Påske og pulk

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Vi har planlagt å dra på fjellet i påsken, på setra til foreldra mine . Det er flere km uten vei opp dit, så planen er å gå på ski med han i pulken (tør ikke ha han på sleden til scootern i tilfelle den sku velte). Hvor tidlig kan man ha dem i pulk? Må vel "øve" litt på å ligge i pulken, før vi legger ut på den lange turen. Han er jo 7 mnd i slutten av mars, så det bør vel gå fint?

Burde vel gå fint det. Mener jeg har lest 6mnd en plass, men ikke sikker. Noen mener og sikkert fra de sitter selv, men de ligger jo mer enn de sitter.. Er jo uansett bare å pakke inn godt, spesielt i bunn av pulken :)

Burde vel gå fint det. Mener jeg har lest 6mnd en plass, men ikke sikker. Noen mener og sikkert fra de sitter selv, men de ligger jo mer enn de sitter.. Er jo uansett bare å pakke inn godt, spesielt i bunn av pulken :)
Ja, grunnen til at de må være så gamle er vel at det blir kaldt i bunnen? Men med lammeskinn og tjukk pose i tillegg til varme klær, så bør det vel gå bra :)

Har lest både 6nnd og når de kan sitte, viktigste er vell at de ikke blir kalde :)

Er jo kaldere i en pulk enn i vognen som er lenger fra bakken.

Så lenge de er godt kledd og man følger med, går det sikkert bra!
Men det finnes noen skrekkhistorier på barn som har dødd i pulk (falt ut av pulken på fars treningstur - han merket det ikke, og barn som har sunket ned i posen og blitt kvalt).
Det gjelder vel bare å passe godt på :)

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article391680.ece

Last edited:
Huff, ikke bra. Men kommer ganske så sikkert til å ha et øye på han hele tiden!

Back
Topp