi til å gjøre.
Guttungen fikk riktig nok et av bestemor og bestefar når vi var der i dag. Fikk spise litt av det og får resten på lørdag.

Blir på lørdag, for ellers forsvinner alt før. Men jeg og sambo har litt smågodt stående så mini har fått litt av det disse dagene her.

Gutten min får sitt påskeegg på lørdag, påskeaften. Det er det jeg selv er vant med og som også er vår tradisjon her hjemme. Han gleder seg! :)

Påskeaften er jeg vant til :)

Mine hatt fått på skjærtorsdag. Da slipper vi snoping når skolen begynner igjen over helga.

På påskeaften på lørdag skal de ut her og leite etter påske egg ;) husker jeg fikk påfyll hele påska :p

Barn bør vel få det på påskeaften da de ikke bør spise godteri hver dag hele påska.
Er det noe bedre at voksne spiser hver dag da? ;-) For det er det nok mange som gjør.

Jeg er ikke så hysterisk på det jeg altså.
Om de får litt innimellom i løpet av ei uke så dør de ikke akkurat ;-)
Men det er jo min mening da ;-)

Jeg har forøvrig aldri vokst opp med noen påskeegg-tradisjon, så har ikke noen tradisjon å følge opp fra jeg var barn

Er det noe bedre at voksne spiser hver dag da? ;-) For det er det nok mange som gjør.

Jeg er ikke så hysterisk på det jeg altså.
Om de får litt innimellom i løpet av ei uke så dør de ikke akkurat ;-)
Men det er jo min mening da ;-)

Jeg har forøvrig aldri vokst opp med noen påskeegg-tradisjon, så har ikke noen tradisjon å følge opp fra jeg var barn
Er vel mange voksene som spiser smågodt og påskegodteri hver dag nå hele påska, for å bli kvitt de kiloene de har hamstret vil jeg tro ja, og er absolutt ikke noe bedre det egentlig! Men tenker bare at vi voksene trenger ikke å gi ungene godteri hver dag når vi vet at alt det sukkret ikke er bra for dem. Om de voksene har dårlig kosthold så trenger ikke det gå utover ungene.

Hvor mye snop gir dere egentlig?? :P Får jo inntrykk av at det er kilovis når de blir snakk om snopespising "hele uka".

Dette blir vesla på 4 sitt egg
Kjærlighet på pinne
Juice
Rosiner
Smurf
Klistremerker

Da jeg var liten fikk vi litt godteri i det hver dag fordi mamma ikke ønsket overlesset egg med altfor my godteri og vi spiste til vi ble syke. Eide ikke begrensinger den gangen heller.

Så måtte finne egne tradisjoner på det med mine barn, endte med å gi de det på påskeaften. Mye fordi det er en lørdag og da spiser de godteri uansett. Men i år blir det gjerne langfredag, altså i morgen siden vi skal på tur i skogen å grille da. Og kan lure det ut i skogen uten at de ser og si påskeharen må ha lagt det der...

Er vel mange voksene som spiser smågodt og påskegodteri hver dag nå hele påska, for å bli kvitt de kiloene de har hamstret vil jeg tro ja, og er absolutt ikke noe bedre det egentlig! Men tenker bare at vi voksene trenger ikke å gi ungene godteri hver dag når vi vet at alt det sukkret ikke er bra for dem. Om de voksene har dårlig kosthold så trenger ikke det gå utover ungene.
Men hvem sier at de får godteri hver dag selv om de får påskeegget tidligere?
De har overhode ikke spist godteri hver dag her selv om de fikk eggene på lørdag ;-)

Hvor mye snop gir dere egentlig?? :P Får jo inntrykk av at det er kilovis når de blir snakk om snopespising "hele uka".

Dette blir vesla på 4 sitt egg
Kjærlighet på pinne
Juice
Rosiner
Smurf
Klistremerker

4 vingummismokker, 5 mini sjokoladeegg, ca. 8 ostepopbiter. Dette var fordelt på de små eggene de fikk av påskeharen, og det har de enda ikke spist opp. ( fikk tirsdag) men de får store egg fylt med godteri av besteforeldrene. Heldigvis deler de gjerne og spiser lite, så 80% går til meg.

De pleier å få det lørdagen, men tanten kom med et lite til dem i går, så i år fikk de tidligere. Vi visste om at hun tok med disse, så i eggene fra oss blir det en liten leke, blad og aktivitetsbok.

Back
Topp