Pålegg

Tutta*

Glad i forumet
Hvilke pålegg spiser dere for tiden? Jeg savner salami og sognemorr så fælt...Lurer på hva i alle dager jeg spiste i forrige svangerskap??? 
 
Må innrømme at jeg savner salamien jeg også ja! Pluss at jeg elsker spekeskinke og egg! Jeg spiser hvitost med paprika og ovnsbakt leverpostei med agurk for det meste:) så har jeg av en eller annen grunn fått dilla på nugatti, noe som ikke er helt bra:p
 
Her går det kun i gulost og servelat. Ingenting annet som frister :S
 
kokt skinke, tomat og agurk er en slager her om dagen og spises nesten hver dag. 
Knekkebrød med egg spiser jeg en del av og. 
På morgenen og formiddagen er det noen ganger kun knekkebrød med smør som går ned.... lite spennende... 
 
Brød med leverpostei og agurk går det mye av her. Noen ganger med hvitost. Ellers er det godt og "friskt" med frokostblanding og kald melk :)
 
Her går det bare i ostesmørbrød for tiden.
 
Jeg har laget hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy, så det går det mye i her om dagen :) Og så går det en del i knekkebrød med agurk og litt majones, og noe hvitost innimellom :)
 
Her spises det servelat, leverpostei, brunost, hvitost, skinke og nugatti.. Savner salami'en noe ekstremt da det var som regel det jeg hadde på skiven, samtidig som sambo også har det som favorittpålegg Ellers liker jeg også Tine sine kremoster på knekkebrød 
 
Her går det i ostesmørbrød og knekkebrød med hvitost. Jeg er så lei av alt og så er det masse jeg bare blir kvalm av. Takk gud for epler og appelsiner, hvis ikke hadde jeg sulta ihjel!!
 
Jeg spiser ikke sslami til vanlig, men nå har jeg skikkelig lyst på det :p jeg har fått tilla på skive med gulost og vårløk! Nam! Ellers er det en del syltetøy! Sure! Og smøreoster!
 
Da eg savna mest e spekeskinke og brie!! Veit at eg kan eta spekeskinka om eg frys ho først, men da e ikkje da samma uten brie, so då kan da berre vera:p
E ikkje so mykje eg får ned for tiden, men løkrulade med majones og agurk ha gått bra i to daga no.. (Ha hatt ein tendens te å eta noko, for so å bli kvalm berre eg tenke på da neste gang eg e svolten, so ingenting som frista her.. :(   )
 
Har oppdaget et pålegg som heter egg og bacon salat. Det er kjempegodt på skiven :) Ellers er det mye leverpostei og majones det går i. 

PS: det hjelper ikke å bare fryse spekematen, listeriabakterien dør ikke, men kan faktisk blir enda mer "hissig" når den tiner.. Må varmebehandles.
 
Her går det som regel i ost, leverpostei, syltetøy og skinke, kjedelig som f....
 
Jeg spiser litt salami, faktisk.... Det er det eneste jeg har lyst på når jeg er kvalm. Men ellers spiser jeg Hapå, Leverpostei og Honning :-)) 
 
Jeg spiser salami spekeskinke og  brie osv uten å bekymre meg litt en gang,for i norge så har vi så streng kontroll på slike varer at det i følge ernæringsfysologen min så er det ikke noe problem å spise slik mat så lenge man  vet at det er laget i norge,men man skal ikke spise store mengder lissom...
Har nettopp gafla i meg en hærlig lunch med brie spekeskinke  og tyttebær  på grovt hjemmelaget brød NAM 
 
Fant en grei nettside hvor det står om denna berømte salamien vi alle har sååå lyst på! Og det var en gledelig nyhet! :D Måtte handle salami og agurk i dag, og nå sitter jeg bare å gleder meg til frokost i mårra! Ü

http://jordmorsiri.no/artikler/141/article/item
 
Back
Topp