Pålegg?

Rustad90

Glad i forumet
Funderer litt på hva anna enn leverpostei vi kan ha på når emsen får brødskive...?

Fruktmos? :)

Prim, leverpostei, sylte uten sukker/fruktmos/, makrell i tomat, smøreoster, most banan..de kan spise masse forskjellig bare det ikke er for mye salt i sa hs til meg og det var viktig å introdusere masse forskjellig etter hvert. Vi har gitt leverpostei og prim og begge deler går ned på høykant :-) avokadomos liker jeg veldig godt på skive så det får hun nok smake etter hvert :-)

Prim, leverpostei, sylte uten sukker/fruktmos/, makrell i tomat, smøreoster, most banan..de kan spise masse forskjellig bare det ikke er for mye salt i sa hs til meg og det var viktig å introdusere masse forskjellig etter hvert. Vi har gitt leverpostei og prim og begge deler går ned på høykant :-) avokadomos liker jeg veldig godt på skive så det får hun nok smake etter hvert :-)
Men de skal vel ikke ha pålegg med melk, som prim og smøreoster?

Det kunne vi gi sa hun. Kanskje jeg skal dobbeltsjekke :-) men det var virkelig hun som foreslo det..hmmm..det finnes jo sånne barnematglass fra 6 måneder med yogurt..

Det går nok fint med ting med melk, bare å begrense mengden.. Er jo kumelk i alle de vanlige mme'ene også :) Philadelphiaost var en slager hos storebror da han begynte med brød! Elise har ikke begynt med brød enda..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg er litt bekymret for salt jeg da, så ville sett etter det også når jeg handlet.
Må de egentlig ha på så mye?
Most banan og avokado gir veldig god smak da!
:)
Kommer til å lage mer og mer brød selv her hjemme om han vil ha det etterhvert. Uten salt blant annet :-p

Er ikke noe verre å gi pålegg med melk i enn mme, er bare fersk kumelk man skal unngå før 10 måneder fikk jeg beskjed om! ;)

Her må jo alt med melk i unngås pga allergi men synes fruktmos var en god idé! :D
Er så usikker på hva jeg skal introdusere først, brød eller kjøtt/fisk?

Her må jo alt med melk i unngås pga allergi men synes fruktmos var en god idé! :D
Er så usikker på hva jeg skal introdusere først, brød eller kjøtt/fisk?

Vi introduserte kjøtt, fisk og konsentrerte oss om middager først, men det kan dere nok velge :-) brød kan no være litt vanskelig å tygge.

Vi introduserte kjøtt, fisk og konsentrerte oss om middager først, men det kan dere nok velge :-) brød kan no være litt vanskelig å tygge.
Ja, tror vi skal prøve med litt kylling i mosen hennes over påske:) orker ikke eventuell mageknip på hytta sammen med masse andre folk:p

Ja, tror vi skal prøve med litt kylling i mosen hennes over påske:) orker ikke eventuell mageknip på hytta sammen med masse andre folk:p

Det forstår jeg godt! Veldig greit å være i form når man ikke er hjemme :-) vi skal til mine fireldre tirsdag og være noen dager der. Mamma skal koke torsk til hun så det blir spennende å se om hun liker :-) vi har ikke vært så flinke å gi hjemmelaget mat enda.

Lillemor fikk smake på en kokt skinkebit i går:-)

Det var full score!:)
Forsøkte å la henne holde banan til frokosten i dag, men det synes hun var vanskelig:)
HEhe ja, det er nok ikke så lett, er ikke helt kontrollert her heller. Lot du litt av skallet være på?

Funnet ut at den eneste leverposteien som ikke inneholder melk den inneholder jo søren meg hvetemel! :eek: o_O Så da må vi vente en måned til før hun får leverpostei, eller koke selv, men det orker jeg ikke :P

Funnet ut at den eneste leverposteien som ikke inneholder melk den inneholder jo søren meg hvetemel! :eek: o_O Så da må vi vente en måned til før hun får leverpostei, eller koke selv, men det orker jeg ikke :p
HEhe.
Men jeg mener det - må de ha så mye på brødskiven i starten egentlig?

HEhe.
Men jeg mener det - må de ha så mye på brødskiven i starten egentlig?

Jeg tror ikke de trenger så mye variasjon de første månedene. Mange venter jo med å introdusere brød til rundt 8 måneders alderen. Tror det med variasjon er viktig når måltidene blir fastere og utgjør en større del av kostholdet. De må jo lære å like det og tygge det først :-) vi har gitt leverpostei og prim fordi vi hadde det i hus likevel, men hadde ikke kjøpt en hel boks prim kun for at hun skal smake nå når hun bare spiser ei halv brødskive om dagen - noen ganger mindre.

Back
Topp