Påska

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva skal dere i påska?

Ulempen med å bo i utlandet og nettopp fått barn er at alle skal komme på besøk.

Jeg og sambo ble egentlig enig om at vi ikke ville ha besøk, bare være oss tre. Det er egentlig første muligheten til å utforske byen vi har flyttet til.

Svigers sa at de skjønte det. Mamma og pappa har leid stor flott hytte på Sørlandet og ville gjerne at vi kom der, hvis ikke ville de veldig gjerne komme til oss.

Vi har lyst til å dra på den hytta, men ser det ann hvordan ting går. Hun er 1,5-2mnd i påska og det er jo et stykke å dra til Sørlandet herfra.

Mannen jobber frem til skjærtorsdag. Bortsett fra at han muligens tar en dagstur til Oppdal for å stå på ski, så blir vi nok stort sett hjemomkring. Har familiene våre nær oss, så regner med det blir litt familiemiddager og sikkert litt utetid i fjæra og sånt sammen med dem, men ellers rolig :)

Vi blir bare hjemme, og koser oss og blir kjent med lillesøster...med termin 31.mars er det ikke sikkert jeg har født før like oppunder påske... Vi har heller ikke så mye nær familie, så slipper nok maset om besøk fra den fronten...

Dattera har bursdag i påska, blir 4år :-) så påska går vel bort i feiring :-)

Bor laaangt unna mine foreldre, så de skal komme og hilse på babyen for første gang i påska. Jeg ser dem sjeldent, så gleder meg veldig. Er glad for at vi har påska slik at de kan komme og være her litt lengre enn en helgetur :)

Her håper vi at vi flytter da sambo skal snakke med byggeleder til uka for å høre om de har noen dato til oss.

Blir vel mye hjemme og blir kjent med tulla, har jo termin i slutten av mars så hun er vel bare ca 3 uker da. Mann min jobber nok mye i påska, men blir nok noen allikevel turer på stranda som vanlig i påska med guttungen og familie.

Hos oss blir det bypåske. Hytta til familien er en lang flytur unna, langt til fjells og uten innlagt vann og strøm. Må gå på ski eller kjøre scooter for å komme dit. Tenker det blir litt stress med en bitteliten baby. Kjenner at jeg er glad for at vi kun skal være hjemme, gå lange turer og bare kose oss med mini :)

Blir hjemmepåske med ro, fred og kos. Noen skiturer på pappa og storebror. Grille pølser ute i hagen kanskje. Og ellers noen småturer og besøk her og der:)

Enten blir vi hjemme og mammen min og mannen kommer hit, eller vi reiser til dem, litt avhengig av min form og hvordan babyen er og sånn. Har en 2,5 åring også som skal være hjemme i påsken, må finne på noe hyggelig for henne også :)

Vi har veldig lyst til å dra på hytta, men vi avventer og ser. Det et ikke innlagt vann, så jeg vil gjerne være ferdig med renselsen og vi må se an hvordan lille er. Ellers blir vi nok bare hjemme og slapper av :)

Ifjor var vi på hytta med svigerforeldre, og søstern til sambo med mann og barn. Det var ni dager med seks voksne og et barn på en liten hytte, altfor trangt!
Så jeg sa allerede da at neste år blir det bare et par dager på hytta for min del. I år skal jo både jeg og søstern til sambo har barn i mars (hun har termin 24. mars) så da blir det bare å se ann formen for oss begge. Et par dager blir det sikkert da, kanskje fra langfredag til 1. påskedag eller noe. Det er bare litt over en times kjøring til hytta.

Ellers kan jeg godt tenke meg å være hjemme og kose oss bare vi tre. Jeg tror hverken mamma eller pappa kommer til å komme på noe annet enn dagsbesøk etter fødselen, og det passer meg bra (de bor 2 1/2 time unna).

Jeg bestemte meg ganske tidlig i svangerskapet at jeg kommer til å si ganske tydelig nei til besøk i starten, det er mitt barn og jeg som har født, så familien får bare leve med å vente. Det er jeg, sambo og babyen som er hoverpersonene.
Når det gjelder min familie har jeg ikke noe problem med å fortelle akkurat hva jeg mener, men det er så klart litt verre med svigerfamilien...

Jeg har også tenkt at jeg ikke planlegger noe som helst før etter fødselen, for jeg vet jo ingenting om hvordan formen min kommer til å være eller om hvordan det er å ha en liten baby.

Svigers har hatt som tradisjon hver påske at alle reiser ned og er på hytta. Men jeg reiser ikke ned der med noen uker gammel baby når det ikke er vann på den tida. Ikke kommer vi oss opp med bilen heller, pga snø. Så gjerne sambo tar seg en tur ned for og hogge ved :)

Vi pleier å dra til Danmark i påska, for da samles store deler av familien på samme sted :) I år har vi foreløpig bare blitt enige om at vi ser det an.

Tror vi skal en tur på fjellet i starten av påsken. Babyen er ikke mer enn tre uker da, men det er en moderne leilighet, så kan vel like gjerne være der som hjemme tenker jeg. Også får jo de to "store" gått litt på ski og opplevd litt nytt

Når er påska? For meg med termin 1 april, lønner deg seg vel ikke å planlegge noe som helst tenker jeg! :P

Back
Topp