Påske!

Nemi 1

Betatt av forumet
Kommer 5 eller 6 2 åringer til meg i morgen (med foreldre) for å lage påskepynt.
Noen tips til hva de kan lage?

Har sagt at alle kan spise her siden det er rett etter bhg og jobb.
Tips til mat?*Ikke pølser.
Alle kommer sikkert ikke til å spise på samme tid så gjerne noe som tåler å stå på benken litt.

Hvor lang tid ska du bruke på å lage maten? Eller ska du helst lage den i kveld og varme den opp i morgen?

Kortest mulig [8D]
Er hjemme på dagen med ei lita ei så kan bruke noe tid

gryterett?
det går jo nesten av seg selv og så smaker det like godt etter det har stått en stund??[:)]
eller lapskaus? kan bruke fryste grønnsaker hvis du ikke har tid til å kutte opp selv,og så kan den bare stå på lav varme hele tiden[:)]

Min erfaring er at 2-åringer ikke kan lage så mye. De kan male litt på ark og muligens klisse litt maling på plastegg. Mer opplegg enn det hadde ikke JEG villet hatt på så små.

Ang. mat så tenker jeg fiskegrateng. Det liker jo de aller fleste, små og store. Enda et godt tips er å si ifra til foreldrene hva du har tenkt å servere i tilfelle ikke ungene deres spiser det, slik at de får en mulighet til å ta med seg egen mat. Hadde det vært jenta mi som hadde blitt servert gryterett, hadde jeg selv villet hatt med meg noe annet til henne siden hun absolutt ikke spiser det. [:)]

Takker for tips!

Back
Topp