pålegg?

semine

Betatt av forumet
Hva spiser dere på brødskiva nå?

Her er det jo begrenset [&o] Mye man ikke kan spise (har aldri hatt mer lyst på salami og fenalår), mye jeg blir dårlig bare av tanken på, og en del jeg har lyst på, men som gjør at jeg spyr.. [8|]

lista er kort:
- leverpostei (leeei)
- brunost (leeei)
- servelat (funker enn så lenge)

fløtemysost
leverpostei
salami
kalkunbrystfilee

ristet brød med bare smør er en sikker vinner[:D]

hmmm, ser her alle skriver at det er så mye man ikke kan spise.. Jeg spurte legen min om dette og han sa at man merker på kroppen om du ikke skal spise det forskjellige.
Jeg har alltid vært veldig kresen og blir veldig fort matlei, og spurte han i ren fortvilelse! Han sa det beste for både meg og barn var at jeg fikk i meg mat, jeg skulle bare høre på kroppen min..

ja Cezilie
men det er enkelte til man skal være forsiktig med
f.eks. fisk fisket i ferskvann
og man skal være forsiktig med fenelår
og kjøtt fra viltdyr
men f.eks. sushi som selges i norge er trygt å spise tiltross for svangerskap

men det er også mange som mister matlyst i 1 tremester av svangerskapet

Det er dårlig med matlyst om dagen, men prøver meg stadig.
Skiva blir smørt og er jeg heldig får jeg ned en bit eller to [:)]

Fløtemysost (fått det for meg og ha skiver med tomat oppå!!)
Grov ovnsbakt Leverpostei en sjelden gang m sylteagurk
Ristabrød m bringebær syltetøy
"Toast" med bare ost pittelitt ketchup salt og grillkrydder, tar en skive salami på innimellom (usikker på om det er lurt)
Sjokade eller Nugatti da måå jeg ha ett glass melk ved sidna [:D]

Ofte består frokosten i et stort glass med O'boy... [8D]

Her går det i:
jordbær syltetøy
spekeskinke [8D][:D]
kokt skinke
salami
røkt ørret
røkte pølser

Bryr meg ikke så veldig mye om hva man IKKE skal spise...Så lenge man spiser det ferskt og sjekker datoen...Og ikke spiser ofte eller mye av det så kan matportalen og det der si hva dem vil for min del...Bedre at jeg spiser en ikke spiser [:)][;)]

Forstår jeg det rett hvis jeg kan spise salami så lenge den er godt innenfor holdbarhetsdatoen? [:)] Hvis ja, så er virkelig dagen min reddet! [:D]

Her går det bare i leverpostei ennå! [:)] NAM!

ORIGINAL: Hummingbird

Forstår jeg det rett hvis jeg kan spise salami så lenge den er godt innenfor holdbarhetsdatoen? [:)] Hvis ja, så er virkelig dagen min reddet! [:D]

ja ingen problem

Altid spist salami jeg da...men vet det er mange som ikke vil spise det...men hadde jeg vært deg hadde jeg spist det med god samhvittighet...Så lenge den er godt innafor holdbathets datoen og at du har den i en boks eller noe er sikkert bra isedet for at den ligger i åpen pakning i kjøleskapet..[;)]

her går det i skinke med hvit ost på.
prim og
skinke ost

men enig..jeg er LEI..
vil ha salami , fenalår, og alt det salte gode...
[8D][8D]

Jeg gidder ikke starte salamidebatten igjen, men Hummingbird, det er absolutt IKKE anbefalt, men ingen kan tape igjen munnen din og nekte deg å spise det. Du bestemmer selv.

Jeg spiser mye varme rundstykker med sjokoladepålegg. De billige frosne fra first price og det nøttepålegget til first price. Da får jeg somregel i meg en del melk også.
Prøver å unngå vanlige brødskiver egentlig, for det fjerner matlysten min vanligvis også...
Sikkert resultat av å ha spist mye tørt brød tidligere....
HVIS jeg har brød så spanderer jeg gjerne på meg et fra bakeren, eller et som ser/lukter veldig godt..... Jeg kjøper heller mye baguetter og rundstykker.

Som pålegg prøver jeg å ha f.eks sånn baguettsalat osv, ofte den med egg og bacon.
Smøreost, leverpostei, syltetøy, osv....
Kan og finne på og ha på fiskekaker f.eks....
Ellers lar jeg matlysten styre, og får jeg f.eks lyst på brød med sirup, så gidder jeg ikke tenke sunt, da spiser jeg sirup! Bedre å spise enn å ikke spise noe!

Her går det i tulip-leverposteig og brunost. Orker ikke tanken på annet pålegg:P

Du KAN selvsagt spise salami og annen spekemat.. men det er ikke anbefalt, fordi rått kjøtt kan inneholde to skumle bakterier (toksoplasmose og listeria) som kan være skadelig for fosteret (og i verste fall føre til fosterdød) ..

Så får man veie opp selv, om man vil risikere det eller ikke.. smitten er veldig sjelden i saltpålegg, så i de aller aller fleste tilfeller går det bra selv med de som spiser store mengder salami hver eneste dag. men man vet aldri [:)]

Nulle: mmMmm, baguetter. det fikk magen min lyst på [8D]
jeg bryr meg heller ikke så mye om sunt/usunt når det gjelder pålegg, men har så liten matlyst nå at det rett og slett er få alternativer [&o]

Jeg kjøpte salami og slengte den i frysen [8D] Skal ha den i minimum 24 timer før jeg tar den ut igjen, det skal visst drepe bakteriene. Ellers e leverpostei en hit fortiden, og ost (hvit og brun) og diverse annet. Mat lysten er ganske bra egentlig [:)]

ORIGINAL: gledermeg88

Jeg kjøpte salami og slengte den i frysen [8D] Skal ha den i minimum 24 timer før jeg tar den ut igjen, det skal visst drepe bakteriene. Ellers e leverpostei en hit fortiden, og ost (hvit og brun) og diverse annet. Mat lysten er ganske bra egentlig [:)]

Ja, det dreper toksoplasmose. men det dreper ikke listeria-smitten.. MEN, det skal sies at det er VELDIG dårlig grobunn for listeria i salt mat, så å fryse salami gjør det mye tryggere. Har gjort det selv i forrige svangerskap, da nøden ble stor [:D]

leverpostei, nugatti, taffelost.

men liker best wetabix. det er næringsrikt samtidig som om den er lett å få ned.

og jo mer sukker jeg har på maten eller det er i den, jo bedre motter kroppen maten uten å bli så uvel etterpå.
Det strider mot all sunne fornuft men det er slik det føles.

spiser det eg alltid spiser eg skinke med tomat og agurk, kanskje majones av og te..
Ost, syltetøy, nugatti av og til....

Har spist masse rista skjeva og ostesmørbrød i da sista..

Går MYE i ost og skinke på knekkebrød :p

Ser at jeg spiser samme pålegg som flere her gitt [:)] Det blir som oftest:
- leverpostei
- brunost

Så har jeg variert med reker innimellom, og av og til eggerøre. Akkurat nå er jeg så mektig lei alt som heter mat, at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.... Ingenting som frister i det hele tatt! Spiser for å unngå kvalme bare.... men, det retter vel etterhvert! [:)]

Back
Topp